Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+14
RedCloud
DirtyDog
RedclownIII
Thetaxpayer
RedMentalCase
Infra
DMustaine
F.I.S.T
lazy
ericTheDog
Secrist
redalert
R.O.F.L
Dao
18 posters

Kritik av Israel och USA!

RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Kritik av Israel och USA! - Sida 4 Empty Sv: Kritik av Israel och USA!

Inlägg  RedclownIII 2012-07-08, 12:33

Dao skrev:
    RedclownIII skrev:
    R.O.F.L skrev:Vem är Anders?

Dao... Razz

lol!

Nu får du bestämma dig är det kul eller ynkligt? Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 12:49

Har jobbat så mycket i photoshop så jag ser "felen", bild 2, skrapa linjer vid militärens byxor tyder på att han är inklipt, bild 3, skuggorna är för tillrättalagda för att stämma samt att allt har skugga men inte hennes näsa på kinden, i det skrapa ljuset borde även den ge skugga, bild 6, avsaknaden av skuggor på militären,mannen har skugga från underbenet men militären avger inte en enda skugga..

Du förstår infra att "se det man ser" betyder inte att man ser sanningen, idag retuscheras i princip alla bilder på kändisar och dylikt, en duktig retuscherare kan göra vad han vill med en bild, även få till falska bilder som skall skapa opion mot eller för något, lägg upp en bild på dig och jag skall göra dig till fotomodell som får Schenkenberg att se ut som skit Smile

Och det var enklare förr, som med bild 1, inget digitalt tjafs, utan bara en av världens mest kända krigsbilder tagen av Nick Út..

Förmodligen har USA aldrig invaderat Irak.....Abu Grahib är en Spa-vdelning....herre jävlar nu går forumets historieförfalskarna på anabola steroider.
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2012-07-08, 12:52

RedCloud skrev:
    Har jobbat så mycket i photoshop så jag ser "felen", bild 2, skrapa linjer vid militärens byxor tyder på att han är inklipt, bild 3, skuggorna är för tillrättalagda för att stämma samt att allt har skugga men inte hennes näsa på kinden, i det skrapa ljuset borde även den ge skugga, bild 6, avsaknaden av skuggor på militären,mannen har skugga från underbenet men militären avger inte en enda skugga..

Du förstår infra att "se det man ser" betyder inte att man ser sanningen, idag retuscheras i princip alla bilder på kändisar och dylikt, en duktig retuscherare kan göra vad han vill med en bild, även få till falska bilder som skall skapa opion mot eller för något, lägg upp en bild på dig och jag skall göra dig till fotomodell som får Schenkenberg att se ut som skit Smile

Och det var enklare förr, som med bild 1, inget digitalt tjafs, utan bara en av världens mest kända krigsbilder tagen av Nick Út..

Förmodligen har USA aldrig invaderat Irak.....Abu Grahib är en Spa-vdelning....herre jävlar nu går forumets historieförfalskarna på anabola steroider.

Du skall nog inte ta ordet historieförfalskare i din mun. Evil or Very Mad Shocked
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-07-08, 13:08

RedCloud skrev:

Så herr "datalärare" hävdar att ALLT som finns på nätet är sanning och att det inte finns en enda manipulerad "bevisbild" där ute??

Är du alltså så djävla pantad att du köper alla "bevis" som äkta bara "bevisen" pekar på att dina åsikter och hat får någon som helst backup??

Och visa gärna vad i min "historieförfalskning" består utav genom att påvisa att tre av bilderna inte stämmer utan är manipulerade??
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-07-08, 13:15

Dao skrev:
    SiP skrev:Har jobbat så mycket i photoshop så jag ser "felen", bild 2, skrapa linjer vid militärens byxor tyder på att han är inklipt, bild 3, skuggorna är för tillrättalagda för att stämma samt att allt har skugga men inte hennes näsa på kinden, i det skrapa ljuset borde även den ge skugga, bild 6, avsaknaden av skuggor på militären,mannen har skugga från underbenet men militären avger inte en enda skugga..

