RedCloud skrev:Uppenbarligen inte ni heller eftersom det är en grotsk historieskrivning som mer hör hemma i Flamman.
och där gav SDsecrist upp debatten. När han kastar in Flamman, är argumenten slut (igen)
Ledsen om jag sågar ditt favoritalster.
RedCloud skrev:Uppenbarligen inte ni heller eftersom det är en grotsk historieskrivning som mer hör hemma i Flamman.
och där gav SDsecrist upp debatten. När han kastar in Flamman, är argumenten slut (igen)
Secrist skrev:Maktmonopol? Kyrkan lydde under staten sedan Gustav Vasa.
Secrist skrev:RedCloud skrev:Uppenbarligen inte ni heller eftersom det är en grotsk historieskrivning som mer hör hemma i Flamman.
Ledsen om jag sågar ditt favoritalster.
Secrist skrev:Du menar förutom själavård och hjälp till fattiga och sjuka då?
Dao skrev:Secrist skrev:Du menar förutom själavård och hjälp till fattiga och sjuka då?
Kyrkan har gjort, och gör än idag, många bra saker.
Har du inte lärt dig än att världen inte är svartvit?
Secrist skrev:Öh, kan det bero på att det är därför jag försvarar kyrkan? Det var inte jag som skrev:
I kyrkans fall så kom ingen motprestation i praktiken. Det var ditt eget påhitt. Vill du ta tillbaka det tramset?
Har du inte lärt dig än att världen inte är svartvit?
Dao skrev:Secrist skrev:Öh, kan det bero på att det är därför jag försvarar kyrkan? Det var inte jag som skrev:
I kyrkans fall så kom ingen motprestation i praktiken. Det var ditt eget påhitt. Vill du ta tillbaka det tramset?
Knappast mycket av motprestation utifrån deras maktposition...
Du vet att maffian ger bort en massa pengar till välgörenhet va? Är då maffian god?
RedCloud skrev:Har du inte lärt dig än att världen inte är svartvit?
Det är ett otäckt sektbeteende över vår lille SDsecrist....
Vid jämförelse med dig så framstår Dao som en retorisk mästare.
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Öh, kan det bero på att det är därför jag försvarar kyrkan? Det var inte jag som skrev:
Du vet att maffian ger bort en massa pengar till välgörenhet va? Är då maffian god?
Mmm...relevant.
Vem eller vad som helst kan se ut som "goda" om man bortser från allt dumt de gör och gjort!
redalert skrev:Soe secrist aer nu rc's nye hack-kyckling?
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Öh, kan det bero på att det är därför jag försvarar kyrkan? Det var inte jag som skrev:
Mmm...relevant.
Jo, faktiskt!
Vem eller vad som helst kan se ut som "goda" om man bortser från allt dumt de gör och gjort!
Secrist skrev:Med det argumentet så kan man ju stryka bort vad som helst. Eller ska vi bortse från Vänsterpartiets solkiga förflutna?
Dao skrev:Secrist skrev:Med det argumentet så kan man ju stryka bort vad som helst. Eller ska vi bortse från Vänsterpartiets solkiga förflutna?
Det var liksom det DU gjorde, som jag reagerade på!
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Med det argumentet så kan man ju stryka bort vad som helst. Eller ska vi bortse från Vänsterpartiets solkiga förflutna?
Mmmm...eller hur. Dao, mannen som aldrig någonsin har fel oavsett vad han har sagt.
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Med det argumentet så kan man ju stryka bort vad som helst. Eller ska vi bortse från Vänsterpartiets solkiga förflutna?
Mmmm...eller hur. Dao, mannen som aldrig någonsin har fel oavsett vad han har sagt.
Infra skrev:
Det var inte korgossar den här gången, som jag gissade
tidigare i tråden. Det handlade om nåt grövre: vuxenhomosex
i bastuklubbar, i vatikanstaten.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16299106.ab
är inte katoliker människor de också,
RedCloud skrev:är inte katoliker människor de också,
1. de fördömer homosexuella
2. de ska leva i celibat
Det verkar som de inte följer sina egna regler, hyckleri brukar det vanligtvis kallas......
Jamen det verkar som om det är Infras åsikt att get är hemskt att varac homosexuell,
Och nej, katolicismen fördömer INTE homosexualitet, bara homosexuella handlingar.
detta med celibat är på väg ut
men vad säger du då om samma sak i islam, där det verkligen är drev på homosexuella osv?
Jamen det verkar som om det är Infras åsikt att get är hemskt att varac homosexuell,
och många andras....Det är din tolkning....
Och nej, katolicismen fördömer INTE homosexualitet, bara homosexuella handlingar.
Är ja katolik? var har du fått det ifrån, jag har varit med i svcenska kyrekan,m den är protestantisk, men jag har lämnat denna, och jo, de har klart utalat detta att det inte är synd att vara homosexuell, men att bara handlingen är synd, sedan är det inget jag bryr mig om....ha ha ha. DEN var rolig....då borde de ju fördöma Vatikanens egna bastuklubbshandlingar ?
detta med celibat är på väg ut
men används INTE alla präster som vill gifta sig tillåts detta idagVisst, men regeln gäller fortfarande...
men vad säger du då om samma sak i islam, där det verkligen är drev på homosexuella osv?
Och där kom muslimkortet fram, finns det något ämne där du inte kan ta fram den ?