+6
F.I.S.T
DirtyDog
R.O.F.L
RedCloud
Thetaxpayer
Sossar ee lata
10 posters
Oups....sossarna är på besök och dansar med terrorister.....
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Sossar ee lata skrev:http://www.expressen.se/tv/nyheter/politik/stefan-lofven-om-evin-cetin/
Men hon är säkert bara där för Sveriges bästa.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 3
Ja
Thetaxpayer skrev:Sossar ee lata skrev:http://www.expressen.se/tv/nyheter/politik/stefan-lofven-om-evin-cetin/
Men hon är säkert bara där för Sveriges bästa.
Och så är dom säkert förtryckta av satan makten USA.....
RedCloud- Antal inlägg : 23039
rasistäcklet skrev:dansar med terrorister.....
S-kvinnan dansar med Pejak ”Partiet för ett fritt Kurdistan.”
En kurdisk beväpnad nationalistisk organisation med baser i norra Irak.
Ditt historielösa rasistäckel.....
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
RedCloud skrev:rasistäcklet skrev:dansar med terrorister.....
Så ett parti som är nationalistiskt är bra, bara det inte är svenskt?
Med tanke på kurdernas situation så är det nog berättigat med ett nationalistiskt kurdiskt parti, tycker du inte ? Ett jagat folk utan land....men det är klart, allt för att svärta ner sossarna...
RedCloud skrev:Så ett parti som är nationalistiskt är bra, bara det inte är svenskt?
Med tanke på kurdernas situation så är det nog berättigat med ett nationalistiskt kurdiskt parti, tycker du inte ?
Absolut, gillar dock inte den beväpnade delen. Men jag är pro kurd 100%
Ljusår före deras belackare araberna, inte minst intelligensmässigt.
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
Jo, de är ju invaderade av en massa araber och då är det ju berättigat. Fråga den där Åkesson.RedCloud skrev:Så ett parti som är nationalistiskt är bra, bara det inte är svenskt?
Med tanke på kurdernas situation så är det nog berättigat med ett nationalistiskt kurdiskt parti, tycker du inte ?
Men nu skall ni inte vara elaka mot Pizza-Evin som bara åkt dit för att träna lite nya moves till nästa hip-hop-låt.
Men skall hon företräda kurder i Sverige så måste hon väl kunna dansa med alla utan att behöva anklagas för att stödja terrorism?
Nej, nu försöker media nog göra en höna av en fjäder igen. Även vänsterpolitiker kan ju råka ut för sådant.
gillar dock inte den beväpnade delen.
har de nått val ?
RedCloud skrev:gillar dock inte den beväpnade delen.
har de nått val ?
Verkligen inte när det kommer till rasistiska Turkar eller galna Iranier.
R.O.F.L skrev:RedCloud skrev:rasistäcklet skrev:dansar med terrorister.....
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
Då var vi där igen då.... utan att veta speciellt mycket om organisationen, så kan man ju tycka att det är märkligt att det blir terrorism, så fort någon folkgrupp utan stat beväpnar sig, medan det räknas som "självförsvar" om tex Israel eller USA beväpnar sig och begår exakt lika vidriga saker eller värre (eftersom jag inte är insatt i exakt hur denna grupp agerar)
R.O.F.L skrev:RedCloud skrev:gillar dock inte den beväpnade delen.
har de nått val ?
Verkligen inte när det kommer till rasistiska Turkar eller galna Iranier.
Saddams Irak var ju inga gullgossar heller....
F.I.S.T skrev:Då var vi där igen då.... utan att veta speciellt mycket om organisationen, så kan man ju tycka att det är märkligt att det blir terrorism, så fort någon folkgrupp utan stat beväpnar sig, medan det räknas som "självförsvar" om tex Israel eller USA beväpnar sig och begår exakt lika vidriga saker eller värre (eftersom jag inte är insatt i exakt hur denna grupp agerar)
Jag inser att jag inte vet allt om denna konflikten heller. Men vad vore det för fel att bli Turk, Iranier eller Irakier istället för Kurd? Är de rasister eller vad?
Men vad vore det för fel att bli Turk, Iranier eller Irakier istället för Kurd?
Om du var född svensk, skulle du frivilligt välja bli norrman, dansk eller finne ?
Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Då var vi där igen då.... utan att veta speciellt mycket om organisationen, så kan man ju tycka att det är märkligt att det blir terrorism, så fort någon folkgrupp utan stat beväpnar sig, medan det räknas som "självförsvar" om tex Israel eller USA beväpnar sig och begår exakt lika vidriga saker eller värre (eftersom jag inte är insatt i exakt hur denna grupp agerar)
Jag inser att jag inte vet allt om denna konflikten heller. Men vad vore det för fel att bli Turk, Iranier eller Irakier istället för Kurd? Är de rasister eller vad?
Nu vet jag ju att kurder är ett folkslag, en kultur, och att det är politik, ockupation och krig som fråntagit dem deras land, kultur och språk..... enl mig inte rätt... hur ser du på det ?
RedCloud skrev:Men vad vore det för fel att bli Turk, Iranier eller Irakier istället för Kurd?
Om du var född svensk, skulle du frivilligt välja bli norrman, dansk eller finne ?
Vad är en Svensk?
De kan ju inte vara kurder då något kurdistan inte existerar eller har gjort på mycket längre. De borde ju då rimligtvis vara Turkar, Iranier etc etc.
Jag ser inte att Assyrierna har samma problem. Hur ser en etnisk Kurd ut? Är han mycket olik en Etnisk Turk?
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:F.I.S.T skrev:Då var vi där igen då.... utan att veta speciellt mycket om organisationen, så kan man ju tycka att det är märkligt att det blir terrorism, så fort någon folkgrupp utan stat beväpnar sig, medan det räknas som "självförsvar" om tex Israel eller USA beväpnar sig och begår exakt lika vidriga saker eller värre (eftersom jag inte är insatt i exakt hur denna grupp agerar)
Nu vet jag ju att kurder är ett folkslag, en kultur, och att det är politik, ockupation och krig som fråntagit dem deras land, kultur och språk..... enl mig inte rätt... hur ser du på det ?
När Bodde kurderna av i dag i kurdistan? Är det ett erkänt land?
Thetaxpayer skrev:
[b]Dom har väldigt länge bott i Kurdistan, trots att det inte är "ett erkänt land"
Och fortfarande är de berövade sin kultur, sitt språk och sitt land, som de faktiskt bor på.... Men många kurder skulle även nöja sig med annan nationalitet, bara de fick behålla sitt språk och sin kultur... men så är ju inte fallet i dessa länder
F.I.S.T skrev:Thetaxpayer skrev:
[b]Dom har väldigt länge bott i Kurdistan, trots att det inte är "ett erkänt land"
Och fortfarande är de berövade sin kultur, sitt språk och sitt land, som de faktiskt bor på.... Men många kurder skulle även nöja sig med annan nationalitet, bara de fick behålla sitt språk och sin kultur... men så är ju inte fallet i dessa länder
Som sagt jag är inte speciellt uppdaterad på konflikten men menar du att de inte får lov att prata sitt språk? Vad händer om de gör det? Vad gör deras kultur så speciell att den inverkar så mycket på om de istället vore Turkar? Finns det ens en Kurdisk kultur? Är det i så fall något bra? Har den aldrig fått några influenser utifrån?
Som sagt jag är inte speciellt uppdaterad på konflikten men menar du att de inte får lov att prata sitt språk? Vad händer om de gör det? Vad gör deras kultur så speciell att den inverkar så mycket på om de istället vore Turkar? Finns det ens en Kurdisk kultur? Är det i så fall något bra? Har den aldrig fått några influenser utifrån?
Kolla wikipedia om kurder och kurdistan....
Secrist- Antal inlägg : 32216
RedCloud skrev:Så ett parti som är nationalistiskt är bra, bara det inte är svenskt?
Med tanke på kurdernas situation så är det nog berättigat med ett nationalistiskt kurdiskt parti, tycker du inte ? Ett jagat folk utan land....men det är klart, allt för att svärta ner sossarna...
Dessutom spekuleras det att de får ett inofficiellt stöd av USA. Hur känns det? Ångestskapande?
Infra- Antal inlägg : 29644
Nu svämmar facebook över av sympatiyttringar för Evin
Cetin.
http://www.expressen.se/nyheter/stottas-pa-facebook-efter-gerilladansen/
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Dumvänstern har lika mycket logik som en gråsugga, patriotism och extrem nationalism är bra, om det är nånstans i arabvärlden utanför Europa..
RedMentalCase skrev:Dumvänstern har lika mycket logik som en gråsugga, patriotism och extrem nationalism är bra, om det är nånstans i arabvärlden utanför Europa..
Extremhögerns mästerdebattör får det att krypa under huden/NOT