Sniperace 2010-01-13, 22:27
berralarzon skrev: Sniperace skrev:men de som inte skötte sina jobb efter tsunamin då?
där hade vi nästan en hel regering som stod totalt handfallna osv.
Maud kan inte göra mycket åt finanskrisen, eller åstadkomma någon med saab, det är ite en omedelbar kris som regeringen kan göra mycket åt nu.
att med anledning av den tvinga henne stanna hemma ser jag som bara idioti eftersom det inte skulle kunna lösa några som helst problem.
se det som skönt att slippa se henne på ett tag istället
Nja nu har jag i min närhet bekanta som var på plats och var så att säga i stormens centrum, jag har även själv träffat en journalistfamilj på plats året efter och som ser överdrifter i den borgeliga median i Sverige den interjuven han återgav sändes alldrig var ej förmodligen inte pk, gapar störst gjorde "gnällandes Svenskar som inte kan ta hand om sig utomlands.
//berra
I övrigt om rakade bäverns Mauds frånvaro önskar jag den permanent.
nmu vet jag inte riktigt vad du menade, jag fick inget riktigt sammanhang i ditt inlägg.
med det med svenskar som inte kan ta hand om sig stämmer ganska väl på det sättet att de köper en svindyr resa till ett fint turistmål, men bryr sig inte om någon RESEFÖRSÄKRING för att spara några kronor, jag vill inte säga att det är sveriges skyldighet att hjälpa dessa eftersom de själva valt bort försäkringen som had gällt dem.
Nu var detta iofs ett exceptionellt tillfälle, så självfallet skulle staten göra vad de kan, men man ser ofta gnäll när det gäller helt andra saker dö de spyr galla över att UD inte hämtar hem dem gratis osv när det olyckats för dem
för min del skulle jag gärna se många av både högern och vänsterns representatner borta för alltid