Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
formsvackan
Dao
Sniperace
DirtyDog
Secrist
Vercingetorix
lazy
Infra
12 posters

Äntligen. En rejäl konspirationsteori!

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Äntligen. En rejäl konspirationsteori! - Sida 11 Empty Sv: Äntligen. En rejäl konspirationsteori!

Inlägg  Sniperace 2013-02-25, 09:43

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Nej islamskt styrda länder avrättar sina medborgare som är homosexuella.

Katolikerna har enbart ord mot dem....

men vad har du emot hpomosexuella infra, eftersom du tydligt skrev att du ansåg det värre at en kotolsk präst var homosexuell än att denne rörde korgossar....

Islam har inte hemskare människosyn än katolicismen. Det är bara det att i många muslimska länder råder diktatur, inte sällan i kombination av andra katastrofer. Då är det alltid minoriteter, bland annat kvinnor och homosexuella, som drabbas värst.

Du utgör inget undantag!

Det är snarare lättare att hitta muslimer som accepterar homosexualitet än katoliker.

Undrar varför?

Jasså, har du belägg för detta?
    hur många katolska länder avrättar eller fängslar homosexuella?

och jasså, de har inte det*asg*
    daoren, forumets vidrigaste lögnare
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Äntligen. En rejäl konspirationsteori! - Sida 11 Empty Sv: Äntligen. En rejäl konspirationsteori!

Inlägg  Dao 2013-02-25, 09:54

Sniperace skrev:Jasså, har du belägg för detta?

Hur många katolska länder befinner sig i diktatur, krig eller liknande katastrofer!

De som arbetar MOT den katolksa grundsynen har helt enkelt större makt än sådana som du, som är för den! Även i de muslimska länderna kommer de att nå dit också! De har trots allt inte detta som en grundsyn, som katolicismen.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-25, 09:56

Sniperace skrev:Och de som styrs av sådana då? Laughing

hur många andra än just islamskt styrda avrättar homosexuella?

Det sker lika sällan som i flera andra tredje världenländer!

Styrs av vilka "sådana"?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-02-25, 10:05

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jasså, har du belägg för detta?

Hur många katolska länder befinner sig i diktatur, krig eller liknande katastrofer!

De som arbetar MOT den katolksa grundsynen har helt enkelt större makt än sådana som du, som är för den! Även i de muslimska länderna kommer de att nå dit också! De har trots allt inte detta som en grundsyn, som katolicismen.

Så ljuger forumets vidrigaste lögnare Daoren IGEN, som jag tidigare klargjort stöder jag INTE religiöst förtryck och styrning av människor, jag anser att alla har rätt att välja vilken religion de vill, lämna denna när de vill och även att man har rätten att INTE ha någon religion.

sedan kan du ju fundera på varför det inte finns några fria islamskt styrda länder, islam och demokrati fungerar inte när denna klart säger att guds lag är den som ska följas...

och en annan sak, det finns >INGET land som STYRS av religionsgrenen katolicism med religiöst baserade lagar.

vad anser du om de islamskt styrda ländernas lagar om homosexualitet, om äktenskapsbrott om avfall från islam?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-02-25, 10:07

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Och de som styrs av sådana då? Laughing

hur många andra än just islamskt styrda avrättar homosexuella?

Det sker lika sällan som i flera andra tredje världenländer!

Styrs av vilka "sådana"?

jasså, så det har inte skett ofta i Iran tex, dedt har inte skett i Saudi?

tänk at du aldrig kan erkänna dessa vidrigheter i islams namn, där ett äckligt prästerskap styr länderna.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-25, 10:14

Sniperace skrev:Så ljuger forumets vidrigaste lögnare Daoren IGEN, som jag tidigare klargjort stöder jag INTE religiöst förtryck och styrning av människor, jag anser att alla har rätt att välja vilken religion de vill, lämna denna när de vill och även att man har rätten att INTE ha någon religion.

sedan kan du ju fundera på varför det inte finns några fria islamskt styrda länder, islam och demokrati fungerar inte när denna klart säger att guds lag är den som ska följas...

och en annan sak, det finns >INGET land som STYRS av religionsgrenen katolicism med religiöst baserade lagar.

vad anser du om de islamskt styrda ländernas lagar om homosexualitet, om äktenskapsbrott om avfall från islam?

