Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
SiP
ericTheDog
Secrist
Regndrottning
redalert
Thetaxpayer
Vercingetorix
RedMentalCase
RedCloud
13 posters

    Forumets guldstjärna, första graden....

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  redalert 2012-02-12, 22:42

    formsvackan skrev:
    redalert skrev:Visst tycker foliet så men han skulle aldrig våga erkänna det inför rc!
    Som du vet känner jag RC personligen och har aldrig haft några som helst problem att ventilera olika åsikter med honom. Han är egentligen en förbaskat snäll människa, nästan för snäll för sitt eget bästa ibland.
    Tack för ett normalt svar!
    Det är synd att aldrig rc visar vilken god människa han är på alla forum han deltager på där är han den värsta galningen som gått i ett par skor1
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  ericTheDog 2012-02-12, 22:44

    Regndrottning skrev:
    ericTheDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    SiP skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Nu har jag inte samhällskunskap, men hade jag det skulle jag utan tvekan göra det.

    Troligen det sista du gjorde innan din karriär som lärare tog ett abrupt slut. Så kallat "berömda sista ord".

    Varför skulle det vara så?

    Troligen för att det skulle lysa vänsterextremism om KP-RC:s lektioner och hans "historiebeskrivningar". För övrigt, var står det om att USA skulle vara dömda? Då menar jag inga totalt okända hemsidor.

    Om jag förstår dig rätt, så är USA:s fällning i FN att betrakta som vänsterextremism?Och får således, inte läras ut?

    USA är INTE fällda i FN, de är fällda i internationella domstolen i Haag, en rättegång där de inte medverkade, de fälldes för statsterrorism i Nicaragua efter att Nicaragua dragit dom inför domstolen.

    Nicaragua försökte sedan få upp fallet i FN, där blev de första gången nedröstade av USA, Israel och El-Salvadore andra gången av USA och Israel.

    Men det intressanta är om något land kan säga sig ha rena händer...

    Tack för rättelsen. USA är fällda för terrorism i den internationella domstolen.

    Och Secrist menar att detta inte får läras ut till barn? Varför?

    Det kan ju ha sin poäng att lära ut hela sanningen. Eller tycker du man ska lära barn att Kuba har demokratiska val?

    Självklart skall HELA sanningen läras ut. Åtminstone om man känner till HELA sanningen.

    Nackdelen är att allting kan tolkas. 'Sanningen' är sällan objektiv. (Och särskild inom religionskunskap). Wink


    Om man ska vara avlönad lärare i ett specifikt ämne kan det ha sin poäng att känna till detta ämne. Att vara råkorkad vänstermupp räkans inte.

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  ericTheDog 2012-02-12, 22:46

    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Fan, applådera ett bra inlägg även om det kommer från en "motståndare". Risken ökar då att denne kan ta till sig just DINA argument. För det är väl därför vi är här till att börja med?


    Ingen med förnuftet i behåll är dum nog att försöka sig på ett intelligent meningsutbyte med rcberra.

    rcberra hotar andra debattörer genom att namnge dem och deras familjemedlemmar. Han kallar folk för pedofil, rasistäckel o.s.v. Dessutom har han spammat forumet. Att han sätter sig på piedestal och delar ut guldstjärnor ligger helt i linje med hans lustiga personlighet i övrigt.
    Han idkar även förtäckta dödshot typ revolution är ingen tebjudning sådana som dig tar vi hand om etc.....
    Väldigt märkligt att inte fler har upptäckt den skojaren att inte rd fattar bättre är ju ingen överraskning men de som har minsta förstånd borde begripa bättre!


    Nämn en vänstermupp med mer än minsta möjliga förstånd...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  ericTheDog 2012-02-12, 22:51

    formsvackan skrev:
    redalert skrev:Visst tycker foliet så men han skulle aldrig våga erkänna det inför rc!
    Som du vet känner jag RC personligen och har aldrig haft några som helst problem att ventilera olika åsikter med honom. Han är egentligen en förbaskat snäll människa, nästan för snäll för sitt eget bästa ibland.

    Kan du lämna en länk till det inlägg där du senast gick emot rc?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  redalert 2012-02-12, 23:11

    ericTheDog skrev:
    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Fan, applådera ett bra inlägg även om det kommer från en "motståndare". Risken ökar då att denne kan ta till sig just DINA argument. För det är väl därför vi är här till att börja med?


    Ingen med förnuftet i behåll är dum nog att försöka sig på ett intelligent meningsutbyte med rcberra.

    rcberra hotar andra debattörer genom att namnge dem och deras familjemedlemmar. Han kallar folk för pedofil, rasistäckel o.s.v. Dessutom har han spammat forumet. Att han sätter sig på piedestal och delar ut guldstjärnor ligger helt i linje med hans lustiga personlighet i övrigt.
    Han idkar även förtäckta dödshot typ revolution är ingen tebjudning sådana som dig tar vi hand om etc.....
    Väldigt märkligt att inte fler har upptäckt den skojaren att inte rd fattar bättre är ju ingen överraskning men de som har minsta förstånd borde begripa bättre!


