Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+14
Secrist
Dao
Thetaxpayer
R.O.F.L
RedMentalCase
DirtyDog
Sniperace
lazy
Infra
F.I.S.T
redalert
RedCloud
DMustaine
Sossar ee lata
18 posters

    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta??? - Sida 11 Empty Sv: Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    Inlägg  SiP 2012-05-18, 22:49

    Dao skrev:
    SiP skrev:Hahaha, så fort bortförklaringarna tar slut så spelas indignations kortet ut, har du problem med att någon vägar kritisera din älskade islam??

    Fattar du inte själv vad du skriver kanske du skall skita i att logga in här ca: 2-4 år, 1-2 med gott uppförande..

    Sen är ju frågan vem av oss som inte kan för en sakligt debatt, lägg ner ditt patetiska försök till härskarteknik, typ "lilla vän", "men kära nån", det kanske fungerar på dina stolpskottspolare på parkbänken men mot mig kan du lägga ned, och ditt uberpatetiska försök att visa manlighet med "är du dum i huvudet" läggs bara till det faktum att du alltid varit och kommar alltid vara en idiot, varken mer eller mindre..

    Och till slut, då du svarade JA, vilket land som styrs av islamistiska dårar har mänskliga rättigheter fullt ut??

    VILKA bortförklaringar????

    Du hävdar att islamism betyder något annat än det gör! Det är bara för dig att studera fenomenet, så kan du komma tillbaka till att föra en debatt sedan!

    Det finns arbeten för mänskliga rättigheter i nästan alla länder, men i INGET LAND ÖVERHUVUDTAGET har fungerande mänskliga rättigheter "fullt ut"!

    Du är VERKLIGEN stollig. Och sluta spela martyr. Du har ingen rätt att kalla mig för saker och ting, och sedan spela förättat när jag reagerar på detta.

    Här får du lite KUNSKAP:

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Islamism
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/vad-menas-med-islamism_289058.svd

    Jag kan ge dig boktips också, men jag tvivlar på att du bryr dig.

    Världen skall tydligen rätta sig efter din okunskap och dina dina fördomar...

    Buhuhu, det är inte så, sluta kalla mig saker bla bla bla, du är verkligen en blådåre, DU ska ha rätten att kalla mig saker alltså, för att sedan påstå att det är jag som kallar dig saker, du bör nog antingen komma ihåg eller läsa igenom vad du skrivit till mig innan du spelar förorättad..

    Och kan du inte se att islam är inblandat i länders regeringar och parlament och att de i grunden styrs utifrån islam och koranen då är du blindare än rövhålet.

    Har aldrig påstått att någon behöver rätta sig efter mig, medan du däremot menar att alla skall springa runt och hylla din missvisade "kunskap", men som vanligt med dig så är det din version som gäller, ta bara hedersmord/våld där du hävdar att den inte existerar, detta trots att ungdomar som utsätts för denna vittnar om den, men va fan, Dao vet ju bättre än dom eller hur??

    Och vilket land var det nu??
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta??? - Sida 11 Empty Sv: Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    Inlägg  Dao 2012-05-19, 01:15

    SiP skrev:Buhuhu, det är inte så, sluta kalla mig saker bla bla bla, du är verkligen en blådåre, DU ska ha rätten att kalla mig saker alltså, för att sedan påstå att det är jag som kallar dig saker, du bör nog antingen komma ihåg eller läsa igenom vad du skrivit till mig innan du spelar förorättad..

    Och kan du inte se att islam är inblandat i länders regeringar och parlament och att de i grunden styrs utifrån islam och koranen då är du blindare än rövhålet.

    Har aldrig påstått att någon behöver rätta sig efter mig, medan du däremot menar att alla skall springa runt och hylla din missvisade "kunskap", men som vanligt med dig så är det din version som gäller, ta bara hedersmord/våld där du hävdar att den inte existerar, detta trots att ungdomar som utsätts för denna vittnar om den, men va fan, Dao vet ju bättre än dom eller hur??

    Och vilket land var det nu??

    Islam är inblandad på många sätt, eftersom samhället domineras av islam. Men vi talade om negreppet islamism här - inget annat! Jösses... du verkar inte ha koll på någonting...

    Jag gav dig länkar för att kolla upplite fakta. Var det för avancerat att klicka på dem och kolla upp om begreppet islamism. Islamism är INTE detsamma som islam!

    Nu lämnar jag detta för det börjar bli lite löjligt... Kom in med något annat än trams nästa gång, så kanske vi kan få en dialog - och lär dig kalla saker för vad de är!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta??? - Sida 11 Empty Sv: Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    Inlägg  Secrist 2012-05-19, 01:17

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev: Och så hävdar du att SD inte särbehandlas. Rolling Eyes

    SD särbehandlas inte ur en demokratisk yttrandefrihetssynpunk. däremot "särbehandlas" de med rätta rent politiskt, eftersom de är det enda parti som öppet anser att i princip alla problem i Sverige är invandrarnas fel.....


    Att inte stå upp mot detta SDs vansinne vore ett hån mot mänskliga rättigheter och demokrati

    Så det är därför rätt att inte låta de vara med på riksdagens fotbollsmatch?

    ... fick du inte vara med ? Laughing

    Öh, nä. Jag sitter inte i riksdagen. Det är liksom en grundförutsättning. Om du vill så kan jag berätta för dig om hur den svenska riksdagen fungerar. Bara att hojta till så ska jag hjälpa dig.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta??? - Sida 11 Empty Sv: Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    Inlägg  F.I.S.T 2012-05-19, 09:47

    Secrist skrev:

    Öh, nä. Jag sitter inte i riksdagen. Det är liksom en grundförutsättning.

    varför grina då ?