Nej, du verkar föredra all annan form av förtryck!

Jag behöver inte fundera speciellt mycket. Det finns liksom fakta att ta del av - om du nu vill detta!

Nej, demokratiska krafter är starkare där katolicismen idag finns. Om du studerar historien lite så vet du hur katolicismen ofta stod på den andra sidan av kampen för demokrati i Europa. Vi får vara glada för att det fanns de som kämpade mot detta förtrycket bra, krafter som nu kämpar i e muslimska länder - bland muslimerna själva.

Sista frågan är lärtta att svara på - de är antimuslimska!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-02-25, 10:26

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Så ljuger forumets vidrigaste lögnare Daoren IGEN, som jag tidigare klargjort stöder jag INTE religiöst förtryck och styrning av människor, jag anser att alla har rätt att välja vilken religion de vill, lämna denna när de vill och även att man har rätten att INTE ha någon religion.

Nej, du verkar föredra all annan form av förtryck!

Jag behöver inte fundera speciellt mycket. Det finns liksom fakta att ta del av - om du nu vill detta!

Nej, demokratiska krafter är starkare där katolicismen idag finns. Om du studerar historien lite så vet du hur katolicismen ofta stod på den andra sidan av kampen för demokrati i Europa. Vi får vara glada för att det fanns de som kämpade mot detta förtrycket bra, krafter som nu kämpar i e muslimska länder - bland muslimerna själva.

Sista frågan är lärtta att svara på - de är antimuslimska!

ja, och jag är den förste att fördöma katolikerna för inkvisitionen, men varför fördöma katolicismen för det, det var väl inte denna som gjorde det utan människor som inte följde den rätta läran osv osv....om vi nu ska skylla bort det som du gör med islamisterna Laughing

jasså, de är antimuslimska, är det samma sak som antiislamska?

nejdu daoren, så lätt kommer du inte undan i ditt fanatiska försvar för islamismen
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-02-25, 17:21

Sniperace skrev:varför gör ni så stor skillnad på dessa?
    Vilken skillnad och på vad menar du att jag uttryckt ?

Jag är ingen ovän med vare sig Islam eller någon annan religion. Däremot känner jag en mycket stor avsky för religiös fanatism oavsett var den återfinns. Hänsynslösheten mot oliktänkande är inte mindre inom vissa sekter i t.ex. USA och Sverige än vad den är i de "islamska länder" som skrämt upp dig på hatthyllan.

De skillnader i uttryck som denna hänsynslöshet tar sig, är beroende på det ”omgivande samhället", inget annat.

Då faktorerna bakom fanatismens makt oftast är okunskap och vidskepelse, är det bästa sättet att motarbeta denna fanatism att verka för demokrati och upplysning i ALLA länder på vår planet. Det är dock viktigt att den muslimska världen får möjlighet att utveckla sin egen demokrati, inte av affärsskäl påtvingas "vår version".

Du får inte i sammanhanget bortse från att det inte är så förbaskat länge sedan som vi själva brände upp våra kärringar för att de ridit till blåkulla på uppochnedvända grisar.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-25, 18:20

Sniperace skrev:ja, och jag är den förste att fördöma katolikerna för inkvisitionen, men varför fördöma katolicismen för det, det var väl inte denna som gjorde det utan människor som inte följde den rätta läran osv osv....om vi nu ska skylla bort det som du gör med islamisterna Laughing

nejdu daoren, så lätt kommer du inte undan i ditt fanatiska försvar för islamismen

Ja, uppenbarligen kommer man inte undan din okunskap...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-02-25, 18:36

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:varför gör ni så stor skillnad på dessa?
    Vilken skillnad och på vad menar du att jag uttryckt ?

