Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Jo men varför tror du att vi behöver dem för att vi blir gamla? Inga kommentarer angående skillnden mellan 70talets och hur invandringen ser ut idag?
Nej, inga kommentarer från 70-talet. andra tider, andra behov. Och att diskutera dåtidens invandring löser inga frågor om dagens.
För att det skall finnas någon som jobbar då.
Men nu skrev ju du så här.
Med en åldrande befolkning kommer vi att behöva dessa invandrare. Kanske inte så mycket första generatonen men definitivt andra- och tredjegenerationen....
Varför skulle det vara omöjligt att ha en behovsanpassad invandring ala 70talet nu? Du erkänner ju till och med att vi inte behöver den första generatonen. Varför inte vänta då tills behov uppstår?
Kanske för att 'de' vet att det är andra generationen som behövs då det gäller. Och då är de redan på plats och försvenskade...
Jag vet inte hur myndigheterna och regeringar motiverar sina beslut. Jag spekulerar och försöker förstå vad makthavarna tänker....
Har du andra idér så låt höra...
Nej, jag fattar banne mig inte vad deras plan är. Helt klart driver 7klövern ett svindyrt sammhällsomstörtande program utan någon som helst plan verkar det som. Jag tror att de helt enkelt inte vet hur de skall ta sig ur det utan att tappa ansiktet. Ge Sd vatten på sin kvarn så att säga.
Hahahaha!
I detta tror jag att du har absolut rätt! Men Folkpartiet har gjort sina trevanden i detta område och genast fått skit för sina förslag. Och en del av deras förslag instämmer jag i. Men, FP tappade ansiktet, som du så fint säger.
Jag har haft liknande tankar själv...