Sniperace 2012-12-30, 20:42
Dao skrev: Sniperace skrev: Dao skrev: Sniperace skrev:så då är man alltså inte antijihadist för att man fördömer jihadisterna?
hur definierar du detta då?
och siom sagt, anser du jihadisterna vara galningar, anser du dem vara föredömen?
Such...
Nej, man är inte automatiskt antijihadist bara för att man fördömer jihadisterna!Nej, en man är inte kvinna bara för att denne klär sig i höghälat, etc, etc...
Något mer självklart jag skall lära dig?
du har inte lärt mig något, tvärtrmot försöker du luras och ge fel information, är man emot JIHAD ärt man anti mot detta eller hur?
Och jag är starkt emot heligt krig och påtvingande av religion på andra....
är inte du det?
då ÄR du antijihadist, men det är du väl inte eller hur?
HUr är det DAOREN, vilket är eg ditt förstaspråk, du kan knappast vara "pursvensk" med ditt språkfel att ALLTID utan undantag skriva SUCH istället för suck, för det kan absolut inte röra sig om stavfel av misstag, det har ju inte hjälpt heller att påpeka detta ganska ofta?
Nå Daoren, vågar du svara ärligt, eller skäms du över det på något sätt?
Jag förstår att du är emot jihad, då du verkar inte längre ha en strävan vare sig att lära dig mer eller försöka klara av en saklig debatt.
Jihad betyder strävan, med betoning på att bli en bättre människa.
Begreppet "jihadister", syftar till de mer extrema och våldsamma islamister, som inte räds våld, hot eller terror - trots att dessa saker så tydligt går emot den muslimska läran.
Begreppet "antijihadister", syftar till de mer extrema "islamkritikerna", som med hjälp av fördomar och lögner tro sig kämpa mot dessa "jihadister", som de gärna vill skall representera hela islam. Inte heller de drars sig för våld, hot och terror.
Jag tillhör INGEN av dessa parter. Jag tror på, som jag skrivit tusentals gånger tidigare, på kunskap och strävan (jihad) till ett bättre samhälle för alla, med demokrati, respekt för de mänskliga rättigheterna och folkrätten.
Dina fantasier kan jag inte kommentera, och vill det inte heller.
Nu är frågan åter riktad till dig: Varför stödjer du fördomar och extremism? Varför är det viktigare för dig att ensidigt fördöma ena parten, och glorifiera den andra? Varför kan du inte utgå från vad jag skriver att jag tycker, utan att lägga till egna förvrängningar av dessa? Varför ser du ner på fakta och kunskap? Varför får folk inte tycka på annat sätt än dig? Varför är du så oärlig i debatterna?
Har frågat dig tidigare, men får aldrig svar - bara motfrågor, baserade på dina egna fantasier om mig.
Lär inte få det nu heller!
Din strävan är att vi okritiskt ska anamma islams lära, och ve den som kritiserar denna då kränker man ju dem som tror så.....
Som sagt jag avskyr den jihad som sprider islam med våld och terror, men andra ord är jag ANTI detta och extremist enligt dig, du är ANTIBORGARE osv osv.... tänk att DU försöker bestämma vad ord betyder osv du är ingen auktoritet, och absolut ingen objektiv lärare
Mebn hur var det, är svenska ditt modersmål, men tanke på ditt idoga användande av SUCH istället för suck, för stavfel av misstag kan det knappast vara enär du ALLTID skriver så....
skäms du över ditt ursprung eftersom du inte vågar svara ärligt?