Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
Secrist
redalert
RedMentalCase
F.I.S.T
Sniperace
Regndrottning
Sossar ee lata
ANNA2LINK
lazy
Thetaxpayer
ericTheDog
15 posters

Semester som arbetslös

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Semester som arbetslös - Sida 7 Empty Sv: Semester som arbetslös

Inlägg  formsvackan 2011-11-11, 14:50

redalert skrev:Kanske bäst du tiger om du inte kan ange några procent annars har du ju sagt ja till 100% det går ju inte att komma ifrån!
    Allt du yrar om går lätt "att komma ifrån". Du kanske skulle börja med att definiera procent av vad, detta har du hittills glömt Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-11-11, 15:35

formsvackan skrev:
    redalert skrev:Kanske bäst du tiger om du inte kan ange några procent annars har du ju sagt ja till 100% det går ju inte att komma ifrån!
    Allt du yrar om går lätt "att komma ifrån". Du kanske skulle börja med att definiera procent av vad, detta har du hittills glömt Very Happy

Nu har du chansen igen, för hundrade gången, hur höga ska bidragen vara?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-11-11, 15:51

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Lika som skattesatserna, tillräckliga.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-11-11, 15:58

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

lol

Chansen gick dig förbi, liksom tiden gått din ideologi förbi.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-11-11, 16:02

Regndrottning skrev:
    först, nej, jag vill INTE ha medicin som påverkar det mentala, jag dricker intre heller så att jag blir kännbartr påpverkad, jag gillr inte sådant.

Nej, det är inte bra att blanda medicin och alkohol. Glad att du har sån koll.
    jag tar mindre än en tredjedel av vad min läkare rekommenderar, hon är lite bekymnrad att jsg tsr sså lite4, men jag tar enbart när jag känner att jag verkligen är tvungen, dvs när de blir för svåra smärtor, och även annars har jag alltid haft motvilja mot att dricka mig påverkad, det har aldrig varit min melodi.

och, JA, redan vid 80% sjukpenning kan många idag tjäna på att vara hemma, för då slipper de reskostnader och andra kostnader för att kunna arbeta,

men det betydcer inte att jag anser att det bör sänkas, men att höja vore inte bra eller hur, eftersom det då inte ger ett dugg incitament att just arbeta.

Ja, det är klart.... jämför du med höagavlönades sjukersättning och låglönad arbetstagare så lönar det så klart att vara hemma.... Eller inte då den lågavlönade aldrig kan få höginkomsttagarens sjuklönsnivå.

Och om du nu skall dra upp arbetskostnader.... Du vill fortsätta förvägra en fas treare samma kompensation. Så där är du ute på hal is. lol!
    ok, då vet jag att du anser det att vara höginkomsttagare redan vid 18-20.000 i månaden före skatt

hur tror du en lågavlönads situation är om denne kör 12-15 mil per dag för att jobba, har dagisplats osv, gentemot den som går hemma med 80% av deennes lön men utan de kostnaderna?

och så var vi åter vid fas tre, är det eg arbete eller är det arbetsvårdande insats?

och ber dig att inte pådyvla min fru lögner, är det din normala arbetsmetod at anklaga alla som har något negativt mot dinba åsikter för detta? då är det noterat!

Jag har inte sagt att hon ljuger. Jag sade att du har hennes saga att basera dina fördomar på. En saga är en berättelse...
    ok, då vet jag att vdet du med dina egna ord skriver är just SAGOR, tack för det erkännandet!!

men för att ändå bemöta detta, så har hennes arbetskamrater som vi umgås med berättat samma sak, liksom chefen på arbetsplatsen som till slut fick nog och skickade hem henne för gott.

*gäsp*
    *snarrrrk]

Samma sak pågick på ett annat företag, men där fanns bland dem några riktigt bra människor som idag har en anställning på företaget, vad jag vet har dessa inte beklgat sig,utan är idag glada att de äntligen har ett riktigt jobb och en riktig lön.
    [qute]
    Det är de säkert.....
    men det skiter du i?

tänk om de inte kommit i fas tre, då skulle de varit kvar i samma situation som innan denna, är det där du vill ha dessa?

