F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:
så du menar då att det absolut inte finns anledning till revolution i dagens svenska samhälle,
Ingen revolution med vapen, i övrigt finns det mycket att göra för att förbättra demokratin, civil olydnad, demonstrationer, strejker, opinion etc... det är bara när förtrycket blir så stort att det inte går att leva fritt och demokratiskt, när förtryckarna använder våld, som revolutionärer bör ta till våld.
Sniperace skrev:och att om någon försöker genomföra en sådan ska denne då bekämpas av polis och militär, oavsett om det är vänster eller högerrevolution?
Jag förstår inte varifrån du får dina fantasier om en svensk väpnad revolution ?
En revolution är en folkrörelse i syfte att frånta förtryckare makten, och en sådan revoltstämning existerar inte nu. Allt annat är statskupp, och om statskupp sker militärt eller med vapen ska jag själv sälla mig till folket och slå ner statskuppen med vapen om så behövs...
du förstår fortfarande inte skillnaden va ?
vad handlade deta om, jo när militär får ingripa i sverige, och jo en grupp kan KALLA det för revolution och försöka ta makten, och som sagt då SKA svensk militär ingripa, det var vad saken handlade om.
Nämligen att de i lag får ingripa vid större terrordåd och försök till maktövertagande.
har du problem med det?
Så du skulle ställa dig mot dina vänsterbröder om en sådan grupp försökte göra revolution?
läs extremvänsterns önskningar så ser du hur de skriver om just revolution med maktövertagande med vapen i hand...
skulle du slåss mot dem då?