DirtyDog 2012-07-09, 01:47
Redvictory skrev: DirtyDog skrev: Infra skrev:Jaga inte upp dig nu DD. Mitt exempel var ämnat att påvisa den dåliga kvaliteten i all privat omsorg oavsett om det gäller skola, vård, omsorg. Allt förfuskas av det privata intresset.
Dina länkar (och VERKLIGHETEN!) visar ju istället att det finns dålig kvalité inom ALL vård oavsett vem som driver den. Att du startar med att driva din tes med en länk från en kommunal äldreomsorg beror väl som vanligt på din låga IQ?
Tycker du att du är ett exempel på en bra Debattör DirtyDog?
Min åsikt om min egen förträfflighet är förvisso inte hälften så överskattad som din syn på dig själv, men visst. Ibland kanske jag uppträder lite överlägset. Vad gör man inte för att reta upp motståndarna lite?
Vi har en tråd som gäller det "orättvisa" i att arbetare betalar olika avgifter till A-kassan (av samma orsaker som ungdomar med sportmotorcyklar i storstaden betalar högre försäkring än lika unga ägare på landsbygden) men INGEN verkar bry sig om att arbetarna får olika ERSÄTTNINGAR om de blir arbetslösa. Det ENDA rimliga är givetvis att alla FÅR UT samma ersättning om försäkringen faller ut men att PREMIEN till viss del baseras på risken (som det är för t.ex bilar, motorcyklar, hus m.m.). Dock får inte skillnaden vara alltför stor och blir det över 100% så måste de med lägre premie naturligtvis solidariskt dela med sig lite. Viktigt är dock att det finns något som får ungdomar att tänka sig för innan de samtliga väljer att utbilda sig till programledare för Big Brother.
Men som sagt, slåss för samma ERSÄTTNING för att vara arbetslös innan du slåss för att alla skall betala samma avgift. OM någon vill ha ut en STÖRRE ersättning så får de väl betala en högre avgift (alternativt skaffa en kompletterande ersättning),
ELLER HUR???I denna tråd så bestämmer den IQ-befriade Infra sig för att plötsligt tala om brister inom äldrevården och han skyller allt på privata aktörer trots att allt i reportaget pekar på att det är en kommunal äldreomsorg. Jag påpekar detta för honom och serverar ytterligare en länk om ett liknande problem i samma kommun.
Nu övergår han till att istället gnälla på privat drivna skolor och i helt andra kommuner dessutom. Att påpeka detta gör knappast mig till en BRA debattör i allas ögon, men vem bryr sig?