    Nämn en vänstermupp med mer än minsta möjliga förstånd...
    Mission impossible.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  formsvackan 2012-02-12, 23:21

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    redalert skrev:Visst tycker foliet så men han skulle aldrig våga erkänna det inför rc!
    Som du vet känner jag RC personligen och har aldrig haft några som helst problem att ventilera olika åsikter med honom. Han är egentligen en förbaskat snäll människa, nästan för snäll för sitt eget bästa ibland.

    Kan du lämna en länk till det inlägg där du senast gick emot rc?
    Mina och RC´s privata meningsutbyten finner du inte på något publikt forum. Att jag på detta forum skulle försvåra för honom att idka sitt hobbyprojekt kommer inte på tal. Jag är övertygad om att han på sin fritid, när han inte lagar mat eller brottas med puman vill säga, funderar på nästa steg i ankklubbens behandlingsplan Very Happy
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-12, 23:28

    redalert skrev:
    ericTheDog skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Fan, applådera ett bra inlägg även om det kommer från en "motståndare". Risken ökar då att denne kan ta till sig just DINA argument. För det är väl därför vi är här till att börja med?


    Ingen med förnuftet i behåll är dum nog att försöka sig på ett intelligent meningsutbyte med rcberra.

    rcberra hotar andra debattörer genom att namnge dem och deras familjemedlemmar. Han kallar folk för pedofil, rasistäckel o.s.v. Dessutom har han spammat forumet. Att han sätter sig på piedestal och delar ut guldstjärnor ligger helt i linje med hans lustiga personlighet i övrigt.
    Han idkar även förtäckta dödshot typ revolution är ingen tebjudning sådana som dig tar vi hand om etc.....
    Väldigt märkligt att inte fler har upptäckt den skojaren att inte rd fattar bättre är ju ingen överraskning men de som har minsta förstånd borde begripa bättre!

    Jag som trodde han menade något helt annat när han sagt att han ska gå och "putsa sin Kalashnikov"....
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  Regndrottning 2012-02-12, 23:33

    Jag som trodde han menade något helt annat när han sagt att han ska gå och "putsa sin Kalashnikov"....

    Kan du förtydliga? Razz
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  Vercingetorix 2012-02-12, 23:39

    Regndrottning skrev:
    Jag som trodde han menade något helt annat när han sagt att han ska gå och "putsa sin Kalashnikov"....

    Kan du förtydliga? Razz

    Hinner inte svara.. Ska putsa min fälthaubits...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Rätt

    Inlägg  Secrist 2012-02-12, 23:55

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Nu har jag inte samhällskunskap, men hade jag det skulle jag utan tvekan göra det.

    Troligen det sista du gjorde innan din karriär som lärare tog ett abrupt slut. Så kallat "berömda sista ord".

    Varför skulle det vara så?

    Troligen för att det skulle lysa vänsterextremism om KP-RC:s lektioner och hans "historiebeskrivningar". För övrigt, var står det om att USA skulle vara dömda? Då menar jag inga totalt okända hemsidor.

    Om jag förstår dig rätt, så är USA:s fällning i FN att betrakta som vänsterextremism?Och får således, inte läras ut?

    Nej, du förstår inte rätt. Var kan jag få påståendet bekräftat? Eller ska vi ta det som hela sanningen bara för att KP-RC (och någon suspekt hemsida) påstår det?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  Regndrottning 2012-02-13, 00:02

    Nej, du förstår inte rätt. Var kan jag få påståendet bekräftat? Eller ska vi ta det som hela sanningen bara för att KP-RC (och någon suspekt hemsida) påstår det?

    Ok.... Nu har jag inget länk men du kan väl googla på det?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Hitta

    Inlägg  Secrist 2012-02-13, 00:14

    Regndrottning skrev:
    Nej, du förstår inte rätt. Var kan jag få påståendet bekräftat? Eller ska vi ta det som hela sanningen bara för att KP-RC (och någon suspekt hemsida) påstår det?

    Ok.... Nu har jag inget länk men du kan väl googla på det?

    Har inte hittat det än. Lyckas du?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  Regndrottning 2012-02-13, 00:18

    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Nej, du förstår inte rätt. Var kan jag få påståendet bekräftat? Eller ska vi ta det som hela sanningen bara för att KP-RC (och någon suspekt hemsida) påstår det?

    Ok.... Nu har jag inget länk men du kan väl googla på det?

    Har inte hittat det än. Lyckas du?

    Jag har inte försökt.... Har lite annat för mig.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Knas

    Inlägg  Secrist 2012-02-13, 00:21

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Nej, du förstår inte rätt. Var kan jag få påståendet bekräftat? Eller ska vi ta det som hela sanningen bara för att KP-RC (och någon suspekt hemsida) påstår det?

    Ok.... Nu har jag inget länk men du kan väl googla på det?

    Har inte hittat det än. Lyckas du?

    Jag har inte försökt.... Har lite annat för mig.

