Det spelar ingen roll på vilket sätt du skiter. Den som inte instämmer i forumhögerns fantasier är och förblir en förbaskad sektkommunistredalert skrev:Och vad du tycker att jag är skiter jag högaktligen i....
+12
lazy
DMustaine
Thetaxpayer
RedMentalCase
F.I.S.T
SilverSurfer
DirtyDog
ericTheDog
ANNA2LINK
redalert
Secrist
Infra
16 posters
Moderaterna har aldrig stått på arbetarnas sida!
formsvackan- Antal inlägg : 14778
SilverSurfer- Antal inlägg : 332
formsvackan skrev:Det spelar ingen roll på vilket sätt du skiter. Den som inte instämmer i forumhögerns fantasier är och förblir en förbaskad sektkommunistredalert skrev:Och vad du tycker att jag är skiter jag högaktligen i....
Mmm verkar tydligen vara så ja...
SilverSurfer- Antal inlägg : 332
Sniperace skrev:SilverSurfer skrev:Sniperace skrev:SilverSurfer skrev:Sniperace skrev:SilverSurfer skrev:http://www.aftonbladet.se/ledare/article13917887.ab
Mmmm det går bra för sverige.....Not.
gick det bättre i den aspekten för de röda när de satt vid makten?
ser vi kanske resultatet av vad de byggde upp idag?
Jasså och du menar att alliansen som vanligt inte gjort eller kan göra nåt åt saken....Tex så kan du ju inte heller få jobb eller hur? Eller var det bara så att du är nöjd med att vara bidrags parasit?
till skillnad mot en del andra har jag faktiskt gjort några försök på molika arbetsplatser, men till min sorg har jag inte klarat av det, ocgh jag vet tyväörr också att en del vänsterpatrask ser sjuka som parasiter, det har ju DU klart visat, är det säkert att du inte är en sådan där hitlerjugend, och inte ärkekommunist?
men sdom sagt, viu sedr ju att du visar din rätta sida, är du stolt över den den?
och sedan hur kan det komma sig att du kräver att alliansen på några år ska lösa det som de röda inte lyckats med på så många fler å¨r i regeringsställning?
lite hyckleri eller?
Min "sida" är väl inge värre än din sida..Du går på bidrag men sitter själv och gapar över att folk inte ska ha bidrag och etc. Jag tycker att sjuka ska ha sjukersättning eller tom sjukpension om det behövs.
Och vad du tycker att jag är skiter jag högaktligen i....Men för att stilla din nyfikenhet så är jag varken kommunist eller hitlerjugend till skillnad mot dig själv..Bevisligen är du ju själv mer åt hitlerjugend än den flesta här inne.
jag är absolut inte hitlerjugend, jag anser själv arr de flestaq bidrag behövs som sjukpension posv, men jag ser ingen anledning att dessa ska vara skyhöga och att man ska kunna vara sjuksriven för en fis på tvären, eller som anna anserr at en död hamster ska vara skäl nog att vara sjukskriven för att man då sörjer så hemskt..
att du sedan tolkar det so att jag hycklar får stå för dig och sedan dit hån visar ju diret ditt sanna ansikte, är du stolt över det?
just det hånet du visarär ett utmärkande drag av just hitlerjugend och möjligen extrevänstern när det gäller åsiktsmotståndare
Klart du hycklar...Du ska ha sjukpension men inte andra som är lika sjuka som du. Är inte det hyckleri kanske?
Och sjukersättning får man i procent av inkomsten man hade när man blev sjuk inget konstigt med det. Du fick det samma när du blev sjuk eller hur?
