Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
redalert
ericTheDog
Sniperace
Secrist
F.I.S.T
SiP
RedMentalCase
RedCloud
12 posters

    Historielös höger....igen

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  formsvackan 2011-12-14, 21:17

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Huruvida formsvackans formulering är en fråga eller inte må vänstermupparna tvista om i decennier. Det råder dock iget tvivel om att detta:

    Aha, fattiga i USA är alltså fattiga pga tidigare kommunistförtryck i andra länder ??????

    ...är otroligt korkat. Intressant att fs blir förvånad över sin egen dumhet.
    Om du nu uppfattade det som en fråga, varför då inte försöka besvara densamma ?

    Jag anser att "otroligt korkat" passar utmärkt som omdöme avseende ditt försök till förklaring till varför det finns så många fattiga människor i USA.


    Jag har inte ens påstått att det finns så många fattiga i USA. Ännu mindre förklarat det,
    Inte ?
    ericTheDog skrev:Det är så olika det där så. En del av dessa 40 miljoner levde under kommunistförtryck i sina tidigare hemländer. Andra har det dåligt ställt av andra orsaker.

    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  redalert 2011-12-14, 22:09

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Huruvida formsvackans formulering är en fråga eller inte må vänstermupparna tvista om i decennier. Det råder dock iget tvivel om att detta:

    Aha, fattiga i USA är alltså fattiga pga tidigare kommunistförtryck i andra länder ??????

    ...är otroligt korkat. Intressant att fs blir förvånad över sin egen dumhet.
    Om du nu uppfattade det som en fråga, varför då inte försöka besvara densamma ?

    Jag anser att "otroligt korkat" passar utmärkt som omdöme avseende ditt försök till förklaring till varför det finns så många fattiga människor i USA.


    Jag har inte ens påstått att det finns så många fattiga i USA. Ännu mindre förklarat det,
    Inte ?
    ericTheDog skrev:Det är så olika det där så. En del av dessa 40 miljoner levde under kommunistförtryck i sina tidigare hemländer. Andra har det dåligt ställt av andra orsaker.

    Hörru vad betyder "i sina tidigare hemländer"???
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  ericTheDog 2011-12-15, 00:39

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Huruvida formsvackans formulering är en fråga eller inte må vänstermupparna tvista om i decennier. Det råder dock iget tvivel om att detta:

    Aha, fattiga i USA är alltså fattiga pga tidigare kommunistförtryck i andra länder ??????

    ...är otroligt korkat. Intressant att fs blir förvånad över sin egen dumhet.
    Om du nu uppfattade det som en fråga, varför då inte försöka besvara densamma ?

    Jag anser att "otroligt korkat" passar utmärkt som omdöme avseende ditt försök till förklaring till varför det finns så många fattiga människor i USA.


    Jag har inte ens påstått att det finns så många fattiga i USA. Ännu mindre förklarat det,
    Inte ?
    ericTheDog skrev:Det är så olika det där så. En del av dessa 40 miljoner levde under kommunistförtryck i sina tidigare hemländer. Andra har det dåligt ställt av andra orsaker.


    Var påstår jag att de är fattiga? Ursprungligen talade vi om de som lever på mindre än 1-2 dollar per dag. Ännu mindre har jag förklarat varför någon skulle vara fattig. Gav dock ett exempel.

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  formsvackan 2011-12-15, 15:31

    ericTheDog skrev:Var påstår jag att de är fattiga? Ursprungligen talade vi om de som lever på mindre än 1-2 dollar per dag. Ännu mindre har jag förklarat varför någon skulle vara fattig. Gav dock ett exempel.

    Minns du ?

    ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:
    De är fattiga för att de levt under kommunismens fruktansvärda förtryck.

    Råttan/EtD igår kl 20:46

    En försynt, men berättigad fråga är då:

    De 40 000 000 i USA som måste ta emot matkuponger och lever under fattigdomsstrecket, exakt NÄR levde de under "kommunismens fruktansvärda förtryck" ???

    Eller indiens svältande miljoner ?


    Det är så olika det där så. En del av dessa 40 miljoner levde under kommunistförtryck i sina tidigare hemländer. Andra har det dåligt ställt av andra orsaker.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  RedCloud 2011-12-15, 19:23

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Var påstår jag att de är fattiga? Ursprungligen talade vi om de som lever på mindre än 1-2 dollar per dag. Ännu mindre har jag förklarat varför någon skulle vara fattig. Gav dock ett exempel.

    Minns du ?

    ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:
    De är fattiga för att de levt under kommunismens fruktansvärda förtryck.

    Råttan/EtD igår kl 20:46

    En försynt, men berättigad fråga är då:

    De 40 000 000 i USA som måste ta emot matkuponger och lever under fattigdomsstrecket, exakt NÄR levde de under "kommunismens fruktansvärda förtryck" ???

    Eller indiens svältande miljoner ?


    Det är så olika det där så. En del av dessa 40 miljoner levde under kommunistförtryck i sina tidigare hemländer. Andra har det dåligt ställt av andra orsaker.