Du förstår infra att "se det man ser" betyder inte att man ser sanningen, idag retuscheras i princip alla bilder på kändisar och dylikt, en duktig retuscherare kan göra vad han vill med en bild, även få till falska bilder som skall skapa opion mot eller för något, lägg upp en bild på dig och jag skall göra dig till fotomodell som får Schenkenberg att se ut som skit
    Smile

Påminner lite om alla "bevis" att människan aldrig varit på månen! Smile

Det värsta med detta är hur enkelt det är att förbise enkel fakta, i detta fallet bilder, bara för att man vet att DET GÅR att förfalska. Extremister kan alltså ALLTID hävda detta, och på det sättet själva bestämma vilken fakta, eller bild, som är "äkta" eller inte - givetvis helt i linje med ens egna ideologiska värderingar... Smile

Annars kan ju extremister skapa bilder som av deras blinda fanatiker anses som sanna trots att de är taffligt gjorda, enbart för att de vet att deras fanatiska anhängare inte bryr sig ett dugg om sanningen utan enbart vill se den sanning som deras hat bygger på...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 13:16

Så herr "datalärare" hävdar att ALLT som finns på nätet är sanning och att det inte finns en enda manipulerad "bevisbild" där ute??

Nej det hävdar jag inte...

Är du alltså så djävla pantad att du köper alla "bevis" som äkta bara "bevisen" pekar på att dina åsikter och hat får någon som helst backup??

Nej det är jag inte

Och visa gärna vad i min "historieförfalskning" består utav genom att påvisa att tre av bilderna inte stämmer utan är manipulerade??

Du har ingen som helst aning om vilka bilder som är manipulerade eller inte, du gissar...och påstår att du "vet".

SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-07-08, 13:22

RedCloud skrev:

Nej det hävdar jag inte...

Nej det är jag inte

Du har ingen som helst aning om vilka bilder som är manipulerade eller inte, du gissar...och påstår att du "vet".

1. Jo

2. Jo

3. Vem gissar??
    jag påvisar "felen", du gissar att jag inte vet...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 13:25

1. Jo

Jag har tolkningsföreträde, du har fel

2. Jo

3. Vem gissar??
    jag påvisar "felen",

Bilder som passerat 10-15 tals destruktiva komprimeringar med jpg kan få de effekter som du påvisar.

Vad du förmodligen försöker göra är att förminska USAs brott mot mänskligheten med påstådda Photoshopskunskaper...herre jävlar vilka pukkon det finns.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-07-08, 13:26

Var bilden som roffe publicerade på sig själv också manipulerad?

Kan nån vara så j-vla ful?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 13:26

skånsk/rumänska avfallet skrev:Var bilden som roffe publicerade på sig själv också manipulerad?

Kan nån vara så j-vla ful?

skånsk/rumänska mentalfallet skrev:
    Klart jag kan diskutera, jag står ju skyhögt över er vänstertomtar

Lotta måste snart se till att du kommer under vård, för du är inte frisk.....ditt mindervärdeskomplex äter upp dig inifrån...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-07-08, 13:34

Spelar f-n ingen roll när man loggar in här och skriver ett inlägg, de sinnessjuka rödmupparna med roffe i spetsen sitter här dagarna och nätterna i ända.

Sök hjälp era miserabla miffon!
    Visst är ni en samling dårar med extrema politiska åsikter, men borde ni inte tänka på att skaffa er ett sorts liv?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2012-07-08, 13:42

Självklart är några biler photoshoppade, det syns ju tydligt.

De är manipulerade på typisk amerikansk manér.....

Våldet, tortyren, blodet är övertydligt men genitalierna är bortsuddade.

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-07-08, 13:47

Regndrottning skrev:Självklart är några biler photoshoppade, det syns ju tydligt.

Very Happy

Word!!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 13:48

skånsk/rumänska avfallet skrev:Spelar f-n ingen roll när man loggar in här och skriver ett inlägg, de sinnessjuka rödmupparna med roffe i spetsen sitter här dagarna och nätterna i ända.

Sök hjälp era miserabla miffon!
    Visst är ni en samling dårar med extrema politiska åsikter, men borde ni inte tänka på att skaffa er ett sorts liv?

skånsk/rumänska mentalfallet skrev:
    Klart jag kan diskutera, jag står ju skyhögt över er vänstertomtar

INGEN skulle nog sörja om du loggade ut för gott....
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 13:48

Dao skrev:
    Regndrottning skrev:Självklart är några biler photoshoppade, det syns ju tydligt.