Och eftersom du jobbar nu så varför har du sjukpension överhuvudtaget? = Hyckleri. Jobb som jobb eller hur?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
SilverSurfer skrev:Sniperace skrev:SilverSurfer skrev:Sniperace skrev:SilverSurfer skrev:Sniperace skrev:SilverSurfer skrev:http://www.aftonbladet.se/ledare/article13917887.ab
Jasså och du menar att alliansen som vanligt inte gjort eller kan göra nåt åt saken....Tex så kan du ju inte heller få jobb eller hur? Eller var det bara så att du är nöjd med att vara bidrags parasit?
till skillnad mot en del andra har jag faktiskt gjort några försök på molika arbetsplatser, men till min sorg har jag inte klarat av det, ocgh jag vet tyväörr också att en del vänsterpatrask ser sjuka som parasiter, det har ju DU klart visat, är det säkert att du inte är en sådan där hitlerjugend, och inte ärkekommunist?
men sdom sagt, viu sedr ju att du visar din rätta sida, är du stolt över den den?
och sedan hur kan det komma sig att du kräver att alliansen på några år ska lösa det som de röda inte lyckats med på så många fler å¨r i regeringsställning?
lite hyckleri eller?
Min "sida" är väl inge värre än din sida..Du går på bidrag men sitter själv och gapar över att folk inte ska ha bidrag och etc. Jag tycker att sjuka ska ha sjukersättning eller tom sjukpension om det behövs.
Och vad du tycker att jag är skiter jag högaktligen i....Men för att stilla din nyfikenhet så är jag varken kommunist eller hitlerjugend till skillnad mot dig själv..Bevisligen är du ju själv mer åt hitlerjugend än den flesta här inne.
jag är absolut inte hitlerjugend, jag anser själv arr de flestaq bidrag behövs som sjukpension posv, men jag ser ingen anledning att dessa ska vara skyhöga och att man ska kunna vara sjuksriven för en fis på tvären, eller som anna anserr at en död hamster ska vara skäl nog att vara sjukskriven för att man då sörjer så hemskt..
att du sedan tolkar det so att jag hycklar får stå för dig och sedan dit hån visar ju diret ditt sanna ansikte, är du stolt över det?
just det hånet du visarär ett utmärkande drag av just hitlerjugend och möjligen extrevänstern när det gäller åsiktsmotståndare
Klart du hycklar...Du ska ha sjukpension men inte andra som är lika sjuka som du. Är inte det hyckleri kanske?
Och sjukersättning får man i procent av inkomsten man hade när man blev sjuk inget konstigt med det. Du fick det samma när du blev sjuk eller hur?
Och eftersom du jobbar nu så varför har du sjukpension överhuvudtaget? = Hyckleri. Jobb som jobb eller hur?
Nejdå, det tycker inte Sniper. Fas treare jobbar men har inte riktiga jobb, anser han. Alltså, de arbetar men ändå inte jobbar.... Hur han nu får till något sånt.
Det är sådana krumbukter som våra höger'vänner' gör.
lazy- Antal inlägg : 12772
Fas 3 verkar vara uppbyggt på samma sätt som "gamla tiders" beredskapsjobb
och det kan inte vara kul att i 40-50årsåldern komma på vad 18-20åringar
kom på då, att det lönar sig med en utbildning och det lönar sig att ta ett s.k "skitjobb" för att senare få det bättre.
Innan "vän av ordning" poängterar att det faktiskt finns väl/högutbildade i Fas3 så kan vi väl vara överens om att de som absolut inte klarar att jobba går tillbaka till sjukskrivning(?)
kom på då, att det lönar sig med en utbildning och det lönar sig att ta ett s.k "skitjobb" för att senare få det bättre.
Innan "vän av ordning" poängterar att det faktiskt finns väl/högutbildade i Fas3 så kan vi väl vara överens om att de som absolut inte klarar att jobba går tillbaka till sjukskrivning(?)
lazy skrev:Fas 3 verkar vara uppbyggt på samma sätt som "gamla tiders" beredskapsjobb
Tillbaka till sjukskrivning? Vad menar du?
lazy- Antal inlägg : 12772
Regndrottning skrev:lazy skrev:Fas 3 verkar vara uppbyggt på samma sätt som "gamla tiders" beredskapsjobb
Sorry, stavfel eller vad du nu vill kalla det.
lazy skrev:Regndrottning skrev:lazy skrev:Fas 3 verkar vara uppbyggt på samma sätt som "gamla tiders" beredskapsjobb
Sorry, stavfel eller vad du nu vill kalla det.