    Inte får du lillEric att erkänna permanent pottkantssittning, trion Knatte/Fnatte/Tjatte har ju satt i system att blåneka det som de själva skriver....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  formsvackan 2011-12-15, 20:05

    RedCloud skrev:Inte får du lillEric att erkänna permanent pottkantssittning, trion Knatte/Fnatte/Tjatte har ju satt i system att blåneka det som de själva skriver....
    Jag ser fram emot det tillfälle när de lyckas komma med både påståendet och förnekandet, i ett och samma inlägg Very Happy
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  ericTheDog 2011-12-15, 20:34

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Var påstår jag att de är fattiga? Ursprungligen talade vi om de som lever på mindre än 1-2 dollar per dag. Ännu mindre har jag förklarat varför någon skulle vara fattig. Gav dock ett exempel.

    Minns du ?

    ericTheDog skrev:
    RedCloud skrev:
    De är fattiga för att de levt under kommunismens fruktansvärda förtryck.

    Råttan/EtD igår kl 20:46

    En försynt, men berättigad fråga är då:

    De 40 000 000 i USA som måste ta emot matkuponger och lever under fattigdomsstrecket, exakt NÄR levde de under "kommunismens fruktansvärda förtryck" ???

    Eller indiens svältande miljoner ?


    Det är så olika det där så. En del av dessa 40 miljoner levde under kommunistförtryck i sina tidigare hemländer. Andra har det dåligt ställt av andra orsaker.


    Du är så korkad att du klipper in inlägg som visar att jag har rätt. Aldrig har jag kallat 40 miljoner amerikaner för fattiga.

    Orsaken till att du håller på med dylikt trams är troligen att det blev jobbigt för dig att erkänna att väldigt många fattiga är det p.g.a kommunismens fruktansvärda förtryck.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  RedCloud 2011-12-15, 20:40

    Aldrig har jag kallat 40 miljoner amerikaner för fattiga

    Det gör Dagens Nyheter....40 000 000 är fattiga i USA, gilla läget, trots det så tror jag inte alla, om ens någon är fattiga pga kommunistiskt förtryck, vilket du påstår...
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  formsvackan 2011-12-15, 20:52

    ericTheDog skrev:Du är så korkad att du klipper in inlägg som visar att jag har rätt.
    Var någonstans skulle jag kunna hitta ett sådant ?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  redalert 2011-12-15, 20:57

    RedCloud skrev:
    Aldrig har jag kallat 40 miljoner amerikaner för fattiga

    Det gör Dagens Nyheter....40 000 000 är fattiga i USA, gilla läget, trots det så tror jag inte alla, om ens någon är fattiga pga kommunistiskt förtryck, vilket du påstår...

    Varifrån kommer alla dessa illegala invandrare och varför vill dom nödvändigtvis till USA? Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  RedCloud 2011-12-15, 21:03

    Varifrån kommer alla dessa illegala invandrare och varför vill dom nödvändigtvis till USA?

    VEM har påstått att dessa 40 000 000 skulle vara "illegala invandrare" ?

    Skärp till dig lite hobbyrasse.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  ericTheDog 2011-12-15, 21:17

    RedCloud skrev:
    Varifrån kommer alla dessa illegala invandrare och varför vill dom nödvändigtvis till USA?

    VEM har påstått att dessa 40 000 000 skulle vara "illegala invandrare" ?

    Skärp till dig lite hobbyrasse.


    Med formsvackan logik skulle det vara du som påstod det. Med din logik skulle du nu förneka detsamma. Antar att du och fs nu sitter och väntar på att du både ska påstå detta samt förneka deet - i samma mening. Ni är onekligen underhållande ni vänstermuppar.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  RedCloud 2011-12-15, 21:20

    Med din logik skulle du nu förneka detsamma
    .

    nä, jag tillhör inte högerklanen...

    Varför inte bara erkänna att du var ute och cyklade med ditt horribla påstående att "De är fattiga för att de levt under kommunismens fruktansvärda förtryck."

    Dementi är inte farligt, lillen
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  ericTheDog 2011-12-15, 21:23

    RedCloud skrev:
    Med din logik skulle du nu förneka detsamma
    .

    nä, jag tillhör inte högerklanen...

    Varför inte bara erkänna att du var ute och cyklade med ditt horribla påstående att "De är fattiga för att de levt under kommunismens fruktansvärda förtryck."

    Dementi är inte farligt, lillen


    Vad var det för horribelt med mitt påstående? En del är fattiga för de levt loppan. En del för att de lever eller levt under kommunistiskt förtryck. Andra av andra orsaker. Var det för svårt för dig?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  RedCloud 2011-12-15, 21:27

    Vad var det för horribelt med mitt påstående?

    1. det är felaktigt
    2. det är sjukt att tro ngt sådant

    En del är fattiga för de levt loppan.

    Historielös höger....igen - Sida 4 Starving_child-sudan2

    säger du det.....puke

    En del för att de lever eller levt under kommunistiskt förtryck. Andra av andra orsaker.

    så skrev du inte, du skrev att : "De är fattiga för att de levt under kommunismens fruktansvärda förtryck."