Innan fas tre? Ja, då var de i fas två, och dessförinnan fas ett,d.s. arbetslösa. Och det är väl meningen att arbetslösa skall få jobba? Med dagens politik får de jobba med eller utan anställning...

eller också är det just en arbetsvårdande insats menad att återföra dessa in i ett arbetsliv med riktig anställning och lön, inte ett konstgjort sådant.

men visst det vore väl underbart om man införde ett sådant du verkar önska att dessa får en riktig anställning där de ex gräver diken, sedan kommer nästa och fyller igen det, för att de förra åter gräver upp detta, naturligtvis till full lön och full semester osv osv...då skulle ingen sniken företagare leva på deras arbete och allt skulle vara frid och fröjd eller....?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2011-11-11, 16:19

ok, då vet jag att du anser det att vara höginkomsttagare redan vid 18-20.000 i månaden före skatt

hur tror du en lågavlönads situation är om denne kör 12-15 mil per dag för att jobba, har dagisplats osv, gentemot den som går hemma med 80% av deennes lön men utan de kostnaderna?

och så var vi åter vid fas tre, är det eg arbete eller är det arbetsvårdande insats?

Oj, vad du kan hitta på. Det skulle vara, i så fall, DU som anser att en höginkomst är 18 000 kr. Jämfört med sjukpenning så måste det vara.

Jag har, iaf, helt andra krav på höginkomst.

Fas tre är ett ARBETE!!! Hur svårt är det att fatta!!!

En fas treare måste arbete med något verkligt och påtaglig samtidigt som denne inte får ersätta en anställning!

Alltså får fas treare ARBETA med sådant som ingen vill betala för att få gjort trots att alla vill ha det gjort. Alltså, inom vården, plocka fimpar i parkerna, ledsagare, allt-i-allo i föreningar....Gratis jobb, men jobb som gör att samhället fungerar.

En fas treare får minsta möjliga ersättning för sitt arbete och dessutom måste betala för alla omkostnader som uppstår i arbetslivet. Så jag finner det är märkligt att du tycker det är helt ok att en låginkomsttagare får kompensation för arbetsrelaterade utgifter medans en person med ännu lägre inkomster inte får kompensation. Och ännu märkligare är det att du själv inte ser hyckleriet!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-11-11, 16:20

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

lol

Skärpning, BH ylade om 100 procent men inte av vad, jag gissar att han som vanligt menade skattesatsen. Du stämmer in med 100:e gången och dillar i sammanhanget om bidrag. Lysande Sickan, 100 procent bidrag. Vad är det ?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-11-11, 16:24

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

100 % skatt har du därmed godkänt hur jävla blåst får en hobbykommunist bli? Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-11-11, 16:27

Regndrottning skrev:

Oj, vad du kan hitta på. Det skulle vara, i så fall, DU som anser att en höginkomst är 18 000 kr. Jämfört med sjukpenning så måste det vara.

Jag har, iaf, helt andra krav på höginkomst.

Fas tre är ett ARBETE!!! Hur svårt är det att fatta!!!

En fas treare måste arbete med något verkligt och påtaglig samtidigt som denne inte får ersätta en anställning!

Alltså får fas treare ARBETA med sådant som ingen vill betala för att få gjort trots att alla vill ha det gjort. Alltså, inom vården, plocka fimpar i parkerna, ledsagare, allt-i-allo i föreningar....Gratis jobb, men jobb som gör att samhället fungerar.

