DirtyDog skrev: Så försvarar vänstern detta.
vart ?... vart ? vart ? ... vart gör "dom" det ?
DirtyDog skrev: Så försvarar vänstern detta.
F.I.S.T skrev:DirtyDog skrev: Så försvarar vänstern detta.
RedMentalCase skrev:Dao skrev:Thetaxpayer skrev:Jo om det är värderingar som kommer från medeltiden som får för stort utrymme i ett mordernt och jämställt samhälle så finns det ju en risk att detta samhälles utveckling stagnerar. Varför tillåta detta? Vill du avskaffa kvinnlig rösträtt också? Det finns ju de som har de värderingarna med.
Men... Varför vill du följa värderingar "från medeltiden"?
Muslimerna i Mena försöker nu ta bort de där diktatiorerna de aldrig blivit tillfrågade om de vill ha, och vill införa demokrati. Varför inte glädjas över detta?
lol. Och vad går de tillbaka till när de lämnat dessa diktaturer, jo präststyre och sharialagar.
RedMentalCase skrev:F.I.S.T skrev:DirtyDog skrev: Så försvarar vänstern detta.
Men lägg ner, din sinnessjuke idiot.
RedCloud skrev:Jo för att du kommenterade det jag sade med att det var åsikter som liknade SD fast jag inte nämnt SD.
Och då måste jag gilla allt som kommer utifrån ?
Utveckla....
F.I.S.T skrev:RedMentalCase skrev:F.I.S.T skrev:DirtyDog skrev: Så försvarar vänstern detta.
Men lägg ner, din sinnessjuke idiot.
eller så kan du svara på frågan, du som kallar dig "mentalfallet"
Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:Jo för att du kommenterade det jag sade med att det var åsikter som liknade SD fast jag inte nämnt SD.
Och då måste jag gilla allt som kommer utifrån ?
Utveckla....
Jo jag menar att det vore att ta ett steg tillbaka att acceptera eller tillåta sådan yttringar som framgår i programmet. Jag anser inte att allt som kommer från andra kulturer än den svenska automatiskt är bra eller något man borde acceptera som pkfolket verka tycka. Det skall bli väldigt intressant att se vad som kommer ut ur detta eller om rasistanklagelserna kommer ta överhanden.
Dao skrev:Secrist skrev:Nä, talibanerna är ju kända för sin progressiva syn på religion och samhälle.
Det är möjligt, men deras inställning är minst sagt modern, inte medeltida. Under medeltiden fanns ingen sådan inställning som de hyser, till exempel. Deras idéer härleds till wahabismen som har anor från 1800-talet, men är främst ett 1900-talsfenomen. De utvecklades i CIA-finansierade skolor i främst Pakistan (taliban betyder "student"), dit afghaner som inte gillade att den rådande kommunistiska regimens agerande i Afghanistan.
Talibanerna är alltså främst en konsekvens av kalla kriget, mer än av islam...
RedCloud skrev:så du tycker att allt nytt som kommer till Sverige är bra bara det kommer utifrån?
Förklara hur du kan utläsa det utifrån det jag skriver.
Och sluta tjöta om SD
Och blunda för att vi har ett parti med nazistiska rötter "så debatten kan lägga sig" ?
No way...
Hej Dao. Verkligen roligt att du hittat hit igen.Dao skrev:Secrist skrev:Nä, talibanerna är ju kända för sin progressiva syn på religion och samhälle.
Det är möjligt, men deras inställning är minst sagt modern, inte medeltida. Under medeltiden fanns ingen sådan inställning som de hyser, till exempel. Deras idéer härleds till wahabismen som har anor från 1800-talet, men är främst ett 1900-talsfenomen. De utvecklades i CIA-finansierade skolor i främst Pakistan (taliban betyder "student"), dit afghaner som inte gillade att den rådande kommunistiska regimens agerande i Afghanistan.
formsvackan skrev:Hej Dao. Verkligen roligt att du hittat hit igen.Dao skrev:Secrist skrev:Nä, talibanerna är ju kända för sin progressiva syn på religion och samhälle.
Tror den lille Blomkvistarn att han åter är någon på spåret?redalert skrev:Hmmmm....formis och slasknicket berra är ofta inloggade samtidigt....hmmmmmm.
formsvackan skrev:Tror den lille Blomkvistarn att han åter är någon på spåret?redalert skrev:Hmmmm....formis och slasknicket berra är ofta inloggade samtidigt....hmmmmmm.
Tja, du pratar inte gärna om Vänsterpartiets stalinistiska rötter.
redalert skrev:formsvackan skrev:Tror den lille Blomkvistarn att han åter är någon på spåret?redalert skrev:Hmmmm....formis och slasknicket berra är ofta inloggade samtidigt....hmmmmmm.
Hmmmm.....formis bryr sig om att kommentera.....hmmmmmm.
Jag vill också vara någon. Kanske jag kan få vara din chef så BH har anledning att fortsätta leta efter mig. Kul lek det här ...RedCloud skrev:jag erkänner, jag är RC, Dao, Berra, Fist och FormSvackan.....erkänner att det är lite besvärligt att hålla igång alla...eller inte..eller...
RedCloud skrev:redalert skrev:formsvackan skrev:Tror den lille Blomkvistarn att han åter är någon på spåret?redalert skrev:Hmmmm....formis och slasknicket berra är ofta inloggade samtidigt....hmmmmmm.
Hmmmm.....formis bryr sig om att kommentera.....hmmmmmm.
jag erkänner, jag är RC, Dao, Berra, Fist och FormSvackan.....erkänner att det är lite besvärligt att hålla igång alla...eller inte..eller...
formsvackan skrev:Jag vill också vara någon. Kanske jag kan få vara din chef så BH har anledning att fortsätta leta efter mig. Kul lek det här ...RedCloud skrev:jag erkänner, jag är RC, Dao, Berra, Fist och FormSvackan.....erkänner att det är lite besvärligt att hålla igång alla...eller inte..eller...
Kanske jag kan få vara din chef så BH har anledning att fortsätta leta efter mig. Kul lek det här .
Thetaxpayer skrev:[
Om det nu finns en sån oerhörd mängd moderata och sansade muslimer, vad väntar de på?, det är ju bara att sopa bort den här skiten så har vi tjafsat färdigt och kan gå framåt med integrationen.
Ja, precis. Låter ju inte så komplicerat.
Sniperace skrev:Ja, man kan ju ställa sig frågan om hur det blir, vi minns när de blev aV MED SHAHEN, VAD SKEDDE, JO, DET BLEV UR ASKAN I ELDEN OCH ET TEOKRATISKT STYRE NÄSTAN UTAN LIKE MED STENHÅRD RELIGIÖS TERROR.
Vi har farhågor angående Libyen, hårdföra islamister tar makten, och vad sker, vi ser till Egypten, farhågorna är stora att islamister tar makten och det blir som iran...
vi ser kampen i Syrien, från att ha varit ett någorlunda sekulärt land där kristna fått verka kan det barka mot just hårdför islamism om de revolterande tar över, blir det bättre, eller blir det även där ur askan i elden?
i alla fallen har det varit elaka farbröder som kidnappat revolutionerna?
Sniperace skrev:jag har ingen tv, men är ganska väl insatt i hur det går till islamitländer
Thetaxpayer skrev:[
Om det nu finns en sån oerhörd mängd moderata och sansade muslimer, vad väntar de på?, det är ju bara att sopa bort den här skiten så har vi tjafsat färdigt och kan gå framåt med integrationen.
Ja, precis. Låter ju inte så komplicerat.