Dao skrev:SiP skrev:Problemet är att ni i stenkastarvänstern köper allt som sant bara det "bevisar" ert hat mot USA, jag påvisar att tre av åtta bilder blivit manipulerade, detta kan inte accepteras av extremistvänstern då ALLT som visar USA´s hemskhet måste vara sant.
Hade jag tillgång till de utgångsbilder som de använt så skulle jag göra de tre bilderna på en förmiddag, bättre är de inte.
Men det roliga med er extremisters resonemang är att man SKA vara källkritiskt, men det ska bara vara åt ena hållet, era källor som helst visar att ni har "rätt" skall under inga omständigheter få underkastas någon som helst kritik eller ifrågasättande...
Det är nog mer så att allt kritiskt tänkande som inte passar din mall är bara "hatiska". Det är till exempel skälet till att nästan ingen högernisse utgår från samhällsvetenskapliga källor när de länkar till något (deras version av "källkritik"), utan mest till youtubeklipp där någon annan talar om samma sak.
Du kan inte visa att NÅGON av dessa bilder är manipulerade. Du kan hävda det som en TES, men knappast mer. Jag VET att du, och andra, kan manipulera bilder, och troligen inte har något emopt att göra det heller för att främja ert syfte. Men som jag skrev här, så är ANDRA KÄLLOAR vad gäller hur USA tar hand om fångar ganska väl dokumenterade, och visar att sannolikheten att dessa bilder visar faktiska situationer. Du får kritisera och ifrågasätta vad du vill, men det blir lite konstigt när det bara blir på bilder, eller fakta, som visar sådant som man i förhand valt att inte tro på som skall "kritiseras" eller "ifrågasättas".
Jag har jobbat inom massmedia, och vet så pass mycket att jag ALDRIG tar uppgifter i någon massmedia som slutgiltiga bevis för vare sig det ena eller andra - just för att jag sett INNIFRÅN hur det fungerar, ja, även varit en av de som hjälpt till med manipulerandet.
Att du väljer att ignorera all dokumentering av vad som skedde, och sker, i Abu Gharaib och liknande anläggningar runt om i världen, visar att du här inte är ute efter att "kritiser" eller "ifrågasätta", utan bara att FÖRNEKA!
Sådant är ni högernissar ganska bra på. Ni har ju om inte annat tränat på det rätt länge...
Visa var den samhällsvetenskapliga källan är i dessa bilder, det är bilder som florerar på internet, ett internet som det varje sekund kommer upp information på, mycket sann och lika mycket osann, det kan näpligen kallas "samhällsvetenskapliga källor"..
Jag kan hävda och jag har påvisat "felen" i dom, att exremister värgar att se "felen" p.g.a. att då skulle inte deras bild av sanningen stämma är något som ni är bra på, så fort bilder och källor på något sätt stöder era påhitt så räknas de som sanna annars så skriks det om icke trovärdiga källor i falsett av er..
Att media idag inte är att lita på är vi överens om, problemet är att jag anser att INGEN media är att lita på, medan du köper viss media som sann, det vill säga den som på något sätt stöder din tes..
Och förklara för mig var jag förnekar?
Tre bilder av åtta är helt klart manipulerade, fem bilder har jag inte ens försökt att bortförklara, men skall man lägga upp bilder som visar ert hatobjekt nummer ett i dålig dager så kan man ju i alla fall försöka att lägga upp oförfalskade bilder..