Sniperace 2013-09-04, 21:41
Secrist skrev: Regndrottning skrev: R.O.F.L skrev: Regndrottning skrev: R.O.F.L skrev: Regndrottning skrev:
Du tröttnar aldrig. Varför förväntar du dig att andra skall göra det? Vem ger just dig rätten att bestämma över andra?
Kanske du borde rösta på KD? De vill gärna göra gällande att just de sitter inne med sanningen om hur andra skall leva sina liv.
hur då?
Hurdå vad?
De vill gärna göra gällande att just de sitter inne med sanningen om hur andra skall leva sina liv.
Ok... den raden, ja.
KD har flera fina kvalitéer och har inte alltid fel. Jag gillar Hägglund.
Dock så är de bokstavstrogna kristna ganska inskränkta. De vill gärna bestämma hur andra skall leva sina liv. Kvinnor skall vara hemmafruar, (KD politik), homosexuella skall inte ha några rättigheter, kvinnans rätt till abort skall helst begränsas....osv. Att 'leva och låt leva' ingår inte i deras världsbild.
Men och andra sidan. Hur många är dem som är så fanatiska? De lär vara lätträknade. Om vi nu pratar Sverige.
>Ännu har jag inte mött någon sådan, och jag har mött väldigt många djupt troende, men ingen som vill påtvinga andra sin tro och sitt leverne, de kan önska det, men ännu har jag inte träffat någon som vill tvinga som jag tidgare skrev.
men visst de FINNS, ex inom jehovas vittnen och troligen också några inom vissa frikyrkliga sekter, men då blir det INOM dessa, inte UT mot andra.