Misstag?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
SilverSurfer skrev:Sniperace skrev:SilverSurfer skrev:Sniperace skrev:SilverSurfer skrev:Sniperace skrev:SilverSurfer skrev:http://www.aftonbladet.se/ledare/article13917887.ab
lite hyckleri eller?
har jag inte sagt att de ska ha det?
jodå, det är så att jag sägaer att de som behöver det ska ha det, du fattar tydligen inte särskilt mycket, det viu talar om är mest nivå på sådan, och där är min fasta åsikt att den ska inte vara för hög, och som jag sagt så är min låg, bra mycket lägre än den peng ANNA så beklar sig att vara under människovärdighet och vill ha mycket högre, denna kvinna beklagar sig att den hon har går inbte att leva på osv, och jag säger men jag då, som har så mycket lägre och anser migf kunna leva gott på denna, och sedan kallare du mig parasit osv, vet du vad du då är, ju just en hitlerhantlangare som vill trycka ner dem lä'ngst ner, är du stolt över det?
och varifrån har du fått att jag jobbar?
jag skrev att jag FÖRSÖKTE med fks hgjälp, menatt det tyvärr mnisslyckades, du är inte annat än ett riktigt stort jävla svin
och nej, den sänktes när det gick ifrån swjukpenning till sjukpension, och sedan ytterligare en sänkning för att miun fru nte var pensionerad,,,,
redalert- Antal inlägg : 13973
formsvackan skrev:Det spelar ingen roll på vilket sätt du skiter. Den som inte instämmer i forumhögerns fantasier är och förblir en förbaskad sektkommunistredalert skrev:Och vad du tycker att jag är skiter jag högaktligen i....
Ehhhh pågår det citatförfalskningar eller....?
Infra- Antal inlägg : 29644
Aldrig kan de göra nåt rejält för arbetarnas skull. Alltid ska de
ställa sig på Arbetsgivarnas och miljonärernas sida. Jag är bitter.
Det är orättvist!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 237
Språk
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Jasså och du menar att alliansen som vanligt inte gjort eller kan göra nåt åt saken....Tex så kan du ju inte heller få jobb eller hur? Eller var det bara så att du är nöjd med att vara bidrags parasit?
Bidragsparasit är ett ord. Inte två.
Secrist.... Det var inte svar på frågan...
Kanske inte, men särskrivning ska bekämpas varhelst den hittas.
Secrist skrev:Regndrottning skrev:Secrist skrev:Jasså och du menar att alliansen som vanligt inte gjort eller kan göra nåt åt saken....Tex så kan du ju inte heller få jobb eller hur? Eller var det bara så att du är nöjd med att vara bidrags parasit?
Bidragsparasit är ett ord. Inte två.
Secrist.... Det var inte svar på frågan...
Kanske inte, men särskrivning ska bekämpas varhelst den hittas.
Så sant så.....
Det finns ingen som helst koppling mellan Annas behov och din pensionsnivå.Sniperace skrev:och som jag sagt så är min låg, bra mycket lägre än den peng ANNA så beklar sig att vara under människovärdighet och vill ha mycket högre, denna kvinna beklagar sig att den hon har går inbte att leva på osv, och jag säger men jag då, som har så mycket lägre och anser migf kunna leva gott på denna
formsvackan skrev:Det finns ingen som helst koppling mellan Annas behov och din pensionsnivå.Sniperace skrev:och som jag sagt så är min låg, bra mycket lägre än den peng ANNA så beklar sig att vara under människovärdighet och vill ha mycket högre, denna kvinna beklagar sig att den hon har går inbte att leva på osv, och jag säger men jag då, som har så mycket lägre och anser migf kunna leva gott på denna
Särskild med tanke på att Sniper har en arbetande fru som försörjer honom....
