ericTheDog 2012-09-15, 22:11
Dao skrev: Secrist skrev: Dao skrev: Secrist skrev: Dao skrev: ericTheDog skrev:Den ende som antydd att urprunget hade med brottet att göra var ju faktiskt Daoen själv, när han påstod att det svenska samhällsklimatet var orsak.
Det tycker jag inte - om jag själv nu ens får tycka något eget i någonting...
Jag bara konstaterade att det skedde i Sverige - men det är väl antagligen för "pk" eller "naivt" att hävda en sådan sak...
Bara slump alltså. Igen.
Tycker du? Där håller jag inte med dig...
Ingen slump att personen hade invandrarbakgrund då. Trodde inte att du hade de åsikterna.
Just i det enskilda fallet går det inte att uttala något sådant alls. Men generellt är det givetvis ingen slump. De som befinner sig i botten av samhället, brukar vara de som åker fast för olika brott mest - oavsett vilka som har denna ställningen. Just nu är det invandrare från östra medelhavsområdet, liksom afrika, som toppar - vilket är naturligt, ur en socialvetenskaplig synvinkel.
Fördjävligt, men självklart!
Jo - jag HAR faktiskt de åsikter som jag skriver här. Sällan de åsikter du och dina kumpaner tillskriver mig, dock...
Om man rånar en medvetslös småbarnspappa för att sedan lämna honom att dö på spåret så är man en fruktansvärd människa. Oavsett var man kommer ifrån. Oavsett inkomst o.s.v.
Jag tycker ärligt talat att du pissar på deutsatta i samhället när du skriver att detta beteende generellt kan tillskrivas dem.