+14
RedCloud
DirtyDog
RedclownIII
Thetaxpayer
RedMentalCase
Infra
DMustaine
F.I.S.T
lazy
ericTheDog
Secrist
redalert
R.O.F.L
Dao
18 posters
Kritik av Israel och USA!
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 51
Sv: Kritik av Israel och USA!
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 52
Men självklart måste ju högern försvara USAs och Israels agerande in absurdum, alternativet vore ju att de tvinades öppna ögonen och se världen som den är, och då skulle ju deras världsbild krackelera som gammal målafärg.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 53
RedCloud skrev:Men självklart måste ju högern försvara USAs och Israels agerande in absurdum, alternativet vore ju att de tvinades öppna ögonen och se världen som den är, och då skulle ju deras världsbild krackelera som gammal målafärg.
Du menar som när du påstår att Kuba har demokratiska val?
- Inlägg 54
Secrist skrev:RedCloud skrev:Men självklart måste ju högern försvara USAs och Israels agerande in absurdum, alternativet vore ju att de tvinades öppna ögonen och se världen som den är, och då skulle ju deras världsbild krackelera som gammal målafärg.
Va lustigt hörru .... jag läste att han skrev om USA och Israel, att FH försvarar dem in i absurdum
- Inlägg 55
Och kungen av fokusförskjutning har gjort det IGEN. Hurra !!!
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 56
Du förstod inte vad jag skrev och kunde inte dra någon intelligent slutsats? Vilken överraskning. Nåja, vi får väl se om Anders kan det?F.I.S.T skrev:DirtyDog skrev:Det finns väl inga klockslag, veckodagar eller händelser som styr sådant?Dao skrev:NÄR är det acceptabelt för forumhögern att vara kritisk till USA eller Israel???
Din fråga är lite tramsig. Det är som om SEEL skulle ställa frågan "NÄR är det acceptabelt för forumvänstern att vara kritisk till invandrare?"
Svaret på den frågan är lika självklar som svaret på din fråga. Det blir sällan aktuellt eftersom det finns EN person som ständigt kastar skit på invandrare så därför blir det helt NATURLIGT att försöka bemöta den enögda kritiken (från SEEL) och inte mata honom med mer ammunition.
Av denna anledning (fullt förståerlig!) så har vänsterblocket aldrig någonsin haft något negativ att säga om "multikultur" i allmänhet eller invandrare i synnerhet. Gnäller vi om detta? Inte så mycket väl?
När det gäller att kasta skit på USA och Israel så är det dock inte endast EN individ som sysslar med detta. Det är i praktiken SAMTLIGA på vänstersidan samt ÄVEN några som annars räknar sig till "Högersidan". Av denna anledningen så är vårt motiv till att delta i denna ensidiga kritik av dessa två länder avsevärt mindre än era motiv till att kritisera invandrare.
Av denna orsak känns det mycket märkligt att du ställer denna fråga? Beror det på att du är för trög för att se sambandet?
"kritiken" ... ja just ja just
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
- Inlägg 57
Secrist skrev:RedCloud skrev:Men självklart måste ju högern försvara USAs och Israels agerande in absurdum, alternativet vore ju att de tvinades öppna ögonen och se världen som den är, och då skulle ju deras världsbild krackelera som gammal målafärg.
lol
- Inlägg 58
DirtyDog skrev:Du förstod inte vad jag skrev och kunde inte dra någon intelligent slutsats? Vilken överraskning. Nåja, vi får väl se om Anders kan det?F.I.S.T skrev:DirtyDog skrev:Det finns väl inga klockslag, veckodagar eller händelser som styr sådant?Dao skrev:NÄR är det acceptabelt för forumhögern att vara kritisk till USA eller Israel???
Din fråga är lite tramsig. Det är som om SEEL skulle ställa frågan "NÄR är det acceptabelt för forumvänstern att vara kritisk till invandrare?"
