RedMentalCase 2013-01-08, 19:17
formsvackan skrev: RedMentalCase skrev:Vare sig folietomtar finns eller ej kommer naturligtvis röstning i framtiden gå till på ett sätt som DD beskriver
Att datorer i en eller annan form kommer att framöver användas i olika röstningsförfaranden är inget som någon betvivlar. Den form som DD beskriver kommer dock inte att vara gångbar med vårt nuvarande valsystem. Att göra som ni, hitta på ett ytterst krångligt förfarande med reservröster i syfte att gynna småpartier för att därefter kasta in pekskärmar som lösning på de praktiska problem som uppstår är dock inget annat än urbota dumt. Man kan faktiskt kräva att det finns någon form av substans och kunskap bakom förslagen. Risken är annars att man som DD hamnar i en situation där man ganska omgående börjar motsäga sig själv och sina ursprungliga intentioner. Om något är värt att göra är det också värt att göra bra. Försök alltså tänka hela vägen innan ni kommer med "lösningar" på problemen. Klarar ni inte av det kan ni åtminstone låta bli att håna dem som kan. Pajasar !
RedMentalCase skrev:Om man som en haverist som form bara ser svårigheter skulle vi fortfarande skriva i sanden med pinnar idag...
Jag betvivlar starkt att det finns någon på detta forum som har större erfarenhet av att datorisera företag och organisationer. Det har varit mitt yrke i 40 år ! Den bakåtsträvande haveristen och socialskiten folietomten har varit med under hela resan. Du kan ju försöka gissa hur utbredd datoriseringen var för 40 år sedan. Råttan försökte nyligen hävda att IP-adresser varit personuppgifter i 40 år. Sådant svammel kan ni ha för er själva, för 40 år sedan fanns det ca: 40 datorer uppkopplade till Arpanet, idag kallat Internet. Förmodligen säger detta dig inte ett dyft, men andra kan säkerligen förstå hur j*vla offside ni är.
Ska du försöka ta dig fram i diskussionen genom att köra över mig med enbart dina fantasier, bör du fasiken inte göra det på min hemmaplan
Vad det gäller fanatsier är du mästaren, det är DD som har ett förslag om reserverpartier, inte jag.
Och ännu mer ved på brasan som bevisar hur totalknäpp du är ger du med ditt svammel om att DD möjligen moptsäger sig själv ibland, är det inte meningen att man ska diskutera sig fram till en lösning??
I frågan om röstning med pekskärmar så är det såklart genomförbart, vill man inte diskutera det så kanske det är bäst att man inte svarar, har det aldrig fallit dig in?, du är ju en galen haverist som bara tycks vara intresserad av att framföra hur konstig du är, sluta upp med det, vi vet redan hur knäpp du är . Att du påstår dig veta mycket om datorer bara bevisar ännu mer hur konstig du är.
Och ännu mer konstig framstår du med ditt svammel om PUL, vad har detta med saken att göra?
Herre du min skapare. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska betrakta dig som idiot eller enbart okunnig. ( foliepajasen som svar på ett mycket intressant förslag som DD presenterat..) vem som är idioten finns det ju inga som helst tvivel om, foliet.
Pekskärm, hur j*vla offside kan man bli ? Folietomten) Indien har uppenbarligen använt pekskärmar i allmänna val, 100 tals miljoner tycks ha använt dem...... kanske det är bäst att du håller dig till Bismarcks era foliet.
Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-01-08, 19:21, ändrad totalt 2 gånger