Very Happy

Word!!

dubbel word !

Very Happy Very Happy
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-07-08, 13:49

RedCloud skrev:
    1. Jo

2. Jo

3. Vem gissar??
    jag påvisar "felen",

Bilder som passerat 10-15 tals destruktiva komprimeringar med jpg kan få de effekter som du påvisar.

Vad du förmodligen försöker göra är att förminska USAs brott mot mänskligheten med påstådda Photoshopskunskaper...herre jävlar vilka pukkon det finns.

1. Du har inte ett dugg, ty du är en nolla..

2. Du har inte ett dugg, ty du är en nolla..

3. Så du menar att bild två med den lilla kanten på militärens byxor och enbart på militären så har den bilden blivit destruktivt komprimerad just på militären och inget annat på bilden?

Och bild tre med skuggan på kvinnan blivit destruktivt komprimerad??

och bild sex med olika lager så har den blivit destruktivt komprimerad så man ser att det är olika lager i bilden??

och hade jag varit ute för att förminska några brott överhuvudtaget så hade jag väl dömt ut alla bilder?

Mina kunskaper i allt överträffar vida dina då du aldrig lyft betongröven från ditt pojkrum och sett hur världen fungerar, att som dig sitta bitter och full av hat i en kammare med enbart en dator som sällskap är helt klart nedbrytande på både själ och vett ser vi, ut och skaffa dig ett liv, pucko!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-07-08, 13:51

SiP skrev:Så herr "datalärare" hävdar att ALLT som finns på nätet är sanning och att det inte finns en enda manipulerad "bevisbild" där ute??

Problemet är nog lite det motsatta här: Man ska ALLTID vara kritisk till fakta, liksom till bilder, och faktiskt vara öppen för att de kanske inte alltid visar det som de verkar. Men den kritiken skall INTE vara styrd av ideologiskt önsketänkande! Rent källkritiskt stämmer inte mycket av din konspirationsteori här, dels för att det finns tillräckligt med ANDRA källor som bekräftar det som bilderna visar, inte minst de inblandade amerikanerna själva.

Högern har en tendens att bara ta till "källkritik" när fakta inte passar deras syften. Detta är heller inte det enda tillfället gögernissar är ambivalenta med självklarheter!!!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 13:54

1. Du har inte ett dugg, ty du är en nolla..

ok, nolla eller inte jag har iaf tolkningsföreträde....

2. Du har inte ett dugg, ty du är en nolla..

ok, nolla eller inte jag har iaf tolkningsföreträde....

3. Så du menar att bild två med den lilla kanten på militärens byxor och enbart på militären så har den bilden blivit destruktivt komprimerad just på militären och inget annat på bilden?

Och bild tre med skuggan på kvinnan blivit destruktivt komprimerad??

och bild sex med olika lager så har den blivit destruktivt komprimerad så man ser att det är olika lager i bilden??

Jag säger bara att det KAN vara så...

och hade jag varit ute för att förminska några brott överhuvudtaget så hade jag väl dömt ut alla bilder?

du tordes väl inte....USA var kanske aldrig i Irak öht...

Mina kunskaper i allt överträffar vida dina då du aldrig lyft betongröven från ditt pojkrum och sett hur världen fungerar, att som dig sitta bitter och full av hat i en kammare med enbart en dator som sällskap är helt klart nedbrytande på både själ och vett ser vi, ut och skaffa dig ett liv, pucko!

[fniss]

Jag har en gitarr jag brukar plinka på oxå Very Happy
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-07-08, 13:58

[quote="RedCloud"]
    [fniss]Jag har en gitarr jag brukar plinka på oxå Very Happy

Dubbelfniss, bara en, räckte inte bidraget till fler...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 14:01

[quote="SiP"]
    RedCloud skrev:

Har du tråkigt denna söndags eftermiddag ?
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-07-08, 14:08

Dao skrev:
    SiP skrev:Så herr "datalärare" hävdar att ALLT som finns på nätet är sanning och att det inte finns en enda manipulerad "bevisbild" där ute??

