Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+13
Thetaxpayer
R.O.F.L
formsvackan
redalert
ericTheDog
Dannehof
Sniperace
RedMentalCase
Dao
DMustaine
Regndrottning
Secrist
RedCloud
17 posters

Var "Alliansen" verkligen en bra idé ?

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Var "Alliansen" verkligen en bra idé ? - Sida 21 Empty Sv: Var "Alliansen" verkligen en bra idé ?

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-08, 18:17

Vare sig folietomtar finns eller ej kommer naturligtvis röstning i framtiden gå till på ett sätt som DD beskriver ,
    pekskärm, självklart kommer de att finnas i vallokalerna inom en snar framtid, men Sveriga är faktiskt väldigt konservativt på många områden, för många gamla socialskiter typ foliet som sitter i vägen?Smile

Om man som en haverist som form bara ser svårigheter skulle vi fortfarande skriva i sanden med pinnar idag... du borde ta lite lugnande mediciner form, kanske ska du prova på att röka på ihop med roffan?Smile

Vad jag vet så praktiseras touchscreen-röstning redan idag?, i Brasilien och Indien. 100 tals mijoner tycks ha använt systemet.

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Var "Alliansen" verkligen en bra idé ? - Sida 21 Empty Sv: Var "Alliansen" verkligen en bra idé ?

Inlägg  RedCloud 2013-01-08, 18:29

RedMentalCase skrev:Vare sig folietomtar finns eller ej kommer naturligtvis röstning i framtiden gå till på ett sätt som DD beskriver ,
    pekskärm, självklart kommer de att finnas i vallokalerna inom en snar framtid, men Sveriga är faktiskt väldigt konservativt på många områden, för många gamla socialskiter typ foliet som sitter i vägen?Smile

Om man som en haverist som form bara ser svårigheter skulle vi fortfarande skriva i sanden med pinnar idag... du borde ta lite lugnande mediciner form, kanske ska du prova på att röka på ihop med roffan?Smile

Vad jag vet så praktiseras touchscreen-röstning redan idag?, i Brasilien och Indien. 100 tals mijoner tycks ha använt systemet.

Du VET om att du är sjuk va ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-08, 18:30

Den internetspärrade dåren har kommit hem till kojan igen, varning för obehagliga dofter.Smile
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-08, 18:33

RedMentalCase skrev:Den internetspärrade dåren har kommit hem till kojan igen, varning för obehagliga dofter.Smile

psykDani Novac, the skånsk/rumänska mentalfallet skrev:
    Klart jag kan diskutera, jag står ju skyhögt över er vänstertomtar

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2013-01-08, 19:06

RedMentalCase skrev:Vare sig folietomtar finns eller ej kommer naturligtvis röstning i framtiden gå till på ett sätt som DD beskriver
    Att datorer i en eller annan form kommer att framöver användas i olika röstningsförfaranden är inget som någon betvivlar. Den form som DD beskriver kommer dock inte att vara gångbar med vårt nuvarande valsystem. Att göra som ni, hitta på ett ytterst krångligt förfarande med reservröster i syfte att gynna småpartier för att därefter kasta in pekskärmar som lösning på de praktiska problem som uppstår är dock inget annat än urbota dumt.

Man kan faktiskt kräva att det finns någon form av substans och kunskap i och bakom förslagen. Risken är annars att man som DD hamnar i en situation där man ganska omgående börjar motsäga sig själv och sina ursprungliga intentioner.

Om något är värt att göra är det också värt att göra bra. Försök alltså tänka hela vägen innan ni kommer med "lösningar" på problemen. Klarar ni inte av det kan ni åtminstone låta bli att håna dem som kan. Pajasar !
    RedMentalCase skrev:Om man som en haverist som form bara ser svårigheter skulle vi fortfarande skriva i sanden med pinnar idag...
    Jag betvivlar starkt att det finns någon på detta forum som har större erfarenhet av att datorisera företag och organisationer. Det har varit mitt yrke i 40 år ! Du kan ju försöka gissa hur utbredd datoriseringen var för 40 år sedan. Den bakåtsträvande haveristen och socialskiten folietomten har alltså varit med under hela resan.

