Regndrottning skrev:Sniperace skrev:Regndrottning skrev:
Jag märker att min fråga ignorerades totalt.....
din fråga gällde enbart fas trearbetare?
jag ställde en motfråga om fas tre, den brukar väl vara tidsbegränsad, eller ligger man i fas tre mer än tre månader?
ska tre månaders fas tre ge en månads semester, eller räknar du att här ska tolv procent av denna ersättning vara semesterlön?
vilka delar av statsfinanserna ska man dra in på för att ge denna ersättning, eller vilka skattebetalare ska betala högre skatt? låg och mellaninkomsttagare?
för vi har inte tillräckligt många höginkomsttagare att kunna realisera en sådan sak.
Man är på en fas tre plats upp till två år. Därefter får man en ny fas tre placering, igen på två år.
Så, min fråga lyder, igen, skall arbetande människor få lov till att stå utanför arbetmarknadsLAGstifningen och nekas semester?
var aluplaserna semestergrundande? var de gamla beredskapsarbetena semestergrundande?
tyvärr är det ju så att dessa står utanför den normqala arbetsmarknaden, och de KOSTAR, så jag frågar igen, vem ska betala?
inom vilka sektorer ska vi dra in, och vilkas skatter ska vi höja, återigen, att enbart höja höginkomst6tagares kommer inte at räcka till en bråkdel, så det blir från dem det finns flest at, låg och medelinkomsttagarna om det ska ge tillräckliga inkomster.
så min motfråga är hur vill DU lösa detta?
genom att höja skatter och dra in i olika sektorer, eller att skicka tillbaqka alla dessa till den situation de kommer från?