    Sen insåg du hur sjukt det påståendet var och din ökenvandring började....
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  ericTheDog 2011-12-15, 21:31

    RedCloud skrev:
    Vad var det för horribelt med mitt påstående?

    1. det är felaktigt
    2. det är sjukt att tro ngt sådant

    En del är fattiga för de levt loppan.

    Historielös höger....igen - Sida 4 Starving_child-sudan2

    säger du det.....puke

    En del för att de lever eller levt under kommunistiskt förtryck. Andra av andra orsaker.

    så skrev du inte, du skrev att : "De är fattiga för att de levt under kommunismens fruktansvärda förtryck."


    Absolut. De jag syftade på är ju fattiga p.g.a kommunismens förtryck.

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  RedCloud 2011-12-15, 21:34

    Absolut. De jag syftade på är ju fattiga p.g.a kommunismens förtryck.

    men herre jösses lägg ner nu lillen, du har blivit påkommen med en kollosal felaktighet och du kan i vanlig ordning inte stå för det, ryggradslös som du är.....puke
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  ericTheDog 2011-12-15, 21:50

    RedCloud skrev:
    Absolut. De jag syftade på är ju fattiga p.g.a kommunismens förtryck.

    men herre jösses lägg ner nu lillen, du har blivit påkommen med en kollosal felaktighet och du kan i vanlig ordning inte stå för det, ryggradslös som du är.....puke

    Löjligt trams. Det föreligger ingen som helst felaktighet i det jag skrev. Du får hitta andra vägar att försvara kommunismen.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  RedCloud 2011-12-15, 21:53

    Det föreligger ingen som helst felaktighet i det jag skrev.

    ehh jo.....men jag tror ditt intellekt är för vekt för att du ska begripa....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  formsvackan 2011-12-15, 22:04

    ericTheDog skrev:Absolut. De jag syftade på är ju fattiga p.g.a kommunismens förtryck.
    Så du menar på fullt allvar att tältlägren som nu växer fram i USA gör så pga kommunismens förtryck !

    Historielös höger....igen - Sida 4 22750990237321eeab10

    För var dag flyttar du den yttersta gränsen för mänsklig dumhet allt längre bort.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty USA

    Inlägg  Secrist 2011-12-15, 22:58

    Att inte folk begriper sitt eget bästa. RC får åka till Mexico och förklara för de obildade Mexikanarna att USA är värdelöst och jättehemskt. Rolling Eyes

    Att beräkna hur många som illegalt tar sig in i USA är svårt men de amerikanska myndigheterna har en som de tycker säker metod att bedöma riktningen och det är att se till hur många som stoppas vid försök att ta sig över gränsen.

    Det senaste året fångade man in 340 000 människor, som försökte ta sig in från Mexico. Det är den gränsen det gäller.


    Hur många invandrare stoppar Kuba från att komma in i det kommunistiska paradiset?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  ericTheDog 2011-12-15, 23:04

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Absolut. De jag syftade på är ju fattiga p.g.a kommunismens förtryck.
    Så du menar på fullt allvar att tältlägren som nu växer fram i USA gör så pga kommunismens förtryck !


    För var dag flyttar du den yttersta gränsen för mänsklig dumhet allt längre bort.


    Nej, det har jag aldrig menat.

    Och är det nån som drabbats av total dumhet så är det du. Först tilldelar du andra åsikter. Och det är väl inte så farligt, det har FF redan praktiserat i några år. Sen blir du förfärad över vad du själv hittat på, liksom FF. Därefter kallar du den helt oskyldige för dum.

    Men visst, lite dum är man nog om man svarar på dina råkorkade inlägg.


    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  RedMentalCase 2011-12-16, 00:39

    Är nu den vidriga äckliga kackerlackan och knarkaren igång igen, med sina bilder på svältande barn, kan ingen skjutsa f-nskapet till psyket?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  redalert 2011-12-16, 00:42

    RedMentalCase skrev:Är nu den vidriga äckliga kackerlackan och knarkaren igång igen, med sina bilder på svältande barn, kan ingen skjutsa f-nskapet till psyket?
    Ja undernärda barn från marxistiskt styrda Etopien men fanskapet är för dum för att begripa det!
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  ericTheDog 2011-12-16, 01:20

    RedCloud skrev:
    Det föreligger ingen som helst felaktighet i det jag skrev.

    ehh jo.....men jag tror ditt intellekt är för vekt för att du ska begripa....

    Och ändå misslyckas du kapitalt med att påvisa vad som var fel.

    När/om du blir utsläpptföreslår jag att du sätter dig i ditt mögliga skithus och väntar på att nån kommunist kommer och levererar mat till dig. Om du får svälta ett tag kan du ju fundera över att det är vardag för en hel del nordkoerabor.

    Det är isanning en skam för Sverige att vänsterpartiet med sin kommunist till ledare sitter i Sveriges riksdag. En relik från 1900-talet.

    Sponsored content


    Historielös höger....igen - Sida 4 Empty Sv: Historielös höger....igen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-14, 00:22