Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Infra
F.I.S.T
redalert
formsvackan
lazy
RedMentalCase
RedCloud
Dao
12 posters

Liberalism

ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Liberalism - Sida 5 Empty Sv: Liberalism

Inlägg  ericTheDog 2012-06-19, 09:57

Dao skrev:
    lazy skrev:Samhället är ett kollektiv men vårt samhälle är ett kollektiv som även bejakar individen och det egna skapandet (nåja.. i viss mån.)

Kommunismen kräver att ingen ska vilja ha det bättre än ngn annan, därmed så stryper man också innovationen, jag inbillar mig att de allra flesta vill ha uppskattning för det de gör och om man inte får det så slutar man göra saker, enkelt nog?[/font]

Visst är det skönt när man kan tillskriva en ideologi helt nya idéer som ideologin inte har, så det är lättare att kritisera den! Ungefär som "ateister" om religion.

Kommunism vill egentligen samma sak som liberalismen vill, men UTGÅR från kollektivet, istället för individen!

Det är inte lätt när man trasslar in sig i propagandans styrda världsbild! Smile

Så vad får den individ som jobbar dubbelt så fort som genomsnittet?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-06-19, 11:05

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Enligt Dao vill ju folk jobba. Hur ska ni ha det?

På vilket sätt skulle Regndrottningen gått emot vad jag skrivit?

Är människan skapt för att slita heltid med att göra något de INTE vill göra?

Och det går emot det jag skrev på vilket sätt???
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-06-19, 11:08

ericTheDog skrev:Så vad får den individ som jobbar dubbelt så fort som genomsnittet?

Det beror väl på arbetet!? Jag vill inte att någon busschauför skall köra dubbelt så snabbt än fartgränsen, bara för att vara "effeltiv"..!

Jag vill heller inte att någon skall tvingas arbeta halvt ihjäl sig för att visa överheten att man minsann är "duglig". Men om arbetsplatsen tillåter det, så får folk jobba hur snabbt de vill... Förstår inte vad det skulle vara för problem med det i ett kommunistiskt samhälle...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-19, 15:21

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Så vad får den individ som jobbar dubbelt så fort som genomsnittet?

Det beror väl på arbetet!? Jag vill inte att någon busschauför skall köra dubbelt så snabbt än fartgränsen, bara för att vara "effeltiv"..!

Jag vill heller inte att någon skall tvingas arbeta halvt ihjäl sig för att visa överheten att man minsann är "duglig". Men om arbetsplatsen tillåter det, så får folk jobba hur snabbt de vill... Förstår inte vad det skulle vara för problem med det i ett kommunistiskt samhälle...

Men det vora väl en gåva om DU skulle kunna köra en enda meter istället för att bara parasitera, inser du inte att det är problemet?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 11:34