R.O.F.L skrev:ericTheDog skrev:Thetaxpayer skrev:ericTheDog skrev:Thetaxpayer skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Just nu röstar lågpannorna på sd. Det handlar om missnöjesröstande till stor del.
Det finns inte mycket att vinna på att ta debatten med sd.
Vad skulle man vinna på att inte göra det menar du? Nuvarande strategi med frysa ut dem och behandla de som en paria går ju inte så bra.
Varför skulle man inte behandla Paria som Paria?
Utfrysningen fungerar ju dessutom utmärkt iom Alliansens uppgörelse med mp.
Öh, om du inte märkt det så ökar SD stadigt sedan en lång tid tillbaka. Men det är inget svenska politiker ska bry sig om menar du?
Jag tror sd nåt sin topp. Så nej, det är inte mycket att bry sig om.
Och jag tror deras topp ligger betydligt mycket högre. Men allt ligger hos de själva (borträknat de andra partiernas insatser).
Som sd ser ut idag så får de svårt att rekrytera något annat än lågpannor.
Om de som RMC skriver rensar ut märkliga element så är jag rädd att det inte blir mycket kvar.
Vi får se. Men jag tror du har fel. Dock så verkar de redan göra nytta. Parti efter parti börjar komma med egna "SDförslag" vilket ju är bra. Konstigt bara att det bara är när SD lägger ett dylikt förslag som man automatiskt är rasist.
Vi lär inte få se andra partier på stan peka ut vilka som är svenskar och inte. Det är bara inom sd sådan rasism tillåts nå partitoppen.
Det faktum att andra partier börjar ta till sig de problem som faktiskt finns är också nåt som talar emot sd på sikt. Tänk dig följhande scenario:
1. Övriga partier mildrar de mest uppenbara problemen.
2. Sd-politiker fortsätter göra bort sig i parti ochminut.
3. Konjunturen vänder uppåt så att gemene man slutar oroa sig för sina jobb etc.
4. Sansade människor inser att de inte vill bli förknippade med lågpannorna i sd.
Dessa 4 punkter kan räcka för att blåsa sd av banan, likso nyd.
1. Det lär ju vara det absolut minsta man kan kräva, vilket ju betyder att övriga partier behöver ge SD rätt. vVilket bevisar deras hykleri i frågorna. Omöjligt att veta hur det påverkar oipionen.
2. Ingenting övriga partier kan påverka. Endast hoppas på. Knappast något att bygga valstrategin på.
3. Får vi sannerligen hoppas på men knappast säkert.
4. Sansade människor inser att det media skriver och vad Åsa Lindeborg säger inte nödvändigtvis överensstämmer med verkligheten. Då börjar problemen på alvar.
Att mildra de värsta problemen är som jag ser det långt ifrån att ge sd rätt.
Att Åsa Lindeborg och media skriver en massa knäppa saker gör ju knappast sd till ett vettigt alternativ.
Precis, järnrör, pinatas och hat i media för inte debatten framåt. Debattera problemen istället.
Så som rc?