Jag är ingen ovän med vare sig Islam eller någon annan religion. Däremot känner jag en mycket stor avsky för religiös fanatism oavsett var den återfinns. Hänsynslösheten mot oliktänkande är inte mindre inom vissa sekter i t.ex. USA och Sverige än vad den är i de "islamska länder" som skrämt upp dig på hatthyllan.

De skillnader i uttryck som denna hänsynslöshet tar sig, är beroende på det ”omgivande samhället", inget annat.

Då faktorerna bakom fanatismens makt oftast är okunskap och vidskepelse, är det bästa sättet att motarbeta denna fanatism att verka för demokrati och upplysning i ALLA länder på vår planet. Det är dock viktigt att den muslimska världen får möjlighet att utveckla sin egen demokrati, inte av affärsskäl påtvingas "vår version".

Du får inte i sammanhanget bortse från att det inte är så förbaskat länge sedan som vi själva brände upp våra kärringar för att de ridit till blåkulla på uppochnedvända grisar.

ja, för ett mer än några hundra år sedan..... på den plats islam verkar befinna sig idag, de har mycket att knappa in, så om några hundra år är de kanske där vi är idag eller?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-02-25, 18:38

Dao skrev:
    Sniperace skrev:ja, och jag är den förste att fördöma katolikerna för inkvisitionen, men varför fördöma katolicismen för det, det var väl inte denna som gjorde det utan människor som inte följde den rätta läran osv osv....om vi nu ska skylla bort det som du gör med islamisterna Laughing

Ja, uppenbarligen kommer man inte undan din okunskap...
    Så det är inte din inbillade kunskap då lol!

Desinformation och lögner är Daorens signum
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-25, 19:01

Sniperace skrev:ja, för ett mer än några hundra år sedan..... på den plats islam verkar befinna sig idag, de har mycket att knappa in, så om några hundra år är de kanske där vi är idag eller?
    Det kan gå mycket fortare om "problemet" hanteras på rätt sätt. På den tiden när mina förfäder eldade med kärringar fanns ingen högre utvecklad sekulär demokrati någonstans i världen vad jag vet. Idag finns detta och därför kan vi kanske verka som föredöme, om vi klara att vara detta vill säga.

Att demonisera islam och dess anhängare är inte rätt väg !

Vi bör istället hjälpa till med det vi kan för att demokratin ska kunna växa fram på deras egna villkor, inte på våra. I takt med att demokrati och jämlikhet utvecklas kommer religiös påverkan att minska. Det är bara att titta på vårt eget samhälle för att begripa detta. I många islamska länder kan det behövas en mycket lång resa, men den startar som alla med ett enda steg.

Detta steg kan vara en större acceptans från omvärlden.

De hemskheter som förekommer i religionens namn i vissa islamska länder måste vi försöka se som deras interna problem som endast kan, om inte elimineras så åtminstone minimeras genom samarbete, upplysning och stöd till de progressiva grupperingar som garanterat finns.

Bomber fungerar inte som ett medel att uppnå en demokratisk utveckling, inte heller fördömanden och isolering !

Då jag redan upplyst dig om min syn på religiös fanatism utgår jag från att du inte har behov av att kalla mig islamistälskare. Jag vill av hela mitt hjärta ha bort skiten, men ser kanske inte samma framkomliga väg som du gör.

Varje litet nytt ifrågasättande av "prästerskapet" är en framgång !
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-25, 19:08

Demonisera islam och muslimer tycks vara Snipers och Secrist självändamål på forumet.

Kanske vet de hur misslyckade de själva är, så de behöver en "skurk" bland "de Andra" för att kunna få en känsla av självgodhet - lite som Israel!

För er som vill veta mer om islam för att slippa halka in bland demonerna, finns det gott om bra litteratur!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-02-25, 19:13

Dao skrev:Demonisera islam och muslimer tycks vara Snipers och Secrist självändamål på forumet.

