Infra skrev:Sniper:
Till övervägande del bebos Fittja av invandrare. De invandrare som inte tillhör den islamska tron är inte inskränkta och missunsamma som vissa andra. De har stor tolerans och vidsynthet och tillämpar praktiskt religionsfrihet. De kommer inteSå de med annan religion eller ingen alls som bor där ska påtvingas detta?
att känna sig påtvingade av en (1) minaret. De är vana vid betydligt större minarettäthet från
sina ursprungsländer.
Jag känner en (1) svensk familj i Fittja. Jag har aldrig hört dom klaga på befolkningssammansättningen. De har valt att bo där och står för det.
Mosqen ligger dessutom i en svacka ner mot Mälaren i skuggan av ett stort OBS-varuhus (svenskarnas helgedom) på andra sidan den sexfiliga Glömstavägen så varken den eller minareten lär störa nån i bostadsområdet på andra sidan vägen.
Vore det okej för dig med ex en böneutrop utanför ditt boende med ex SD-RAMSOR?
SD-ramsor tycker jag de kan sjunga på sina nazistmöten. Men faktum är att min våta dröm har alltid varit att bygga om "Haglund pinne" vid Medborgarplatsen till minaret. Mosqen ligger på ett berg i närheten och stör inte en käft. (men det skulle "pinnen"
kanske göra).
Sedan hur många tusen år har svenska partier som tradition att ropa ut politiska budskap från mosqéer?Kanske borde det nu ges tillstånd för våra politiska partier att ha sådana med?
Det har vi ju redan. Hela tv-utbudet är ju fyllt av denna typ av budskap.Och vi kunde ju ha liknande REKLAMUTROP för det lokala snabbköpet,
en tv väljer man själv vad man vill se eller inte se och höra...
nu talar jag omn ett påtvingat sådant, vore det okej med kristna böneutrop även där de´swsa muslimer finns?
vore det okej med sd-utropare på skilda platser i vårt samhälle där befolkningen tvingas lyssna på detta eller ta på sig hörselskydd?
och du bör vara medveten om at det även fittja finns de som med all säkerhet vill slippa höra detta, men du råder väl dem att flytta då antar jag?
vad gäller ropa ut politik via "bönetorn" så har det inte varit tradition, men det kan ju bli eller hur?
vi har inte sådan när det gäller islam heller i vårt land så det blir ju nytt det med, så upp till kamp nu för alla möjliga utrop fem gåneger per dag oavsett om det är reklam, politik religion eller annat
Men jag behöver inte vara sämre, är böneutrop så viktigt för någon kan denne ju flytta till ett land där detta tillhör kulturen eller hur?