Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Mona Stalin.
fredrik rahm70
6 posters

    Dags för sidbyte Miljöpartister?

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Dags för sidbyte Miljöpartister? Empty Dags för sidbyte Miljöpartister?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-30, 19:40

    Dags för sidbyte Miljöpartister?
    Över hälften av Miljöpartiets medlemmar ville ha ett samarbete med de borgerliga partierna under deras kongress 2006. Det finns alltså en stark önskan hos de gröna medlemmarna att bilda ett samarbete med de borgerliga.

    Denna önskan i kombination med att Mona Sahlin helt körde över Miljöpartiet när Lars Ohly började gnälla över stängda dörrar - borde stärkt denna önskan inom Miljöpartiet. För plötsligt innehöll den orubbliga alliansen mellan S + MP också V - V som är en av MP värsta fiender!

    Detta historiska beslut fick Miljöpartisterna inte vara med och bestämma någonting om!

    Och nu har socialdemokraterna och Vänsterpartiet Kommunisterna mage att kalla miljöpartisterna för "de opålitliga" bakom deras ryggar! Lägg därtill Ohlys ovilja att ta ansvar för extremvänsterns anti-demokratiska härjningar och det grundläggande faktumet att Miljöpartiet har mer gemensamt med de borgerliga partierna än med Vänsterpartiet borde få de flesta miljöpartister att känna ett behov av att gå över till de blå laget!

    Några frågor till alla Miljöpartister:

    1. På vilken sida tror ni att ni att er politik skulle få störst genomslag? Som det minsta partiet tillsammans med V eller som näst största parti med M?
    2. Är det verkligen meningen att en allians ska bygga på att spela teater - att ha en enighet som bara är ytlig?
    3. Är verkligen ert förakt mot Moderaterna större än ert hat mot Vänsterpartiet - speciellt då Miljöpartiets politik står närmare Moderaternas politik än Vänsterpartiets?
    4. Vad tycker ni egentligen om er falska allians med S och V?

    Jag känner många som skulle rösta på Miljöpartiet bara om ni valde att samarbeta med rätt sida. Som det är idag så är en röst på Miljöpartiet en röst på att ge Lars Ohly en ministerpost - och det avskräcker väldigt väldigt många!
    Mona Stalin.
    Mona Stalin.


    Antal inlägg : 143
    Join date : 09-05-18

    Dags för sidbyte Miljöpartister? Empty Sv: Dags för sidbyte Miljöpartister?

    Inlägg  Mona Stalin. 2009-05-30, 20:16

    fredrik och jag är desperata.
    min terapeut säger att det inte är bra att vara desperat.


    Senast ändrad av fredrikrahm den 2009-05-30, 20:19, ändrad totalt 1 gång
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 54
    Ort : Stockholm

    Dags för sidbyte Miljöpartister? Empty Sv: Dags för sidbyte Miljöpartister?

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-05-30, 20:18

    att vilja prata politik är desperat??

    'nja mera desperat att nicknappa och smutskasta..som du.
    varför beter du dig inte likadant på andra forumet??=)
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Dags för sidbyte Miljöpartister? Empty Sv: Dags för sidbyte Miljöpartister?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-05-30, 20:40

    Varför skulle Miljöpartiet byta sida, börjar delar av forumhögern få panik, nu när vi närmar oss valet 2010,
    EU valet ger kanske en fingervisning om vad som väntar?

    Miljöpartiet går ju som tåget, vad ska dom med borgarna till?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Dags för sidbyte Miljöpartister? Empty Sv: Dags för sidbyte Miljöpartister?

    Inlägg  blueheaven 2009-05-31, 00:46

    fredrikrahm skrev:fredrik och jag är desperata.
    min terapeut säger att det inte är bra att vara desperat.

    REDVIKTORY LÄGG AV NU VA!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Dags för sidbyte Miljöpartister? Empty byter MP sida, då tappar de min röst .

    Inlägg  theward 2009-05-31, 08:26

    Iaf om dagens moderater ska vara med i den alliansen.
    Så mkt höger att jag stödjer det de gör och vill göra, det kommer jag aldrig någonsin att bli.

    För den politiken är skit om man ser till helheten
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dags för sidbyte Miljöpartister? Empty Sv: Dags för sidbyte Miljöpartister?

    Inlägg  Dao 2009-05-31, 13:10

    Eftersom jag själv är miljöpartist, så får väl jag svara så gott det går på detta!

    För det första så är miljöpartiet ett parti som står på en grön ideologisk grund - alltså vare sig är vänster eller höger. Miljöpartiet väljer då att samarbeta med de partier som närmast passar in på vår ideologi. Metsdaels har det varit s och vp som fungerat bäst, men ibland också en del högerpartier. Fram tills helt nyligen tog mp ställning i fråga för fråga. Detta har då lett till stor osäkerhet, bland annat från olika samarbetspartners, liksom hos väljarna - inte minst för att de flesta är helt hjärntvättade i att det bara finns vänster eller höger i politiken idag, vilket är en helt absurd tanke!

    Nyligen bestämde sig mp för att sattsa mer på en part i de båda grupper som i praktiken slåss om regeringsmakten. Detta innebär att i vissa frågor har mp tvingats kompromissa.

    Givetvis finns det högerfolk som kan tänkas rösta på mp, precis som det finns vänsterfolk som kan tänkas det. Att vända kappan efter vinden för att tillfredsställa ett fåtal då och då är dock ingen bra idé för något parti! Om högerfolk gillar mp:s politik, skall de givetvis rösta på mp, oavsett vilka mp samarbetar med. För mp, som alla andra partier, kommer att kämpa för att just deras politik får större genomslagskraft - och ju fler som röstar på mp, ju mer av sin politik kan de få igenom!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Dags för sidbyte Miljöpartister? Empty Sv: Dags för sidbyte Miljöpartister?

    Inlägg  Dao 2009-05-31, 13:18

    Såg att jag glömde att svara på frågorna!

    1. Idag får mp:s politik mest genomslagskraft i samarbete med vänstern!

    2. Om det handlar om teater skall det givetvis inte vara ett samarbete! Samarbetet mellan mp, s och vp är nog mindre ytlig är högerns allians, där alla partier i praktiken väjer sig för moderaterna! Något sådant gör inte mp, eller vp heller för den delen!

    3. Miljöpartiet har inte mycket gemensamt med moderaterna, de är nästan helt motsatta varandra inom politiken. Dock finns inget förakt för moderaterna, som du hävdar, då moderaterna är det enda högerparti som öppet erkänner att de är extremistiska (åtminstone fram till Rehinfeldts smått komiska försök att göra m till ett arbetarparti - fascinerande att folk gick på detta...)

    4. Det finns ingen falsk allians mellan s, mp och vp. Däremot är alla bitar inte klara än i hur samarbetet kommer att se ut...

    Sponsored content


    Dags för sidbyte Miljöpartister? Empty Sv: Dags för sidbyte Miljöpartister?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 09:42