Svaret på den frågan är lika självklar som svaret på din fråga. Det blir sällan aktuellt eftersom det finns EN person som ständigt kastar skit på invandrare så därför blir det helt NATURLIGT att försöka bemöta den enögda kritiken (från SEEL) och inte mata honom med mer ammunition.
Av denna anledning (fullt förståerlig!) så har vänsterblocket aldrig någonsin haft något negativ att säga om "multikultur" i allmänhet eller invandrare i synnerhet. Gnäller vi om detta? Inte så mycket väl?
När det gäller att kasta skit på USA och Israel så är det dock inte endast EN individ som sysslar med detta. Det är i praktiken SAMTLIGA på vänstersidan samt ÄVEN några som annars räknar sig till "Högersidan". Av denna anledningen så är vårt motiv till att delta i denna ensidiga kritik av dessa två länder avsevärt mindre än era motiv till att kritisera invandrare.
Av denna orsak känns det mycket märkligt att du ställer denna fråga? Beror det på att du är för trög för att se sambandet?
"kritiken" ... ja just ja just
Och när Roffe kan det.
- Inlägg 59
Dao skrev:ericTheDog skrev:Du är välkommen att länka till detta mitt påstående.
Att påstå att Israel på inga som helst villkor vill ha fred är ganska korkat, men det är inte samma sak som att hata alla judar.
I tråden "Orolig midsommarhelg väntar i M-Ö" i mappen Aktuella händelser, hakade du på dina högerkumpaner som försökte tysta min kritik mot Israel genom att hävda att eftersom jag ogillade Israels agerande, och Israel består av judar, så hatar jag judar.
Jag har heller inte påstått att "Israel på inga som helst villkor vill ha fred", heller. Att påstå att jag påstått det är ganska korkat.
Däremot har jag hävdat, med många andra förståsigpåare, att Israel inte kan klara av en fred, därför att de då skulle implodera av inre splittring. Det enda som idag håller samman Israel som en nation, är att medborgarna där har en gemensam fiende att samlas runt.
Det betyder dock inte att de inte vill ha fred "på inga som helst villkor", bara det att villkoren är inte formulerade så att någon motpart skulle kunna gå med på detta.
Det har varit en USA-metod sedan länge...
Finns det några som helst tvivel när man läser dig och de andra dårarnas inlägg att ni inte kritiserar USA och Israel utan bara är fyllda av nån slags hat mot stater och regimer som har ett visst styrelsesätt?
Svar nej.
- Inlägg 60
Finns det några som helst tvivel när man läser dig och de andra dårarnas inlägg att ni inte kritiserar USA och Israel utan bara är fyllda av nån slags hat mot stater och regimer som har ett visst styrelsesätt?
Svar nej.
Kan inte Lotta se till att du får vård snart ?
För frisk är du inte....
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 61
RedMentalCase skrev:Finns det några som helst tvivel när man läser dig och de andra dårarnas inlägg att ni inte kritiserar USA och Israel utan bara är fyllda av nån slags hat mot stater och regimer som har ett visst styrelsesätt?
Svar nej.
Just problemet jag tar upp i denna tråd. Jag hatar vare sig USA eller Israel, men varje gång jag kommer med kritik gentemot något som de gör, så blir jag betraktad som en som "hatar Israel/judar eller USA", istället för att få ett bemötande i sakfrågan som det handlar om.
Israel ockuperar mark som inte är deras, och systematiskt trackasserar palestinier inom och utanför Israels egentliga gränser. Varför skall man inte få kritisera detta?
USA har invaderat Afghanistan och Irak, och åstadkommit närmast total kaos i dessa länder, och därmed gynnat sekteristiskt våld och en rejäl ökning av jihadister i världen. Varför får man inte kritisera detta?
Samtidigt lyssnar jag på såväl israelisk som arabisk musik, tittar gärna på filmer från Israel och skålar med såväl judar som muslimer. Och jag bara älskar amerikansk blues, och är kanske lite väl förtjust i förutsägbara actionkomedier från Hollywood.
