Sniperace skrev:jag tror inte att islamska skriftlärda håller med dig, så du är altså den som vet mest osv om detta, hur kan det komnma sig att du då inte är en storhet inom dedtta och kan underrvisa osv, eller är du det anser du?
en viktig del i halal är just halsavskärningen och HUR denna ska utföras, detta har varit väldiga diskussioner om och kraven har varit att just halavskärningen inte går att slopa.
men enligt DIG så verkar det kvitta bara man gör det med värdighet, så om man då ser till våra gårdsslakterier så är i stort sett allt från dem halal.......
och inget av den industriella slakten kan räknas som halal då det blir en omöjlighet att försörja en större population från ett slakteri, men det är kanske halal enligt dig ändå?
det räcker kanske att SÄGA att det är halal.
men NEJ, jag tror INTE att de skriftlärda ställe3r upp på ditt svammel
Du får tro vad sjutton du vill!
Ja, för VISSA tolkningar är detta viktigt, som du skriver. Men det är ALDRIG fundamentalt - då de utan större problem kan ta bort denna del och ändå kalla det för halal - som i fallet i artikeln.
"Enligt mig" - är det JAG som bestämmer vad det betyder!!!
Jag tycker inte heller det räcker med att SÄGA att det är halal.
Men det de skriftlärda faktiskt gör, är att ta redan på KÄRNAN i olika traditioner och praktiker. I de flesta fall är de flesta överrens med varandra, men inte alltid. Det är lite av det sköna med islam!