    Så innan du börjar rusa till KP-RC:s försvar så är ett tips att faktakontrollera hans påståenden. De är minsta sagt märkliga ibland.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-13, 00:26

    rcberra hotar andra debattörer genom att namnge dem och deras familjemedlemmar

    Var var du när mentalfallet skrev :

    "svettas du nu din lilla gris, jag tror jag ska kontakta din rektor XXX och tala om vad skriver härinne"

    (XXX är namnet på min förra chef)

    Grandet, bjälken du vet.....

    Och att ta detta som ursäkt för att systematiskt hota med våld som redalert gör är bara patetiskt. Ynkligt.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  Regndrottning 2012-02-13, 00:33

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-13, 00:35

    The Republic of Nicaragua v. The United States of America[1] was a 1984 case of the International Court of Justice (ICJ) in which the ICJ ruled in favor of Nicaragua and against the United States and awarded reparations to Nicaragua. The ICJ held that the U.S. had violated international law by supporting the Contras in their rebellion against the Nicaraguan government and by mining Nicaragua's harbors. The United States refused to participate in the proceedings after the Court rejected its argument that the ICJ lacked jurisdiction to hear the case. The U.S. later blocked enforcement of the judgment by the United Nations Security Council and thereby prevented Nicaragua from obtaining any actual compensation.[2] The Nicaraguan government finally withdrew the complaint from the court in September 1992 (under the later, post-FSLN, government of Violeta Chamorro), following a repeal of the law requiring the country to seek compensation.[3]

    The Court found in its verdict that the United States was "in breach of its obligations under customary international law not to use force against another State", "not to intervene in its affairs", "not to violate its sovereignty", "not to interrupt peaceful maritime commerce", and "in breach of its obligations under Article XIX of the Treaty of Friendship, Commerce and Navigation between the Parties signed at Managua on 21 January 1956."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nicaragua_v._United_States
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Brott

    Inlägg  Secrist 2012-02-13, 00:39

    Regndrottning skrev:
    Kan det här vara något?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott_mot_krigets_lagar

    Och var står det att USA fälldes för statsterrorism?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  Regndrottning 2012-02-13, 00:46

    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Kan det här vara något?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott_mot_krigets_lagar

    Och var står det att USA fälldes för statsterrorism?

    Läs under rubriken Problem......
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Brott

    Inlägg  Secrist 2012-02-13, 00:50

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Kan det här vara något?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott_mot_krigets_lagar

    Och var står det att USA fälldes för statsterrorism?

    Läs under rubriken Problem......

    Så här står det...

    Ett exempel är att USA 1986 fälldes av Internationella domstolen i Haag för sitt agerande i Nicaragua

    Det står inget om "statsterrorism".
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-13, 00:51

    Det står inget om "statsterrorism".

    Vad vill SD-secrist kalla det för då ?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  Regndrottning 2012-02-13, 00:58

    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Kan det här vara något?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott_mot_krigets_lagar

    Och var står det att USA fälldes för statsterrorism?

    Läs under rubriken Problem......

    Så här står det...

    Ett exempel är att USA 1986 fälldes av Internationella domstolen i Haag för sitt agerande i Nicaragua

    Det står inget om "statsterrorism".

    Picky, picky, picky.....

    Att USA är fälld för krigsbrott betyder ingenting för dig? Du hakar upp dig på ett enda ord..
    Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  RedCloud 2012-02-13, 01:00

    Att USA är fälld för krigsbrott betyder ingenting för dig?

    Jag tror personligen att secrist höjt "den stora demokratin i väster" så till skyarna att de helt enkelt inte KAN ha begått några fel.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Haka

    Inlägg  Secrist 2012-02-13, 01:01

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:
    Regndrottning skrev:
    Kan det här vara något?
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Brott_mot_krigets_lagar

    Och var står det att USA fälldes för statsterrorism?

    Läs under rubriken Problem......

    Så här står det...

    Ett exempel är att USA 1986 fälldes av Internationella domstolen i Haag för sitt agerande i Nicaragua

    Det står inget om "statsterrorism".

    Picky, picky, picky.....

    Att USA är fälld för krigsbrott betyder ingenting för dig? Du hakar upp dig på ett enda ord..
    Rolling Eyes

    Eftersom påståendet bygger på ordet "statsterrorism" så kan man ju förvänta sig att ordet också förekommer. Det är väl det minsta man kan begära?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Fel

    Inlägg  Secrist 2012-02-13, 01:04

    RedCloud skrev:
    Att USA är fälld för krigsbrott betyder ingenting för dig?

    Jag tror personligen att secrist höjt "den stora demokratin i väster" så till skyarna att de helt enkelt inte KAN ha begått några fel.

    Näpp. Har jag aldrig påstått men eftersom du påstod att USA är det enda land som fälts för "statsterrorism" så kan man ju förvänta sig att du kan styrka det påståendet. Det verkar lite klent med det.


    Senast ändrad av Secrist den 2012-02-13, 01:07, ändrad totalt 1 gång

    Sponsored content


    Forumets guldstjärna, första graden.... - Sida 3 Empty Sv: Forumets guldstjärna, första graden....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-15, 17:08