Kanske vet de hur misslyckade de själva är, så de behöver en "skurk" bland "de Andra" för att kunna få en känsla av självgodhet - lite som Israel!

För er som vill veta mer om islam för att slippa halka in bland demonerna, finns det gott om bra litteratur!

På det svarar jag.. Very Happy

Äntligen. En rejäl konspirationsteori! - Sida 11 Angry%20Muslim%20Man
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-25, 19:18

Secrist skrev:
    Dao skrev:Demonisera islam och muslimer tycks vara Snipers och Secrist självändamål på forumet.

Så istället för fakta, låter du en bild på en arg skäggprydd man vara talande?

MÅSTE du hela tiden förtydliga din extremism på forumet. Ibland känns det lite som att knycka godis av ett barn, när man debatterar med dig...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-25, 19:29

Secrist skrev:

Välj själv.

http://www.google.se/search?q=westboro+baptist+church&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=HJErUfEFqPnhBMKhgOAF&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1680&bih=935
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-25, 20:55

formsvackan skrev:
    Secrist skrev:

Välj själv.

http://www.google.se/search?q=westboro+baptist+church&hl=sv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=HJErUfEFqPnhBMKhgOAF&ved=0CAoQ_AUoAQ&biw=1680&bih=935

Och så lyfter du fram en organisation med 40 medlemmar där de flesta är släkt! Razz

Nice try.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-25, 21:02

Secrist skrev:Och så lyfter du fram en organisation med 40 medlemmar där de flesta är släkt! Razz

Nice try.
    Undantag som undantag. Galenpannor finns överallt, men de är tack och lov just undantag.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-25, 21:05

formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Och så lyfter du fram en organisation med 40 medlemmar där de flesta är släkt! Razz

Nice try.
    Undantag som undantag. Galenpannor finns överallt, men de är tack och lov just undantag.

Kanske saknar lite proportioner bara. Vill du göra ett nytt försök? Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-25, 21:13

Secrist skrev:
    formsvackan skrev:

Nice try.

Kanske saknar lite proportioner bara. Vill du göra ett nytt försök? Very Happy
    Inte alls. Samlar du ihop alla "galningar" inom den kristna sfären är andelen säkerligen lika stor som inom den muslimska.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-02-25, 21:48

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:ja, för ett mer än några hundra år sedan..... på den plats islam verkar befinna sig idag, de har mycket att knappa in, så om några hundra år är de kanske där vi är idag eller?
    Det kan gå mycket fortare om "problemet" hanteras på rätt sätt. På den tiden när mina förfäder eldade med kärringar fanns ingen högre utvecklad sekulär demokrati någonstans i världen vad jag vet. Idag finns detta och därför kan vi kanske verka som föredöme, om vi klara att vara detta vill säga.

Att demonisera islam och dess anhängare är inte rätt väg !

Vi bör istället hjälpa till med det vi kan för att demokratin ska kunna växa fram på deras egna villkor, inte på våra. I takt med att demokrati och jämlikhet utvecklas kommer religiös påverkan att minska. Det är bara att titta på vårt eget samhälle för att begripa detta. I många islamska länder kan det behövas en mycket lång resa, men den startar som alla med ett enda steg.

Detta steg kan vara en större acceptans från omvärlden.

De hemskheter som förekommer i religionens namn i vissa islamska länder måste vi försöka se som deras interna problem som endast kan, om inte elimineras så åtminstone minimeras genom samarbete, upplysning och stöd till de progressiva grupperingar som garanterat finns.

Bomber fungerar inte som ett medel att uppnå en demokratisk utveckling, inte heller fördömanden och isolering !

Då jag redan upplyst dig om min syn på religiös fanatism utgår jag från att du inte har behov av att kalla mig islamistälskare. Jag vill av hela mitt hjärta ha bort skiten, men ser kanske inte samma framkomliga väg som du gör.

