Sniperace 2012-05-16, 22:20
F.I.S.T skrev: Sniperace skrev:
ÄR otrohet SVENSKA seder och bruk? då är jag inte svensk, och inte min fru heller, är det inte så at du generaliserar osv, otroheten är något som finns i hela världen, och dämpas eller försöker dämpas med straff som ex stening i muslimskt styrda länder, tror du det straffet skulle funnits om otrohet inte existerade även där?
Jag kan bara konstatera att du är blind, men det är inte ovanligt bland främlingsfientliga
påstår du att jag är främlingsfientlig?
de jag avskyr är de kriminella, oavsett varifrån de kommer, jag avsky religiöst tvång och religiös terror oavsett om det är kristna, muslimer, buddister osv osv som utför denna.
vari ligger denna främlingsfientlighet då?
kan du ge några rikta fakta där jag då skulle vara främlingsfientlig?
är jag blind när jag ser att det i muslimsk´t styrda länder förekommer barbariska straff som i dessa länder förtrycker folket, och att TYVÄRR drar en del med sig detta hit, som ex de imamer som nämndes i UG, ser du det som främlingsfientligt att avsky sådana?
är det då också främlingsfientligt att jag avskyr Jehovas vittnen som försöker hindra att deras barn får livsnödvåndig blodtransfusion och andra otrevliga levnadsregler osv?
vari ligger min främlingsfientlighet när jag är gift med en kvinna från tattarsläkt? har en finsk svärson, och min ena dotter sälskapade med en "neger" som var en väldigt välkommen och god vän i familjen, muin svärdotter är blandning av italienare och jugoslav, hennes syster är ytterligare blandning med en arab som fader, och vi har absolut inga problem, jag umgås dagligen med en serb, och en bosnier som vi ofta umgås med, en kroat som ofta hälsar på, jag var dessutom väldigt inblandad i välkomnanet av flyktingar till den förläggningen vi hade en tid i vår by, där många av dessa ofta var på besök hos oss.
MEN DU blandar ihop avsky för braottslingar, avsky för dem som utnyttjar religion för förtryck med främlingsfientlighet,m hur fan är du egentligen navlad?
snabb att anklaga andra utan att se dina egna fel och brister?