Sniperace 2012-08-09, 18:32
Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: lazy skrev: Infra skrev: lazy skrev: Infra skrev: lazy skrev:"Gillar" verkligen hur slutligen även Expressen sällat sig till de som anammat förra årets "modeord" från SUM: antimuslimska..är man antimuslimsk om man protesterar mot islamister eller är det så att man är islamist om man är muslim (enligt SUM:s definition?)
Focusförskjutning.
Absolut inte. Vad tycker du Infra, är man "islamist" om man är muslim? Allt enligt SUM:s definition.
Mitt svar är nej. Islamism berör en
politisk islam medan ordet muslim berör tron hos en from medelklass eller för
den enskilde.
Ditt sätt att börja diskutera SUM mitt i en debatt om Lars Vilks är
focusförskjutning - jag insisterar.
OJ, kors i taket m.m m.m...är vi verkligen överrens? Det blir ngt att ta med sig på semestern men jag vidhåller att "antimuslimsk" är ett dåligt val av ord eftersom det syftar till att fösa ihop samtliga muslimer och låtsas att det inte finns en skillnad, allt i propagandasyfte.
Det där fösandet är det mest Snipern som ägnar sig åt.
Som sagt, de jag bekämpar i ord är fanatikerna, de som vill påtvinga andra sin tro....
inte den vanlige lille muslimen.
Men det är ju fanatikerna DU stöder och gläds åt
Så man ska vara en "vanlig liten muslim" för att slippa skrämma skiten ur dig,då???
Helst ska han väl vara skägglös och sekulär atteist, också, samt sakna fez.
är man ateist är man inte muslim, att vara muslim förutsätter trpo på allah och mohammed.
men som sagt du verkar föredra den sorten som för fram sin tro och upprätthåller andras me´genom våld hot och straff.... hur kan det komma sig?
Oavsett om du är kristen, judisk eller muslimsk ateist så är rutan för "religionstillhörighet"
ifylld i alla fall, på alla blanketter.
den är då ifylld ateist, men vilka blanketter i sverige vill ha religionstillhörighet, jag har ännu inte påträffat en sådan, kan du berätta vilka myndigheter som begär sådan?
och ateist är INTE en religionstillhörighet, snarare att man INTE tillhör någon religion....
i statens ögon ska religion inte ha betydelse, det ska vara en personlig angelägenhet
Vem har pratat om Sverige? Här pratar vi visum, green cards, passhandlingar och dyligt. Alltid ifyllt. Ateism är ingen religion.
Däremot motsatsen till - och förnekande av - religion.
söker man då visum till usa, kryssar man i ateist... enkelt, och det är inte motsats, det är frånvaro av
men eg anser jag det saknar betydelse, men jag är säker på att det finns de som verkligen vill framhäva sin religion, vilket ju annars bör vara en privatsak umngefär som sexuell läggninbg osv...
i passhandling? inte i svenska pass, och som svensk söker man inte andra eller? så där blir ingen ruta för religion'
förresten, när jag hjälpte en äldre man söka visum till usa fanns inte någon ruta för religion i denna....
du har förresten inte något nyare än en fem år gammal artikel?