Råttan försökte nyligen hävda att IP-adresser varit personuppgifter i 40 år. Sådant svammel kan ni ha för er själva, för 40 år sedan fanns det ca: 40 datorer uppkopplade till Arpanet, idag kallat Internet. Förmodligen säger detta dig inte ett dyft, men andra kan säkerligen förstå hur j*vla offside ni är.

Ska du försöka ta dig fram i diskussionen genom att köra över mig med enbart dina fantasier, bör du fasiken inte göra det på min hemmaplan Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-08, 19:17

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Vare sig folietomtar finns eller ej kommer naturligtvis röstning i framtiden gå till på ett sätt som DD beskriver
    Att datorer i en eller annan form kommer att framöver användas i olika röstningsförfaranden är inget som någon betvivlar. Den form som DD beskriver kommer dock inte att vara gångbar med vårt nuvarande valsystem. Att göra som ni, hitta på ett ytterst krångligt förfarande med reservröster i syfte att gynna småpartier för att därefter kasta in pekskärmar som lösning på de praktiska problem som uppstår är dock inget annat än urbota dumt. Man kan faktiskt kräva att det finns någon form av substans och kunskap bakom förslagen. Risken är annars att man som DD hamnar i en situation där man ganska omgående börjar motsäga sig själv och sina ursprungliga intentioner. Om något är värt att göra är det också värt att göra bra. Försök alltså tänka hela vägen innan ni kommer med "lösningar" på problemen. Klarar ni inte av det kan ni åtminstone låta bli att håna dem som kan. Pajasar !
    RedMentalCase skrev:Om man som en haverist som form bara ser svårigheter skulle vi fortfarande skriva i sanden med pinnar idag...
    Jag betvivlar starkt att det finns någon på detta forum som har större erfarenhet av att datorisera företag och organisationer. Det har varit mitt yrke i 40 år ! Den bakåtsträvande haveristen och socialskiten folietomten har varit med under hela resan. Du kan ju försöka gissa hur utbredd datoriseringen var för 40 år sedan. Råttan försökte nyligen hävda att IP-adresser varit personuppgifter i 40 år. Sådant svammel kan ni ha för er själva, för 40 år sedan fanns det ca: 40 datorer uppkopplade till Arpanet, idag kallat Internet. Förmodligen säger detta dig inte ett dyft, men andra kan säkerligen förstå hur j*vla offside ni är.

Ska du försöka ta dig fram i diskussionen genom att köra över mig med enbart dina fantasier, bör du fasiken inte göra det på min hemmaplan Very Happy

Vad det gäller fanatsier är du mästaren, det är DD som har ett förslag om reserverpartier, inte jag.

Och ännu mer ved på brasan som bevisar hur totalknäpp du är ger du med ditt svammel om att DD möjligen moptsäger sig själv ibland, är det inte meningen att man ska diskutera sig fram till en lösning??

I frågan om röstning med pekskärmar så är det såklart genomförbart, vill man inte diskutera det så kanske det är bäst att man inte svarar, har det aldrig fallit dig in?, du är ju en galen haverist som bara tycks vara intresserad av att framföra hur konstig du är, sluta upp med det, vi vet redan hur knäpp du är . Att du påstår dig veta mycket om datorer bara bevisar ännu mer hur konstig du är.

Och ännu mer konstig framstår du med ditt svammel om PUL, vad har detta med saken att göra?

Herre du min skapare. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska betrakta dig som idiot eller enbart okunnig. ( foliepajasen som svar på ett mycket intressant förslag som DD presenterat..) vem som är idioten finns det ju inga som helst tvivel om, foliet.

Pekskärm, hur j*vla offside kan man bli ? Folietomten) Indien har uppenbarligen använt pekskärmar i allmänna val, 100 tals miljoner tycks ha använt dem...... kanske det är bäst att du håller dig till Bismarcks era foliet.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-01-08, 19:21, ändrad totalt 2 gånger
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-08, 19:18

du är ju en galen haverist som bara tycks vara intresserad av att framföra hur konstig du är, sluta upp med det, vi vet redan hur knäpp du är . Att du påstår dig veta mycket om datorer bara bevisar ännu mer hur konstig du är.

nu debatterar Dani....hurra
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-08, 19:35

