DirtyDog 2012-05-17, 04:14
F.I.S.T skrev: DirtyDog skrev:Det svåra för oss är inte ATT någon muslim misshandlar sin fru. Det sker inom samtliga religioner. Det som är svårt för oss är när en religions högsta företrädare inte anser att detta skall anmälas och dessutom hävdar att kvinnan är tvungen att ha sex med sin make även om hon inte vill det och att enda ursäkten är att hon har mens eller är sjuk.
Om det är dessa specifika fall vi pratar om nu, så du redan fått mitt medhåll på den punkten, men hävdar du att detta är generellt beteende bland muslimer, så har du inte mitt medhåll
Självklart så är det dessa SPECIFIKA fall som vi diskuterar. Det är knappast generellt bland muslimer i allmänhet. Där är vi nog överens. Dock är det väl rätt anmärkningsvärt att 60 procent av deras religiösa företrädare har dessa åsikter och att 80 procent av dem avråder kvinnorna att anmäla misshandel till myndigheterna.
F.I.S.T skrev: DirtyDog skrev: För dig är det förstås helt naturligt att religiösa företrädare med uppgift att ge religiös vägledning till sina troende har dessa åsikter?
Som sagt var Nej
Så med andra ord är de religiösa företrädarna för Islam (åtminstone majoriteten av dem) individer som vi inte borde ge statliga medel till så att de kan sprida dessa skitåsikter till vettiga muslimer, eller hur?
F.I.S.T skrev: DirtyDog skrev:Du jämför detta med att andra är otrogna? Otrohet finns inom SAMTLIGA religioner.
Det gör hustrumisshandel oxå !... fast jag misstänker att otrohet är betydligt ovanligare inom Islam... tror du inte det
Jo, jag skrev ju även VARFÖR i mitt inlägg?
Varken Imamer eller kristna präster förespråkar väl otrohet? Men deras syn på hustrumisshandel och kvinnans skyldighet att tillfredsställa sin make sexuellt tycks ju inte vara så lika? Hur många kristna präster (procentuellt sett) tror du skulle svarat likadant?
F.I.S.T skrev: DirtyDog skrev:Det är det som UTMÄRKER de muslimska talesmännen som vi vänder oss emot. Inte ifall någon enskild muslim anser att han får slå sin fru.
se ovan
Det enda som jag kan se ovan är att du försöker föra in diskussionen på muslimer i allmänhet när vi andra diskuterar deras företrädare i SYNNERHET.
F.I.S.T skrev: DirtyDog skrev:Vem har sagt någon om att förfölja muslimer? Förföljer muslimer kristna om de raljerar över pastorer som Åke Green?
Det är väl fullt berättigat att göra det, men nu delar förvisso de flesta muslimska Imamer herr Greens åsikter om homosexualite
Jag vänder mig mot generaliserande över islam och muslimer som oftast är ytterst knapphändig, vinklad information i syfte att smutskasta, och inte alls info som ärv representativ för islam.... OCH jag vänder mig mot blindheten inför våra egna brister och konstigheter.... när ni resonerar
Så när det kommer fram såna här häpnadsväckande uppgifter som Uppdrag granskning presenterade så skall vi inte ha några åsikter om detta utan helst diskutera otrohet istället? R U 4 Real?!
F.I.S.T skrev: DirtyDog skrev:Det är skillnad på att förespråka något och att utföra något som man själv anser är fel. Fast den skillnaden ser inte du? Det innebär alltså att alla politiker som förespråkar högre skatter bör jämställas med de som förespråkar slopande av skatter ifall de någon gång jobbat svart i sitt liv?
Det finns knappast NÅGON politiker (eller privatperson) som inte någon gång har missat att redovisa nån sorts inkomst korrekt.
NMä jag kan inte se hur det skulle vara förmildrande att utöva felaktigheterna, för övrigt så har jag redan kritiserat just de saker som just dessa Imamer yttrade sig i ... borde inte vara så svårt för dig att ta till dig
Förmildrande? Hur menar du nu?
Då vi vet att katolska präster ofta har en viss förkärlek för unga "gossar" så skall vi alltså jämställa katolicism med en annan (hypotetisk) religion där majoriteten av prästerna hävdar att det är helt OK att man har sex med små gossar. Någon skillnad ser du alltså inte på de två religionerna (även om den ena nu inte existerar)?
Är frågeställningen för komplicerad för dig att ta till dig?