Thetaxpayer 2012-09-08, 21:07
Dao skrev: Secrist skrev: Dao skrev: Secrist skrev: Dao skrev: Secrist skrev: Dao skrev: Secrist skrev: Dao skrev: Sniperace skrev:Jag tycker då inte att han visar rädsla för islam, tvärtom, för var han rädd skulle haqn inte utmanat på det sättet, så islamofob kan han knappast vara, däremot en kritiker mot det skit som sker i islams namn med dess mullor, imamer och annat pack som driver det
Har aldrig hört honom kritisera islam! Bara håna och smäda...
En taffligt tecknad rondellhund? Är det "håna och smäda"?
Ja!
På vilket sätt är det kritik?
Varför skulle man inte få göra det menar du? Kristna får ju utstå alla möjliga påhopp. Är muslimer undantagna?
Kan du inte bara svara på min fråga, istället för att hitta på mer stolligheter..?
Kritiken består av att utmana konstiga förbud. Han målar en rondellhund för att dogmen säger att man inte får göra det. Så har konst alltid fungerat.
Som en rånare som rånar för att protestera mot förbudet att råna, eller?
Rån är olagligt. Vid rån så tillgriper du något som inte är ditt och skadar andra människor. Nu är du barnslig.
Min liknelse var baserad på din ståndpunkt, om att protestera mot "förbud". Framför allt när det inte finns något dyligt förbud att protestera mot...
Men nu finns det inga förbud i Sverige mot att rita fula rondellhundar som ser ut som Mohammed (hur man nu kan veta hur han såg ut då man inte verkar få avbilda honom).Det är däremot förbjudet att råna folk. Ser du skillnaden?