    Secrist skrev:
    Om du vill så kan jag berätta för dig om hur den svenska riksdagen fungerar. Bara att hojta till så ska jag hjälpa dig.

    Ja berätta mer Secrist ... berätta mer ! Cool
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta??? - Sida 11 Empty Sv: Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    Inlägg  Secrist 2012-05-19, 10:08

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:

    Öh, nä. Jag sitter inte i riksdagen. Det är liksom en grundförutsättning.

    varför grina då ?

    Secrist skrev:
    Om du vill så kan jag berätta för dig om hur den svenska riksdagen fungerar. Bara att hojta till så ska jag hjälpa dig.

    Ja berätta mer Secrist ... berätta mer ! Cool

    Man måste ha blivit vald till riksdagen för att få sitta där. Man kan inte bara gå dit och sätta sig. Vill du veta mer?

    Vad tycker du själv om fotbollsmatchen?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta??? - Sida 11 Empty Sv: Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    Inlägg  SiP 2012-05-19, 10:14

    Dao skrev:
    SiP skrev:Buhuhu, det är inte så, sluta kalla mig saker bla bla bla, du är verkligen en blådåre, DU ska ha rätten att kalla mig saker alltså, för att sedan påstå att det är jag som kallar dig saker, du bör nog antingen komma ihåg eller läsa igenom vad du skrivit till mig innan du spelar förorättad..

    Och kan du inte se att islam är inblandat i länders regeringar och parlament och att de i grunden styrs utifrån islam och koranen då är du blindare än rövhålet.

    Har aldrig påstått att någon behöver rätta sig efter mig, medan du däremot menar att alla skall springa runt och hylla din missvisade "kunskap", men som vanligt med dig så är det din version som gäller, ta bara hedersmord/våld där du hävdar att den inte existerar, detta trots att ungdomar som utsätts för denna vittnar om den, men va fan, Dao vet ju bättre än dom eller hur??

    Och vilket land var det nu??

    Islam är inblandad på många sätt, eftersom samhället domineras av islam. Men vi talade om negreppet islamism här - inget annat! Jösses... du verkar inte ha koll på någonting...

    Jag gav dig länkar för att kolla upplite fakta. Var det för avancerat att klicka på dem och kolla upp om begreppet islamism. Islamism är INTE detsamma som islam!

    Nu lämnar jag detta för det börjar bli lite löjligt... Kom in med något annat än trams nästa gång, så kanske vi kan få en dialog - och lär dig kalla saker för vad de är!

    *Snyft* *snyft*, det är såååå synd om Dao när han inte får alla att kasta sig handlöst pladask för hans hittepåer..

    Du har fortfarande inte talat om vilket land du avsåg när du sa att det fanns länder som styrs av "diktaturer med islam i ryggen" som hade mänskliga rättigheter fult ut..

    Du har fortfarande inte sagt om du anser att Nawal El Saadawi ljuger/inte vet till skillnad mot dig, jag menar, va fan vet hon som lever där??

    Och du har fortfarande inte talat om varför kvinnlig könsstymptning blev förbjuden i Egypten..
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta??? - Sida 11 Empty Sv: Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    Inlägg  Dao 2012-05-19, 10:32

    SiP skrev:*Snyft* *snyft*, det är såååå synd om Dao när han inte får alla att kasta sig handlöst pladask för hans hittepåer..

    Du har fortfarande inte talat om vilket land du avsåg när du sa att det fanns länder som styrs av "diktaturer med islam i ryggen" som hade mänskliga rättigheter fult ut..

    Du har fortfarande inte sagt om du anser att Nawal El Saadawi ljuger/inte vet till skillnad mot dig, jag menar, va fan vet hon som lever där??

    Och du har fortfarande inte talat om varför kvinnlig könsstymptning blev förbjuden i Egypten..

    Jag har berättat om termen "islamister" och vad det betyder, och du vill använda begreppet på ett sätt som frångår dess betydelse.

    Jag har inte skrivit att det finns NÅGRA länder som har "mänskliga rättigheter fullt ut", utan ifrågasatt om det finns NÅGRA länder som har detta, överhuvud taget. Men vissa ord kanske är för krångliga dför dig...

    Jag har inte heller hävdat att Nawal El Saadawi ljuger...

    Och om könsstympningen har jag liksom tagit upp.

    Men varför vill du ändra innehållet i ett begrepp?

    Jag har visat att Muslimska brödraskapet är en av de grupper ni frågade efter, oavsett vilka andra ståndpunkter de ens skulle stå för. Det var liksom huvudfrågan som jag koncentrerade mig på. Det KAN vara muslimska brödraskapet som kom med idén vi här diskuterade, eller några ur gruppen, men det är liksom ointressant i sammanhanget. Idén om att sänka giftasåldern för tjejer är än så länge bara uppe på diskussion.

    Du måste förstå att det Muslimska brödraskapet är en ganska stor organisation, och där finns olika falanger som då och då vill göra sig gällande. I en demokrati måste alla frågor som tas upp diskuteras, även i ett egyptiskt parlament. Går förslaget igenom blir jag lika rosenrasande som många andra. Även en del andra begränsningar för kvinnan diskuteras, och även här kommer jag att bli djupt besviken om förslagen går igenom.

    Det troliga är dock att det inte blir så, just för de allmänna protester som förekommit!
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta??? - Sida 11 Empty Sv: Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    Inlägg  SiP 2012-05-19, 10:44

    Ni kan ju fråga henne, en hjältinna är i Sverige...

    http://www.aftonbladet.se/kultur/article14833794.ab

    Sponsored content


    Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta??? - Sida 11 Empty Sv: Blåögda dumma svenskar!!! När ska vi fatta???

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 14:40