Sniperace skrev:Så lagarna gäller inte dessa?
Flyr alla dessa för sina liv, kanske behövs inte migrationsverket och gränsen ska vara öppen för alla?
vi kanske inte behöver lagar som styr invandringen?
det räcker att påstå att de riskera sina liv så ska de få stanna?
Du drar ganska många växlar utifrån vad jag skriver, och det är inte lite man undrar om du verkligen menar allvar med dina häftiga motfrågor som spretar åt alla håll och kanter.
Nu är det så att folk flyr från förtryck, och är osäkra på hur de blir mottagna. Kombinatione av att vara rädd för sitt liv, gör situationen mycket komplicerad. Detta måste man vara medveten om när man bedömmer detta. Detta kommer inte att förändras oavsett hur du anser att alla skall vara "laglydiga" oavsett konsekvens.
Du ställer frågor på sådant som jag inte ens kommenterat. Jag talar om för dig hur situationen är. Du vill av principskäl skicka hem människor, inte sällan ett direkt dödsstraff. Har man minsta empati går detta inte att förhålla sig på detta sättet. Det går heller inte att vara godtycklig åt andra hållet.
Man måste alltså hitta ett regelverk som utgår från den rådande situationen, och ger människor en rättvis chans att bli bedömda på.
Din diktatoriska och mördande principargument fungerar inte. Då får man välja en annan väg. Hur den vägen skall se ut vet inte jag i detalj, men jag tänker fan inte låta sådana som dig mörda folk i mitt namn!!!