Hur gör detta mig till en som hatar Israel eller USA?
Och regimer som har ett speciellt styrelsesätt? Vad betyder det? Skall man acceptera och gilla allt som demokratiska stater gör, bara för att de är demokratiska? Eller är det inte så att demokrati innebär att man fkatiskt KAN kritisera öppet utan att bli åthutade av "frihetliga liberaler", stup i kvarten???
- Inlägg 62
Dao skrev:RedMentalCase skrev:Finns det några som helst tvivel när man läser dig och de andra dårarnas inlägg att ni inte kritiserar USA och Israel utan bara är fyllda av nån slags hat mot stater och regimer som har ett visst styrelsesätt?
Svar nej.
Just problemet jag tar upp i denna tråd. Jag hatar vare sig USA eller Israel, men varje gång jag kommer med kritik gentemot något som de gör, så blir jag betraktad som en som "hatar Israel/judar eller USA", istället för att få ett bemötande i sakfrågan som det handlar om.
Israel ockuperar mark som inte är deras, och systematiskt trackasserar palestinier inom och utanför Israels egentliga gränser. Varför skall man inte få kritisera detta?
USA har invaderat Afghanistan och Irak, och åstadkommit närmast total kaos i dessa länder, och därmed gynnat sekteristiskt våld och en rejäl ökning av jihadister i världen. Varför får man inte kritisera detta?
Samtidigt lyssnar jag på såväl israelisk som arabisk musik, tittar gärna på filmer från Israel och skålar med såväl judar som muslimer. Och jag bara älskar amerikansk blues, och är kanske lite väl förtjust i förutsägbara actionkomedier från Hollywood.
Hur gör detta mig till en som hatar Israel eller USA?
Och regimer som har ett speciellt styrelsesätt? Vad betyder det? Skall man acceptera och gilla allt som demokratiska stater gör, bara för att de är demokratiska? Eller är det inte så att demokrati innebär att man fkatiskt KAN kritisera öppet utan att bli åthutade av "frihetliga liberaler", stup i kvarten???
Jag vill påstå att du har ett slags hat mot USA och Israel, och mot det system de representrerar vilket innefattar Sverige.
Ditt dravel om arrogansen, liberal diktatur osv osv, bara konfirmerar den sanningen.
Saklig kritik är inget som har med dig att göra, du är bara en hatisk patetisk vänstertomte, hade du haft sakloig kritik hade man kunnat debattera med dig, nu är du bara en skrattretande vänsterpajas bland många andra.
- Inlägg 63
skånsk/rumänska avfallet skrev:Jag vill påstå att du har ett slags hat mot USA och Israel, och mot det system de representrerar vilket innefattar Sverige.
Ditt dravel om arrogansen, liberal diktatur osv osv, bara konfirmerar den sanningen.
Saklig kritik är inget som har med dig att göra, du är bara en hatisk patetisk vänstertomte, hade du haft sakloig kritik hade man kunnat debattera med dig, nu är du bara en skrattretande vänsterpajas bland många andra.
skånsk/rumänska mentalfallet skrev:Klart jag kan diskutera, jag står ju skyhögt över er vänstertomtar
Snart måste Lotta se till att du får vård...
- Inlägg 64
SiP- Antal inlägg : 4427
- Inlägg 65
Ehh, du vet att minst tre av bilderna är resultatet av photoshop va???
Ter det sig inte lite desperat att hänvisa till dylika bilder som något slags bevis??
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
- Inlägg 66
Roffe och Anders vilka nötter ser ut och talar som en kloning av Jan Myrdal.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 69
Vi ser vad vi ser. En länk till det. tack.SiP skrev:
Ter det sig inte lite desperat att hänvisa till dylika bilder som något slags bevis??