RedMentalCase skrev:Och ännu mer ved på brasan som bevisar hur totalknäpp du är ger du med ditt svammel om att DD möjligen moptsäger sig själv ibland, är det inte meningen att man ska diskutera sig fram till en lösning??
    Visst ska man diskutera sig fram till lösningar, men när man börjar motsäga sig själv är det dags att stanna upp och tänka om, inte envist fortsätta gasa på det felaktiga spåret.
    RedMentalCase skrev:I frågan om röstning med pekskärmar så är det såklart genomförbart, vill man inte diskutera det så kanske det är bäst att man inte svarar, har det aldrig fallit dig in?
    Visst är det möjligt, men kombinationen DD:s förslag och pekskärmar var inte så bra. Det behöver som jag påvisade tänkas igenom en hel del.
    RedMentalCase skrev:Herre du min skapare. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska betrakta dig som idiot eller enbart okunnig. ( foliepajasen som svar på ett mycket intressant förslag som DD presenterat..)
    Nej, det var en reaktion på den av honom föreslagna lösningen avseende genomförandet av hans förslag.
    RedMentalCase skrev: Pekskärm, hur j*vla offside kan man bli ? (Folietomten) Indien har uppenbarligen använt pekskärmar i allmänna val
    Och Indien har då naturligtvis ett valsystem som överensstämmer med DD:s förslag ?

Att denna kombination, reservröster och pekskärmar, inte är realistisk att genomföra idag hindrar inte er från att fortfarande yla om densamma. Om er lösning på vissa svårigheter är som skrivs att den som inte klarar av att rösta enligt ert tokeri förlorar sin rösträtt, finns det all anledning att ifrågasätta bl.a. er syn på demokrati.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-08, 20:02

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Och ännu mer ved på brasan som bevisar hur totalknäpp du är ger du med ditt svammel om att DD möjligen moptsäger sig själv ibland, är det inte meningen att man ska diskutera sig fram till en lösning??
    Visst ska man diskutera sig fram till lösningar, men när man börjar motsäga sig själv är det dags att stanna upp och tänka om, inte envist fortsätta gasa på det felaktiga spåret.
    RedMentalCase skrev:I frågan om röstning med pekskärmar så är det såklart genomförbart, vill man inte diskutera det så kanske det är bäst att man inte svarar, har det aldrig fallit dig in?
    Visst är det möjligt, men kombinationen DD:s förslag och pekskärmar var inte så bra. Det behöver som jag påvisade tänkas igenom en hel del.
    RedMentalCase skrev:Herre du min skapare. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska betrakta dig som idiot eller enbart okunnig. ( foliepajasen som svar på ett mycket intressant förslag som DD presenterat..)
    Nej, det var en reaktion på den av honom föreslagna lösningen avseende genomförandet av hans förslag.
    RedMentalCase skrev: Pekskärm, hur j*vla offside kan man bli ? (Folietomten) Indien har uppenbarligen använt pekskärmar i allmänna val
    Och Indien har då naturligtvis ett valsystem som överensstämmer med DD:s förslag ?

Att denna kombination, reservröster och pekskärmar, inte är realistisk att genomföra idag hindrar inte er från att fortfarande yla om densamma. Om er lösning på vissa svårigheter är som skrivs att den som inte klarar av att rösta enligt ert tokeri förlorar sin rösträtt, finns det all anledning att ifrågasätta bl.a. er syn på demokrati.

Du har ingenting att tillföra den här debatten, heller.

Finns naturligtvis inga som helst hinder för att utveckla en teknik som kan möjliggöra röstning på pekskärmar, det finns naturligtvis redan, och de extra element som DD föreslår går naturligtvis lösa.

Ditt problem liknar alla andra vänstertomtars på detta forum, du är helt enkelt knäpp i päran, konstig och dum i huvet.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-08, 20:06

RedMentalCase skrev:Du har ingenting att tillföra den här debatten, heller.

Finns naturligtvis inga som helst hinder för att utveckla en teknik som kan möjliggöra röstning på pekskärmar, det finns naturligtvis redan, och de extra element som DD föreslår går naturligtvis lösa.

Ditt problem liknar alla andra vänstertomtars på detta forum, du är helt enkelt knäpp i päran, konstig och dum i huvet.
    Eftersom du inte ens förstår problemet hamnar du automatiskt på pottkanten när du surrar om lösningen Very Happy
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-01-08, 20:17

Haha, folieåsnan har gått i spinn. Identifieringen är självfallet snorenkel.

