Dao skrev:RedMentalCase skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:jag tycker det är vänstern som sett till att våra invandrare verkligen samlas i dessa "ghetton" just av anledningen att de ska ha 100% frihet att bosätta sig var de vill utan några pekpinnar----
självfallet väljer de då att vara där deras olycksbröder finns, och var är det, jo i ghettona, eller de områden som då blir ghetton
Sossarna har stort ansvar för den utveckling, det stämmer - men högern är banne mig inte oskyldiga...
Men visst är det skönt för er att alltid ha "de Andra" att skylla allt på!
Och vad menar daoren att vi ska göra, placera dem i mångmiljonvillor i fina kvarteret?, daoren betalar?
Vi ska ha en arbetsmarknadspolitik, bostadspolitik, finanspolitik och integrationspolitik, som möjliggör att alla får lika möjligheter att göra rätt för sig i vårt land!
När detta sker, betalar det sig själv!
Svammel från en daore, det är vad du har att komma med, inget annat!
I princip har alla de rättigheterna idag, jag känner 100 tals invandrare som inte har haft några som helst problem att anpassa sig, de har det genmensamt att de haft IQ nog att begripa att de flyttat till ett annat land och en annan kultur.
Du delar dock den låga iq kvoten med de som inbillar sig att de bor kvar i medeltiden där de kan bära sig åt som apor, typ.