- Inlägg 70
RedclownIII skrev:Roffe och Anders vilka nötter ser ut och talar som en kloning av Jan Myrdal.
Det var faktiskt en grov förolämpning mot Jan Myrdal.
SiP- Antal inlägg : 4427
- Inlägg 71
Infra skrev:Vi ser vad vi ser. En länk till det. tack.SiP skrev:
Har jobbat så mycket i photoshop så jag ser "felen", bild 2, skrapa linjer vid militärens byxor tyder på att han är inklipt, bild 3, skuggorna är för tillrättalagda för att stämma samt att allt har skugga men inte hennes näsa på kinden, i det skrapa ljuset borde även den ge skugga, bild 6, avsaknaden av skuggor på militären,mannen har skugga från underbenet men militären avger inte en enda skugga..
Du förstår infra att "se det man ser" betyder inte att man ser sanningen, idag retuscheras i princip alla bilder på kändisar och dylikt, en duktig retuscherare kan göra vad han vill med en bild, även få till falska bilder som skall skapa opion mot eller för något, lägg upp en bild på dig och jag skall göra dig till fotomodell som får Schenkenberg att se ut som skit
Och det var enklare förr, som med bild 1, inget digitalt tjafs, utan bara en av världens mest kända krigsbilder tagen av Nick Út..
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 72
Det låter nästan som om du inte tror attSiP skrev:Infra skrev:Vi ser vad vi ser. En länk till det. tack.SiP skrev:
Har jobbat så mycket i photoshop så jag ser "felen", bild 2, skrapa linjer vid militärens byxor tyder på att han är inklipt, bild 3, skuggorna är för tillrättalagda för att stämma samt att allt har skugga men inte hennes näsa på kinden, i det skrapa ljuset borde även den ge skugga, bild 6, avsaknaden av skuggor på militären,mannen har skugga från underbenet men militären avger inte en enda skugga..
Du förstår infra att "se det man ser" betyder inte att man ser sanningen, idag retuscheras i princip alla bilder på kändisar och dylikt, en duktig retuscherare kan göra vad han vill med en bild, även få till falska bilder som skall skapa opion mot eller för något, lägg upp en bild på dig och jag skall göra dig till fotomodell som får Schenkenberg att se ut som skit
Och det var enklare förr, som med bild 1, inget digitalt tjafs, utan bara en av världens mest kända krigsbilder tagen av Nick Út..
jänkarna skar pitten av dom de hatar.
Själv tror jag dom gjorde det. Rent
historiskt så har de gjort sig skyldiga
till värre saker än så - t o m mot sin
egen befolkning.
Rumsfield på sin tid som hade sett alla
bilderna från Abu Grabe, sa innan han
avgick att de som hade publicerats bara
var förnamnet. Han konstaterade det med
rösten fylld av skam och förfäran.
RedclownIII- Antal inlägg : 2772
- Inlägg 73
R.O.F.L skrev:Vem är Anders?
Dao...
- Inlägg 74
SiP skrev:Har jobbat så mycket i photoshop så jag ser "felen", bild 2, skrapa linjer vid militärens byxor tyder på att han är inklipt, bild 3, skuggorna är för tillrättalagda för att stämma samt att allt har skugga men inte hennes näsa på kinden, i det skrapa ljuset borde även den ge skugga, bild 6, avsaknaden av skuggor på militären,mannen har skugga från underbenet men militären avger inte en enda skugga..
Påminner lite om alla "bevis" att människan aldrig varit på månen!
Det värsta med detta är hur enkelt det är att förbise enkel fakta, i detta fallet bilder, bara för att man vet att DET GÅR att förfalska. Extremister kan alltså ALLTID hävda detta, och på det sättet själva bestämma vilken fakta, eller bild, som är "äkta" eller inte - givetvis helt i linje med ens egna ideologiska värderingar...
- Inlägg 75
RedclownIII skrev:R.O.F.L skrev:Vem är Anders?
Dao...