En fas treare får minsta möjliga ersättning för sitt arbete och dessutom måste betala för alla omkostnader som uppstår i arbetslivet. Så jag finner det är märkligt att du tycker det är helt ok att en låginkomsttagare får kompensation för arbetsrelaterade utgifter medans en person med ännu lägre inkomster inte får kompensation. Och ännu märkligare är det att du själv inte ser hyckleriet!

nej, det blir du som anser dessa vara höginkomsttagare pga att de kan tjäna på att vara hemma istället, men riktiga höginkomsttagare skulle det inte vara möjligt att tjäna på att vara hemma på det sättet, det påverkar nämligen enbart låg och möjligen medelinnkomsttagare jut pga kostnaderna som kan finnas det blir ju så att för en höginkomsttagare måste dessa jkostnader bli orimligt höga eller hur?

och fortfarande, så är väl fas tre en arbetsvårdande åtgärd, inte ett riktigt arbete, hade det varit det skulle alla regler gällt med avtalsenlig lön, semester osv osv...

men vaqrför finns de i9 fas tre, för att arbeta, eller för att de är långtidsarbetslkösa som ska nslussas in i arbete igen, eller är fas tre ett självändamål som inte är menat att leda någonstans?

men ok, kanske skulle vi då som förening söka få en fas treare att vara alltiallo hois oss, det vore skitfins för oss i föreningen som lägger så mycket tid på att få den att fungera...
    tror du vi kan få en sådan hos oss, plus femtusen i månaden?
    det vore mumma tycker jag, då kunde jag till och med tänka mug stå för middagsmat åt denne
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-11-11, 16:57

redalert skrev:100 % skatt har du därmed godkänt hur jävla blåst får en hobbykommunist bli?
    Inte alls, något sådant existerar endast i dina fantasier. Skulle du inte kunna försöka komma ner på jorden, åtminstone någon gång per år ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-11-11, 16:59

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

lol

Skärpning, BH ylade om 100 procent men inte av vad, jag gissar att han som vanligt menade skattesatsen. Du stämmer in med 100:e gången och dillar i sammanhanget om bidrag. Lysande Sickan, 100 procent bidrag. Vad är det ?

Min fråga var , hur höga tycker du att bidragen ska vara?, tillräckliga är inget svar,
    du får chansen igen.....
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-11-11, 17:02

RedMentalCase skrev:Min fråga var , hur höga tycker du att bidragen ska vara?, tillräckliga är inget svar,
    du får chansen igen.....
    Jag utgår då från att du backar från kopplingen till BH´s berömda 100 procent. Självklart ska bidrag vara tillräckliga för att "garantera" möjlighet till en skälig levnadsnivå. Vad som ska anses vara skäligt får vi i demokratisk ordning fastställa i allmänna val. Vad är det du inte begriper i detta ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-11-11, 17:08

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Min fråga var , hur höga tycker du att bidragen ska vara?, tillräckliga är inget svar,
    du får chansen igen.....
    Jag utgår då från att du backar från kopplingen till BH´s berömda 100 procent. Självklart ska bidrag vara tillräckliga för att "garantera" möjlighet till en skälig levnadsnivå. Vad som ska anses vara skäligt får vi i demokratisk ordning fastställa i allmänna val. Vad är det du inte begriper i detta ?

Jag begriper inte hur man kan vara så ryggradslös att man inte klarar av att ha en egen åsikt.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-11-11, 17:09

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    du får chansen igen.....

Jag begriper inte hur man kan vara så ryggradslös att man inte klarar av att ha en egen åsikt.
    Vad är det för åsikt du inte lyckas ta till dig ?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2011-11-11, 17:17

nej, det blir du som anser dessa vara höginkomsttagare pga att de kan tjäna på att vara hemma istället, men riktiga höginkomsttagare skulle det inte vara möjligt att tjäna på att vara hemma på det sättet, det påverkar nämligen enbart låg och möjligen medelinnkomsttagare jut pga kostnaderna som kan finnas det blir ju så att för en höginkomsttagare måste dessa jkostnader bli orimligt höga eller hur?

Sniper... Hur jävla dum har du blivit?? Su skriver själv att 18 000 kr är höginkomst och sedan försöker skylla det på mig!!

Men, för en lat, 'sjuk'pensionär, så förstår jag att 18 000 kr verkar vara höjden av lyx. Lyft på din feta röv och gör lite nytta istället för att sitta hemma och gnälla p¨å andra.

och fortfarande, så är väl fas tre en arbetsvårdande åtgärd, inte ett riktigt arbete, hade det varit det skulle alla regler gällt med avtalsenlig lön, semester osv osv...