Problemet är nog lite det motsatta här: Man ska ALLTID vara kritisk till fakta, liksom till bilder, och faktiskt vara öppen för att de kanske inte alltid visar det som de verkar. Men den kritiken skall INTE vara styrd av ideologiskt önsketänkande! Rent källkritiskt stämmer inte mycket av din konspirationsteori här, dels för att det finns tillräckligt med ANDRA källor som bekräftar det som bilderna visar, inte minst de inblandade amerikanerna själva.

Högern har en tendens att bara ta till "källkritik" när fakta inte passar deras syften. Detta är heller inte det enda tillfället gögernissar är ambivalenta med självklarheter!!!

Problemet är att ni i stenkastarvänstern köper allt som sant bara det "bevisar" ert hat mot USA, jag påvisar att tre av åtta bilder blivit manipulerade, detta kan inte accepteras av extremistvänstern då ALLT som visar USA´s hemskhet måste vara sant.
    Hade jag tillgång till de utgångsbilder som de använt så skulle jag göra de tre bilderna på en förmiddag, bättre är de inte.
    Men det roliga med er extremisters resonemang är att man SKA vara källkritiskt, men det ska bara vara åt ena hållet, era källor som helst visar att ni har "rätt" skall under inga omständigheter få underkastas någon som helst kritik eller ifrågasättande...
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2012-07-08, 14:09

[quote="RedCloud"]
    SiP skrev:
    RedCloud skrev:

Har du tråkigt denna söndags eftermiddag ?

Hurså, retar jag upp dig??
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-07-08, 14:30

SiP skrev:Problemet är att ni i stenkastarvänstern köper allt som sant bara det "bevisar" ert hat mot USA, jag påvisar att tre av åtta bilder blivit manipulerade, detta kan inte accepteras av extremistvänstern då ALLT som visar USA´s hemskhet måste vara sant.
    Hade jag tillgång till de utgångsbilder som de använt så skulle jag göra de tre bilderna på en förmiddag, bättre är de inte.
    Men det roliga med er extremisters resonemang är att man SKA vara källkritiskt, men det ska bara vara åt ena hållet, era källor som helst visar att ni har "rätt" skall under inga omständigheter få underkastas någon som helst kritik eller ifrågasättande...

Det är nog mer så att allt kritiskt tänkande som inte passar din mall är bara "hatiska". Det är till exempel skälet till att nästan ingen högernisse utgår från samhällsvetenskapliga källor när de länkar till något (deras version av "källkritik"), utan mest till youtubeklipp där någon annan talar om samma sak.

Du kan inte visa att NÅGON av dessa bilder är manipulerade. Du kan hävda det som en TES, men knappast mer. Jag VET att du, och andra, kan manipulera bilder, och troligen inte har något emopt att göra det heller för att främja ert syfte. Men som jag skrev här, så är ANDRA KÄLLOAR vad gäller hur USA tar hand om fångar ganska väl dokumenterade, och visar att sannolikheten att dessa bilder visar faktiska situationer. Du får kritisera och ifrågasätta vad du vill, men det blir lite konstigt när det bara blir på bilder, eller fakta, som visar sådant som man i förhand valt att inte tro på som skall "kritiseras" eller "ifrågasättas".

Jag har jobbat inom massmedia, och vet så pass mycket att jag ALDRIG tar uppgifter i någon massmedia som slutgiltiga bevis för vare sig det ena eller andra - just för att jag sett INNIFRÅN hur det fungerar, ja, även varit en av de som hjälpt till med manipulerandet.

Att du väljer att ignorera all dokumentering av vad som skedde, och sker, i Abu Gharaib och liknande anläggningar runt om i världen, visar att du här inte är ute efter att "kritiser" eller "ifrågasätta", utan bara att FÖRNEKA!

Sådant är ni högernissar ganska bra på. Ni har ju om inte annat tränat på det rätt länge...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 14:39

Här är ett praktexempel:

Kritik av Israel och USA! - Sida 4 Media-Manipulation-Optical-Illusion1

Med en enkel beskärning kan man få en helt annan vinkel på bilden...
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2012-07-08, 14:41

tre enkla fråga till SiP:

1) har amerikanska militären begått övergrepp mot fångar i Abu Grahib ?

2) har amerikansk militärpersonal dömts för övergrepp mot fångar i Abu Grahib ?

3) Är det har att svara "ja" på de frågorna ?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 04:04