Jag ser 2 alternativ. Ett för folk och ett för foliet:

1. Identifiering sker med en enklare variant av e-leg. Direkt i paddan. Enkelt.

2. Man skulle kunna lösa det med en streckkod och vanligt leg, som låser upp en padda för röstning.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-08, 20:28

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du har ingenting att tillföra den här debatten, heller.

Eftersom du inte ens förstår problemet hamnar du automatiskt på pottkanten när du surrar om lösningen Very Happy

Bullshit från dig för tusende gången.

Möjligt att du matade i hålkort för 40 år sen, men säkert är att du varit en idiot längre tid än så.Smile

Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-01-08, 20:33, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-08, 20:30

Bullshit från dig för tusende gången.

psykDani Novac, the skånsk/rumänska mentalfallet skrev:
    Klart jag kan diskutera, jag står ju skyhögt över er vänstertomtar
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-08, 20:31

Jösses, foliet försöker briljera med sin brist på datakunskap. Han tycks tro att alla implementationer måste lösas med det fåtal komponenter han känner till.

Problemen som ska lösas är inte svårare att en medelmåttig programmerare skulle kunna sätta ihop den själv.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-08, 20:32

ericTheDog skrev:Haha, folieåsnan har gått i spinn. Identifieringen är självfallet snorenkel.

Jag ser 2 alternativ. Ett för folk och ett för foliet:

1. Identifiering sker med en enklare variant av e-leg. Direkt i paddan. Enkelt.

2. Man skulle kunna lösa det med en streckkod och vanligt leg, som låser upp en padda för röstning.

Är det kanske inte bättre att foliet slipper rösta?Smile

E-leg är ju framtidens melodi, används redan till allt möjligt, kanonbra.

F-n, tror jag inte det börja lukta apa i den här tråden också, är roffe och härjar här också?

Senast ändrad av RedMentalCase den 2013-01-08, 20:42, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2013-01-08, 20:34

Problemen som ska lösas är inte svårare att en medelmåttig programmerare skulle kunna sätta ihop den själv.

Ung. som när svenska försvaret skuille använda Google docs ?

Ha ha, ert rövslickeri på varandra i anktrion är obetalbart....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-08, 22:26

ericTheDog skrev:Jösses, foliet försöker briljera med sin brist på datakunskap. Han tycks tro att alla implementationer måste lösas med det fåtal komponenter han känner till.
    Det är nog snarare du som inte har den minsta aning om hur förbaskat många "komponenter" som måste samverka i ett system av denna omfattning.
    ericTheDog skrev:Problemen som ska lösas är inte svårare att en medelmåttig programmerare skulle kunna sätta ihop den själv.
    Det finns många sätt torgföra sin totala okunskap. Du uppvisar här ett av dem.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-08, 22:30

RedCloud skrev:

Delar av försvaret använder redan google docs. Blev det jobbigt nu?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-08, 22:36

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jösses, foliet försöker briljera med sin brist på datakunskap. Han tycks tro att alla implementationer måste lösas med det fåtal komponenter han känner till.
    Det är nog snarare du som inte har den minsta aning om hur förbaskat många "komponenter" som måste samverka i ett system av denna omfattning.
    ericTheDog skrev:Problemen som ska lösas är inte svårare att en medelmåttig programmerare skulle kunna sätta ihop den själv.
    Det finns många sätt torgföra sin totala okunskap. Du uppvisar här ett av dem.

Jo tjena mittbena.

Vi har 7 miljoner väljare som kan välja mellan säg 100 partier. Det handlar om löjligt liten mängd information som ska överföras. Ditt ylande om fiberkablar och gigantiska serverparker är inget annat än skrattretande. Kan inte låta bli att jämföra med de datorer USA hade tillgång till när de åkte till månen. Tur att inte foliet var deras systemarkitekt, för det hade aldrig gått.