Du blandar ihop saker... arbete kontra anställning. Fas tre är ett arbeta men inte en anställning.

Och du undviker, som vanligt att bemöta det jag frågar efter.... Men jag är van och jag fattar att du inte KAN svara.... Antingen för att du är för korkad eller för att du vet att du kommer att motsäga dig själv.

men vaqrför finns de i9 fas tre, för att arbeta, eller för att de är
    långtidsarbetslkösa som ska nslussas in i arbete igen, eller är fas tre ett självändamål som inte är menat att leda någonstans?

De är i fas tre för att arbeta. Det är inte tal om någon inslussning på arbetsplatser. Visste du att en fas treare inte får ha någon pratikplats? Att en fas treareare inte får gå på kurs? Inte ens om dessa åtgärder skulle leda till anställning.... Såna är reglerna.

men ok, kanske skulle vi då som förening söka få en fas treare att vara alltiallo hois oss, det vore skitfins för oss i föreningen som lägger så mycket tid på att få den att fungera...
    det vore mumma tycker jag, då kunde jag till och med tänka mug stå för middagsmat åt denne
    Det kan du säkert göra. Det är sånt som fas treare får göra. De får jobba och slita fast inte med ritiga lönearbeten.

Jag skulle iaf rekomendera att den utnyttjade inte åt av din mat. Lite stolthet får man ha.

Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-11-11, 17:28

Regndrottning skrev:

Sniper... Hur jävla dum har du blivit?? Su skriver själv att 18 000 kr är höginkomst och sedan försöker skylla det på mig!!

Men, för en lat, 'sjuk'pensionär, så förstår jag att 18 000 kr verkar vara höjden av lyx. Lyft på din feta röv och gör lite nytta istället för att sitta hemma och gnälla p¨å andra.

Du blandar ihop saker... arbete kontra anställning. Fas tre är ett arbeta men inte en anställning.

Och du undviker, som vanligt att bemöta det jag frågar efter.... Men jag är van och jag fattar att du inte KAN svara.... Antingen för att du är för korkad eller för att du vet att du kommer att motsäga dig själv.

men vaqrför finns de i9 fas tre, för att arbeta, eller för att de är
    långtidsarbetslkösa som ska nslussas in i arbete igen, eller är fas tre ett självändamål som inte är menat att leda någonstans?

De är i fas tre för att arbeta. Det är inte tal om någon inslussning på arbetsplatser. Visste du att en fas treare inte får ha någon pratikplats? Att en fas treareare inte får gå på kurs? Inte ens om dessa åtgärder skulle leda till anställning.... Såna är reglerna.

Det kan du säkert göra. Det är sånt som fas treare får göra. De får jobba och slita fast inte med ritiga lönearbeten.

Jag skulle iaf rekomendera att den utnyttjade inte åt av din mat. Lite stolthet får man ha.

det var det sista jagf läste av dig, idag blev du den första spärrade, känn dig stolt!!

och jo nu ska vi söka en fastreqa till vår förening och jag ska erbjuda min mat.... som jag vet att är fullvärdig och god...

hajå satmaran!! *asg*
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-11-11, 17:53

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    du får chansen igen.....

Vad är det för åsikt du inte lyckas ta till dig ?

Hur höga ska bidragen vara tyckte du? jag missade din åsikt i detta ämne,
    tillräckliga är inget svar, om du inte har fått en berraoperation på hjärnan förståss.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-11-11, 19:05

formsvackan skrev:
    redalert skrev:100 % skatt har du därmed godkänt hur jävla blåst får en hobbykommunist bli?
    Inte alls, något sådant existerar endast i dina fantasier. Skulle du inte kunna försöka komma ner på jorden, åtminstone någon gång per år ?

Inte alls?

Nåväl hur många procent får det bli innan du slår näven i bordet?

P.S. lagom duger inte som svar! Rolling Eyes

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:12