Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


4 posters

    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus.

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus. Empty Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus.

    Inlägg  Infra 2012-12-19, 19:50

    Nu skärper EU sitt förbud mot svenskt snus.

    Specifikt snus med fiffig smaksättning ska
    förbjudas.

    Du som snusar: säg adjö till General!

    Men Sverige ska få behålla snuset.


    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5386264


    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus. Empty Sv: Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus.

    Inlägg  Sniperace 2012-12-19, 19:55

    Infra skrev:Nu skärper EU sitt förbud mot svenskt snus.

    Specifikt snus med fiffig smaksättning ska
    förbjudas.

    Du som snusar: säg adjö till General!

    Men Sverige ska få behålla snuset.


    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5386264


    Inget jag bryr mig om då tobak ju är konstaterat farligt njutningsmedel med många slavar, dock hade jag hellre sett röktobak förbjudas innan detta då detta stör andra mycket mer.

    MEN nu blir mentholcigaretterna förbjudna, där får ju inte finnas extratillsatta smakmedel i det Smile
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus. Empty Hemkört

    Inlägg  Gandalf 2012-12-19, 20:23

    Specifikt snus med fiffig smaksättning ska
    förbjudas.


    Det går (redan nu) att köpa smaksättningen som tillbehör, och själv blanda till sitt favoritsnus hemma.
    Vad kan straffet bli för detta trots mot övermakten?

    Vin/cigarettlobbyn inom EU fortsätter sitt ofördröjliga värv för folkhälsan?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus. Empty Sv: Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus.

    Inlägg  Sniperace 2012-12-19, 20:28

    Gandalf skrev:Specifikt snus med fiffig smaksättning ska
    förbjudas.


    Det går (redan nu) att köpa smaksättningen som tillbehör, och själv blanda till sitt favoritsnus hemma.
    Vad kan straffet bli för detta trots mot övermakten?

    Vin/cigarettlobbyn inom EU fortsätter sitt ofördröjliga värv för folkhälsan?

    Blir inget straff eftersom det gäller saluföring av färdig produkt.
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus. Empty Lämna EU

    Inlägg  Gandalf 2012-12-19, 21:00

    Blir inget straff eftersom det gäller saluföring av färdig produkt.

    Visst och sant, men det "moraliska"! straffet för trots mot ett EU beslut, kanske i slutändan blir till ett slags påtvingat partibyte?

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus. Empty Sv: Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus.

    Inlägg  Sniperace 2012-12-19, 21:08

    Gandalf skrev:Blir inget straff eftersom det gäller saluföring av färdig produkt.

    Visst och sant, men det "moraliska"! straffet för trots mot ett EU beslut, kanske i slutändan blir till ett slags påtvingat partibyte?


    kan jag aldrig tro, det enda straff jag kan tänka mig vore om du fick någon typ av samvetsförebråelser för det Smile
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus. Empty Sv: Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus.

    Inlägg  Vercingetorix 2012-12-20, 03:41

    Testade ett gör det själv-kit för skojs skull och resultatet blev riktigt bra. Eftersom ingen tobaksskatt utgår på råtobak är jag nere i ca 6 kr/dosa, dvs jag har sänkt kostnaden för mitt (miss)bruk med snart 90%...
    Very Happy
    Gandalf
    Gandalf


    Antal inlägg : 473
    Join date : 11-04-08

    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus. Empty Välkommen

    Inlägg  Gandalf 2012-12-20, 03:45

    Testade ett gör det själv-kit för skojs skull och resultatet blev riktigt bra. Eftersom ingen tobaksskatt utgår på råtobak är jag nere i ca 6 kr/dosa, dvs jag har sänkt kostnaden för mitt (miss)bruk med snart 90%...

    Grattis, välkommen till Snusmumrikgängets EUrebeller.

    Sponsored content


    Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus. Empty Sv: Du som är mumrik - säg adjö till Generalsnus.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 07:29