Likså ditt babbel om problem med användargränssnitt. Ett barn klarar vanligtvis vid tre års ålder att använda dator och mus. Paddan har tagit ner detta till åtminstone 2 år. Det är inte en komplex operation att rösta med en enkel klient.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-08, 23:03

ericTheDog skrev:Kan inte låta bli att jämföra med de datorer USA hade tillgång till när de åkte till månen.
    Och likheten är vad då, antal transaktioner, antal "användare" eller ...?
    ericTheDog skrev:Likså ditt babbel om problem med användargränssnitt. Ett barn klarar vanligtvis vid tre års ålder att använda dator och mus. Paddan har tagit ner detta till åtminstone 2 år. Det är inte en komplex operation att rösta med en enkel klient.
    I och för sig har jag inte tagit upp användargränssnitt överhuvudtaget då det inte är paddorna som är det viktiga i sammanhanget även om du tycks inbilla dig det.
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2013-01-08, 23:31

Sorry FS det finns redan lösningar har själv investerat 100000 i en...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-01-08, 23:33

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Kan inte låta bli att jämföra med de datorer USA hade tillgång till när de åkte till månen.
    Och likheten är vad då, antal transaktioner, antal "användare" eller ...?
    ericTheDog skrev:Likså ditt babbel om problem med användargränssnitt. Ett barn klarar vanligtvis vid tre års ålder att använda dator och mus. Paddan har tagit ner detta till åtminstone 2 år. Det är inte en komplex operation att rösta med en enkel klient.
    I och för sig har jag inte tagit upp användargränssnitt överhuvudtaget då det inte är paddorna som är det viktiga i sammanhanget även om du tycks inbilla dig det.

Jo, indirekt tog du upp användargränssnittet när du yrade om att det var så många val och så svårt att stryka samt delta i personvalet.

Nej, likheten är inte antalet transaktioner. Skillnaden är att idag har en miniräknare mer datakraft än Vad hela NASA hade 1969. Ändå gick det att genomföra.

Sen begriper jag inte varför du vill krångla till ett sånt här system nånting så vansinnigt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-01-09, 00:05

ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:

Delar av försvaret använder redan google docs. Blev det jobbigt nu?

Haha, det verkar som om trion snart är en kvartett, kvintett? Vi debatterar ju DD,s förslag, vad säger du om det knarkarroffe?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-01-09, 00:56

ericTheDog skrev:Jo, indirekt tog du upp användargränssnittet när du yrade om att det var så många val och så svårt att stryka samt delta i personvalet.
    Jag har inte "yrat" om att något var svårt, endast redovisat det enklaste upplägget utifrån DD:s förslag avseende reservröster.

Vill du förenkla ytterligare får du ta bort en del funktionalitet. Om vi inte ska ha kvar möjligheten till personval blir det naturligtvis betydligt enklare, men det var väl inte meningen.

Det som kan spöka till det en aning är huruvida alla KalleAnka-partier ska finnas förregistrerade i systemet eller inte. Ska små partier gynnas eller inte ?
    ericTheDog skrev:Sen begriper jag inte varför du vill krångla till ett sånt här system nånting så vansinnigt.
    Vad är det som du tycker är krångligt ?

Vi pratar inte om nåt förbaskat transaktionssystem hos ett postorderföretag i Borås, det är det svenska riksdagsvalet det gäller och jag hoppas du förstår att både säkerhetskrav och prestandakrav måste få vara mycket höga.
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2013-01-09, 01:00

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Jo, indirekt tog du upp användargränssnittet när du yrade om att det var så många val och så svårt att stryka samt delta i personvalet.
    Jag har inte "yrat" om att något var svårt, endast redovisat det enklaste upplägget utifrån DD:s förslag avseende reservröster.

Vill du förenkla ytterligare får du ta bort en del funktionalitet. Om vi inte ska ha kvar möjligheten till personval blir det naturligtvis betydligt enklare, men det var väl inte meningen.

Det som kan spöka till det en aning är huruvida alla KalleAnka-partier ska finnas förregistrerade i systemet eller inte. Ska små partier gynnas eller inte ?
    ericTheDog skrev:Sen begriper jag inte varför du vill krångla till ett sånt här system nånting så vansinnigt.
    Vad är det som du tycker är krångligt ?

Vi pratar inte om nåt förbaskat transaktionssystem hos ett postorderföretag i Borås, det är det svenska riksdagsvalet det gäller och jag hoppas du förstår att både säkerhetskrav och prestandakrav måste få vara mycket höga.

Med tanke på anktrions ekonomiska talesmans gustavander/rmc skattetjyven så är det busenkelt han besitter ju inte en helt enkel moral "stjäl så mycket du kan" skit i andra, var det en importerad rumänsk cigarettsmugglare han är?
    Sicket svin..
    //Niklas

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 15:44