Regndrottning skrev:Sniperace skrev:Secrist skrev:För att reda ut oklarheter vad som gäller FAS 3 och semester...
Får man vara ledig eller ha semester under sin fas 3 period?
En deltagare i fas 3 har möjlighet till ett tillfälligt uppehåll i insatsen med bibehållet aktivitetsstöd/utvecklingsersättning under sammanlagt högst 20 dagar under en tolvmånadersperiod om deltagaren under uppehållet är beredd att ta aktiv del av Arbetsförmedlingens service i fråga om platsförmedling. Uppehållet ska planeras i samråd med Arbetsförmedlingen och vara förenligt med deltagarens övriga planering.
det är FYRA veckor, som jag ser det så föll då detta platt till marken som lögnaktig propaganda för att swvärta ner....
polöitisk ohederlighet i allra högsta grad
Så sant. det är politiskt ohederligt. Lovdagar är inte semester då man skall sitta hemma och stå till arbetsmarknadens förfogande. Att jämföra med jourtjänst... Du är hemma men inte riktig ledig. Alltså har man skapat en stor grupp människor som inte inte får arbeta för lön, (något som du har sagt), människor som får inga av de rättigheter som vanliga arbetar får ta del av. Och arbetande människor som står utanför lagen.
Och om du själv, som har evig semester, tycker att det är rätt att folk skall stå utanför LAGstiftningen. är upp till dig. Jag har märkt att du inte vill att någon annan än dig själv skall gynnas...bara du har ditt på det torra.
Jag beskylls hela tiden av Sniper och kompani att bara tänka på mig själv...