Sniperace 2011-11-09, 20:21
Regndrottning skrev: Sniperace skrev: Regndrottning skrev: Sniperace skrev: SilverSurfer skrev: Sniperace skrev: SilverSurfer skrev: Sniperace skrev: Regndrottning skrev: ANNA2LINK skrev:RD har rätt i vad politiker borde klara : Just bra fördelningspolitik och det har vi inte alls idag!
Nej, Anna...
Här har du fel. Alliansen har en STOR fördelningspolitik. Fast inte till de som behöver det mest.
Men, har du företag, är rik, vill köpa offentliga företag... Ja, då finns ingen hejd på fördelningen.
så JAG var inte en av dem som behövde?
sjukpensionerad 1988 av sossarna, med en årsinkomst på 106.000, arton år senare när alliansen tog över hade den ökat till 115.000, idag är den uppe i 130.000 så vilka har under kortast tid ökan min inkomst mest?
dessutom fixade alliansen så att jag frivilligt fick arbetspröva med full lön som inte drog ner min pension ett öre och att om det inte funkade så skulle jag inte få prolem utan fortsätta som tidigqare, de införde också att jkag fritt får tjäna 40.000 per år på att göra ex datorjobb UTAN att detta påverkar min pension, och det tycker du att gick till fel personer?
vilka ville du at skulle få en sådan höjning istället, och varför vill du förnekaq mig och andra i samma situation detta som alliansen nu införde?
Det var ett jäkla gnäll på att sossarna sjukpensionerade dig........Förklara dig frisk då och gå och jobba som vi andra då..Eller är du för sjuk för det?
nu är jag INTE, men DÅ hade jag haft tjugo år med möjlighet att jobba inom datorservice.
vad hade du själv ansett om DU tvingats till det?
Jag tror nog du fick ett val och du kunde sagt att jag vill inte sjukpensionera dig..eller hur. Ingen kan bli tvingad till det om man inte vill. Och du som hela tiden återkommer till att sossarna tvingade dig....Frisk förklara dig nu då och sluta gnäll om vad du själv valde för länge sedan.
dra du åt helvete bara, du vet inget, och är inget värd.
jag beorddrades att bli sjukpensionär, vägrade jag skulle jag hamna utanför om jag inte klarade av att arbeta, det var inget tomt hot från dem.
så jag säger bara dra åt helvete och ät skit din misslyckade lille idiot som verkar tro du är något
Silver Surfer har rätt. Du gnäller kontinuerligt att du tvingades bli sjukpensionär.
Hur är det, är du sjuk på riktigt eller kan du arbeta?
Om du är sjuk på riktigt så var det rätta beslutet fattat. Du kan inte jobba p.g.a. sjukdom och du blev entledigad från tjänstgöring. Med gratis försörjning livet ut.
Om du har arbetsförmåga skall du inte vara sjukskriven. Ut och jobba med dig, din latmask. Sitt inte där och tär på skattepengarna.
Hur skall du ha det, Sniper?
det är så att enligt min egen åsikt skulle jag kunnat arbeta inom datasektorn i närmare tjugo år, det sade jag till fk och af, min läkare rekommenderade att de satte mig på en plats där de kunde utnyttja mit intellekt och ansåg att jag inte borde sjukpensioneras, utan istället fått adekvat hjälp att fortsätta arberta några år, men av fk och af fick jag ultimatumet, acceptera din situation, går du emot oss så sitter du väldigt illa till den dag du upptäcker att du inte klarar av jobbet. så vad tror du jag då tvingades välja för min egen skull?
Men hade jag fått chansen att ens arbetspröva då, och lyckats inom datorsektorn kunde jag hunnit arbeta upp min inkomst så jag fått en bättre pension, men tack vare att mnina sista fem år lades på att vårda min totalförlamade far blev denna låg...
så som sagt jag VILLE arbeta med fick inte, andra vill inte arbeta men tvingas
och att du kallar mig latmask osv tar jag inte hur som helst din jävla hora, för kan du förolämpa mig kan jag förolämpa dig, är det så du vill ha det så får du det, bestäm själv!
Men, enligt alliansregler får en sjukpensionerade person lov till att jobba. Åtminstone några timmar... Varför tar du inte tillvara på erbjundandet?
Så, som jag ser väljer du att fortsätta spela sjuk och ta emot 'bidrag' istället för att skaffa egen försöjning. Du har valt att stanna hemma och vara sjuk. Så gnäll inte över det.....
Du har nog rätt att jag är 'hora'. Jag arbetar och får betalt för mina tjänster. Jag gör något. Du sitter istället hemma och gnäller för att du inte gör något. Och så klagar du när andra försöker bättra på sin position... Avundsjuka någon? ....
Du har förolämpat mig många gånger, Sniper. (Fast denna gången misslyckades du). Osså klagar du när du får igen?? Det är DU som har satt tonen, jag bara bjuder igen. Så, om DU inte gillar det, varför tror du att andra skall göra det?
somk jag skrev, hade det varit för tjuo är sedan skulle det varit bra, men nu HAR jag varit ute och försökt ett felrtal olika gånger, men tyvärr slutade alla gångerna med hemtransport.
jasså¨, du tar annan åsikt än din som förolämpning?
jag har aldrig kallat dig något, vill du ge länk till en sådan gång?
och avundsjuk, nej inte ett dugg, det jag reagerar över är när människor som ställer sådana krav på att andra ska göra allt för dem och att det de får inte räcker, trots att det är bra mycket mer än vad som eg behövs..
ch vilken ton har jag satt mot dig?
som sagt visa det, om det nu inte är så att du förolämpas av människor pga att de inte är ex kommunister, är det så med dig?