För övrigt har jag en muslimsk vän som är veterinär. Han ändrade sitt leverne en aning i bemötandet av andra människor sedan han gifte sig med en kvinna från sitt land. Bla annat så råkade jag ut för just detta att jag skulle ta henne i hand. Dom var mycket vänliga i sitt bemötande när de förklarade att religionen, som de väljer hur mycket de skall följa, säger att de inte ska ta i hand.
Min reaktion var inte att jag blev kränkt, snarare förvånad. Och min personliga åsikt är att de på det viset bidrar till att isolera sig socialt. Och det är inte bra som jag ser det. Men jag blev absolut inte kränkt eftersom det inte var pga vem jag är, utan pga deras tro som tar det aktiva beslutet att inte ta i hand.
Min reaktion var inte att jag blev kränkt, snarare förvånad. Och min personliga åsikt är att de på det viset bidrar till att isolera sig socialt. Och det är inte bra som jag ser det. Men jag blev absolut inte kränkt eftersom det inte var pga vem jag är, utan pga deras tro som tar det aktiva beslutet att inte ta i hand.