DirtyDog skrev:Infra lille, är det jobbigt nu?
Jag tror Infra snabbt hoppar vidare till nästa ämne eftersom detta gick åt skogen.
DirtyDog skrev:Infra lille, är det jobbigt nu?
Du har fått dina länkar.Infra skrev:Kan vi få en länk......
DirtyDog skrev:Förresten så fick en kommentar på Flashback mig att minnas en senare händelse.
Januarigatan 2 i Kortedala, Årstidstorget med andra ord. Rena skiten där uppe. 50 meter från krogen som eldades upp för några dagar sedan. Stackars svenskarna som är kvar i Kortedala.
Välkommen till det nya Sverige.
Var det inte där en gammal gubbe några månader senare sparkades till koma efter att hans hund hade misshandlats?
DirtyDog skrev:Förresten så fick en kommentar på Flashback mig att minnas en senare händelse.
Januarigatan 2 i Kortedala, Årstidstorget med andra ord. Rena skiten där uppe. 50 meter från krogen som eldades upp för några dagar sedan. Stackars svenskarna som är kvar i Kortedala.
Var det inte där en gammal gubbe några månader senare sparkades till koma efter att hans hund hade misshandlats?
Thetaxpayer skrev:DirtyDog skrev:Förresten så fick en kommentar på Flashback mig att minnas en senare händelse.
Jomen, I K-dala händer det mycket nuförtiden. Det är rätt berikat där nu sedan grannen Bergsjön blev fullt. . Allt från Salafistmöten och 15 åringar som misshandlar folk till koma till det vanliga skottdramorna..
RedCloud skrev:Thetaxpayer skrev:DirtyDog skrev:Förresten så fick en kommentar på Flashback mig att minnas en senare händelse.
Jomen, I K-dala händer det mycket nuförtiden. Det är rätt berikat där nu sedan grannen Bergsjön blev fullt. . Allt från Salafistmöten och 15 åringar som misshandlar folk till koma till det vanliga skottdramorna..
Fram för renrasiga ariska bosättningar !!!
Det har ju provats förr...
Thetaxpayer skrev:Jomen, I K-dala händer det mycket nuförtiden. Det är rätt berikat där nu sedan grannen Bergsjön blev fullt. . Allt från Salafistmöten och 15 åringar som misshandlar folk till koma till det vanliga skottdramorna..
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Jomen, I K-dala händer det mycket nuförtiden. Det är rätt berikat där nu sedan grannen Bergsjön blev fullt. . Allt från Salafistmöten och 15 åringar som misshandlar folk till koma till det vanliga skottdramorna..
Har vi ett samhälle som accepterar ghetton och ojämlikhet, så får vi människor därefter...
Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Jomen, I K-dala händer det mycket nuförtiden. Det är rätt berikat där nu sedan grannen Bergsjön blev fullt. . Allt från Salafistmöten och 15 åringar som misshandlar folk till koma till det vanliga skottdramorna..
Har vi ett samhälle som accepterar ghetton och ojämlikhet, så får vi människor därefter...
Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
självfallet väljer de då att vara där deras olycksbröder finns, och var är det, jo i ghettona, eller de områden som då blir ghetton
Thetaxpayer skrev:Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
självfallet väljer de då att vara där deras olycksbröder finns, och var är det, jo i ghettona, eller de områden som då blir ghetton
Men varför blir dessa områden ghetton?
Sniperace skrev:Thetaxpayer skrev:Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
därför att det då samlas allt för många arbetslösa, tristessen drar ner dem osv osv, ungdomarna drar vind för våg och vandaliserar med känt resultat
Thetaxpayer skrev:Sniperace skrev:Thetaxpayer skrev:Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
därför att det då samlas allt för många arbetslösa, tristessen drar ner dem osv osv, ungdomarna drar vind för våg och vandaliserar med känt resultat
Men de är ju ofta fulla med folk från dessa överlägsna kulturer samtidigt som de inte arbetar. Det borde ju kunna bli hur bra och trevligt som helst när de går och pysslar i området hela dagarna.
Thetaxpayer skrev:Nu skulle jag dock inte kalla Kortedala för ett ghetto (än) Bara kraftigt kulturberikat. Är inte det bra?
Secrist skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Jomen, I K-dala händer det mycket nuförtiden. Det är rätt berikat där nu sedan grannen Bergsjön blev fullt. . Allt från Salafistmöten och 15 åringar som misshandlar folk till koma till det vanliga skottdramorna..
Du tycker inte att du missbrukar ordet "ghetto"? Invånarna i dessa områden lär inte bli imponerade av att deras hembygd klassas som "ghetto" av några pojkrumskommunister.
Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
Secrist skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Jomen, I K-dala händer det mycket nuförtiden. Det är rätt berikat där nu sedan grannen Bergsjön blev fullt. . Allt från Salafistmöten och 15 åringar som misshandlar folk till koma till det vanliga skottdramorna..
Du tycker inte att du missbrukar ordet "ghetto"? Invånarna i dessa områden lär inte bli imponerade av att deras hembygd klassas som "ghetto" av några pojkrumskommunister.
Thetaxpayer skrev:Sniperace skrev:Thetaxpayer skrev:Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
Men de är ju ofta fulla med folk från dessa överlägsna kulturer samtidigt som de inte arbetar. Det borde ju kunna bli hur bra och trevligt som helst när de går och pysslar i området hela dagarna.
Dao skrev:Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
Sossarna har stort ansvar för den utveckling, det stämmer - men högern är banne mig inte oskyldiga...
Men visst är det skönt för er att alltid ha "de Andra" att skylla allt på!
Redvictory skrev:RedCloud skrev:
Dagens system där a-kassorna har olika höga avgifter beroende på hur hög arbetslösheten är inom varje kassas område fungerar inte. Det menar Folkpartiet som nu vill ändra systemet, trots att partiet var drivande när det infördes 2007.
– Vi måste väl erkänna att den reform vi var med och drev fram inte har givit de effekter som vi önskade, säger partiledare Jan Björklund till SR Ekot.
Björklund säger också att han nu kan tänka sig helt enhetliga avgifter.
Samtidigt är Moderaterna av motsatt åsikt.
http://www.dn.se/ekonomi/fp-helomvander-om-a-kassan
----------------------------------
Högerregimen har panik.....
Forumhögern har försvarat alltifrån ändrade sjukasseregler till A-kassan till sista blodsdroppen men skulle Reinfeldt viska att vi har insett att vi gjort fel och skall ändra så blir kommentaren! "ja men det är väl bra att de ändrar nåt som inte blev bra" hur i h-e kan man vara så lättledd? jag tycker det är sektvarning på högern som aldrig! ALDRIG ifrågasätter eller har egna tankar och värderingar!
RedMentalCase skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
Sossarna har stort ansvar för den utveckling, det stämmer - men högern är banne mig inte oskyldiga...
Och vad menar daoren att vi ska göra, placera dem i mångmiljonvillor i fina kvarteret?, daoren betalar?
RedMentalCase skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
Och vad menar daoren att vi ska göra, placera dem i mångmiljonvillor i fina kvarteret?, daoren betalar?