Varje litet nytt ifrågasättande av "prästerskapet" är en framgång !

Jag kallar inte dig islamistkramare, men tycker du är undfallen mot just islam och har svårt att utala kritik och fördömande mot de vidrigheter som idag sker i dess namn.

du avslutar dock med det jag gör, varje litet nytt ifrågasättande av prästerskapet...
    som du då ser som framgång, detta vägrar Daoren göra, självfallet m¨åste islamismen bekämpas, liksom att man ska bekämpa andra religioner där de påtvingar sina regler, och straffa folk som inte följer deras lära.

IDAG är den värsta syndaren dock just islam, och vissa menautövare av andra religioner, bla kristendom.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-02-25, 21:58

Sniperace skrev:Jag kallar inte dig islamistkramare, men tycker du är undfallen mot just islam och har svårt att utala kritik och fördömande mot de vidrigheter som idag sker i dess namn.

du avslutar dock med det jag gör, varje litet nytt ifrågasättande av prästerskapet...
    som du då ser som framgång, detta vägrar Daoren göra, självfallet m¨åste islamismen bekämpas, liksom att man ska bekämpa andra religioner där de påtvingar sina regler, och straffa folk som inte följer deras lära.

IDAG är den värsta syndaren dock just islam, och vissa menautövare av andra religioner, bla kristendom.

Det finns inte EN ENDA på detta forumet som inte är kritiska till extrema ytterligheter, bland annat inom islam.

Det finns inget prästerskap inom islam...

Ja, islam är utsedd till syndaren - men bara av de som saknar grundläggande kunskaper om islam och dess historia!

Du är som en imam som skriker ut sitt USA-hat, fast i ditt fall handlar det om islam. Annars är du en exakt kopia!

Det är säkert du på bilden Secrist lade ut här! Wink
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-02-25, 22:05

Sniperace skrev:Jag kallar inte dig islamistkramare, men tycker du är undfallen mot just islam och har svårt att utala kritik och fördömande mot de vidrigheter som idag sker i dess namn.
    Jag vet inte hur förbaskat många gånger du yrat om mitt älskade Hamas m.m., men många är det. Att du upplever mig som undfallen beror bara på att jag inte vill acceptera dina formuleringar, din enögdhet och ditt blinda hat. Enögd och blind, hmmm... nåt blev fel.
    Sniperace skrev:självfallet m¨åste islamismen bekämpas, liksom att man ska bekämpa andra religioner där de påtvingar sina regler, och straffa folk som inte följer deras lära.
    Du ylar dock endast över islam och glömmer helt bort övriga.
    Sniperace skrev:IDAG är den värsta syndaren dock just islam, och vissa menautövare av andra religioner, bla kristendom.
    Det är vad du ser och tror. I vårt land har under mer än ett årtusende människorna drabbats mer av absurda varianter av kristendom. Så är det än idag. Trosrörelsen t.ex. fördärvar tillvaron för betydligt fler än vad islam gör. Den dag du inser och ger uttryck för detta ska jag kanske kunna ta dig och dina synpunkter avseende islam på allvar.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2013-02-25, 22:09

Dao skrev:

Det finns inte EN ENDA på detta forumet som inte är kritiska till extrema ytterligheter, bland annat inom islam.

Ja, islam är utsedd till syndaren - men bara av de som saknar grundläggande kunskaper om islam och dess historia!

Du är som en imam som skriker ut sitt USA-hat, fast i ditt fall handlar det om islam. Annars är du en exakt kopia!

Vad är hans inställning till kvinnans rättigheter och pappaledigt tror du? Very Happy

Äntligen. En rejäl konspirationsteori! - Sida 11 Angry-muslim1-e1306845431792
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2013-02-25, 22:18

Dao skrev:

inget prästerskap, vad kallar du ayatollorna, och andra religiösa ledare som piskar upp hat och driver hårda sharialagar osv.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 00:47