formsvackan skrev:Det finns ingen som helst koppling mellan Annas behov och din pensionsnivå.Sniperace skrev:och som jag sagt så är min låg, bra mycket lägre än den peng ANNA så beklar sig att vara under människovärdighet och vill ha mycket högre, denna kvinna beklagar sig att den hon har går inbte att leva på osv, och jag säger men jag då, som har så mycket lägre och anser migf kunna leva gott på denna
nej givetvis inte, men hade jag levt vidlyftigare skulle jag naturliugtvis behövt en större pension....
man kan ju se lite efter existensminimum, den har inget med annans ekonomiska behov att göra?
skulle ex soc bortse från normen om hon j
gick där och klagade över den?
skulle de tqa hänsyn till vad hon anser vara behov?
Infra- Antal inlägg : 29644
...och när arbetaren blir gammal och sjuk så behandlas han som skit av
det moderata samhället.
Endast som fullvärdig arbetskraft anses han ha nåt värde.
Så snart krafterna inte räcker till hos galärslavarna som driver detta
samhälle framåt så hamnar den förbrukade och utslitna människan på sophögen
utelämnad till dålig vård, försummelse, förnedring och fattigdom.
Kort sagt: det moderata samhället hålls i ett fast grepp av Svenskt
Näringsliv och är ett samhälle som har avskaffat ordet "människovärde".
Begreppet avskaffades redan tidigt 90-tal, för EU:s skull.
http://www.aftonbladet.se/ledare/article13928956.ab
[img][/img]
[img][/img]
det moderata samhället.
Endast som fullvärdig arbetskraft anses han ha nåt värde.
Så snart krafterna inte räcker till hos galärslavarna som driver detta
samhälle framåt så hamnar den förbrukade och utslitna människan på sophögen
utelämnad till dålig vård, försummelse, förnedring och fattigdom.
Kort sagt: det moderata samhället hålls i ett fast grepp av Svenskt
Näringsliv och är ett samhälle som har avskaffat ordet "människovärde".
Begreppet avskaffades redan tidigt 90-tal, för EU:s skull.
http://www.aftonbladet.se/ledare/article13928956.ab
[img][/img]
[img][/img]
Menar du allvar med denna jämförelse ? Ska din pensionsnivå anses vara någon sorts norm ?Sniperace skrev:formsvackan skrev:Det finns ingen som helst koppling mellan Annas behov och din pensionsnivå.Sniperace skrev:och som jag sagt så är min låg, bra mycket lägre än den peng ANNA så beklar sig att vara under människovärdighet och vill ha mycket högre, denna kvinna beklagar sig att den hon har går inbte att leva på osv, och jag säger men jag då, som har så mycket lägre och anser migf kunna leva gott på denna
nej givetvis inte, men hade jag levt vidlyftigare skulle jag naturliugtvis behövt en större pension....
man kan ju se lite efter existensminimum, den har inget med annans ekonomiska behov att göra?
formsvackan skrev:Menar du allvar med denna jämförelse ? Ska din pensionsnivå anses vara någon sorts norm ?Sniperace skrev:formsvackan skrev:Det finns ingen som helst koppling mellan Annas behov och din pensionsnivå.Sniperace skrev:och som jag sagt så är min låg, bra mycket lägre än den peng ANNA så beklar sig att vara under människovärdighet och vill ha mycket högre, denna kvinna beklagar sig att den hon har går inbte att leva på osv, och jag säger men jag då, som har så mycket lägre och anser migf kunna leva gott på denna
har jag påstått det?
jag påstår att jag klarar mig på¨den utrqn problem, och jag skrev att vi har socialnormen för existensminimum som de anser man ska klara sig på, har de helt fel?