Vercingetorix 2010-08-14, 16:24
F.I.S.T skrev: Vercingetorix skrev: F.I.S.T skrev: Vercingetorix skrev:
".... 1900-talets Socialdemokrater visade att det går att ha ett bra välfärdsamhälle där alla blir inkluderade ...även sjuka och pensionärer..."
Fast nu lever vi i tjugohundratalet, och under dess första år försnillade (s) 257 miljarder skr från pensionärerna. Alliansen har å sin sida sänkt skatten för samma grupp, något som (s) ALDRIG gjort...
Är det fortfarande (s) äldrepolitik du vill återgå till?
Du glömde nämna att man inte sänkt skatten lika mycket för pensionärerna... de pensionärer som byggt det samhälle och den välfärd vi har idag..... detta är moderaternas syn på hur vi tackar dessa för detta ....
I andra kulturer högaktar de kunskap, rutin, erfarenhet.... men inte i Sverige,... här ser vi till att de särbehandlas negativt, och sätts på pensionärshem när de inte längre är produktiva
Du har rätt i att det är skillnader i alliansens skattesänkningar mellan arbetare/pensionär.
(s) ska ha heder av att de, rättvist nog, inte gjort det ekonomiskt bättre för någon...
Nå ja ... det stämmer ju inte och det vet du..... Socialdemokratin har du och vi att tacka för att vi har det så pass bra ställt som vi har det idag.... detta vet du om....
Sedan att du spottar på rättvisepolitik genom, detta uttalande, det får stå för dig.
Jag tycker jallafall att man både skall och bör utnyttja de äldres förmågor och erfarenhet... och dessutom högakta densamma och premiera detta...
Ja, fram till början på sjuttiotalet var det ekonomisk framgång i landet. Sedan kom de länder som återuppbyggts efter att ha blivit sönderbombade under WW2, ifatt. Alltså tvivlar jag på att vi nödvändigtvis har (s) har att tacka för detta. Men visst, det jag hört o läst om Erlander och Sträng är att de uppenbarligen var skickliga politiker. Men... Att vara det enda landet i Europa om inte var bombat i småbitar ger ett naturligt försprång, inte sant?
Arbetarrörelsen i början av seklet, har vi däremot mycket att tacka för, även om de i mångt var alldeles för radikala, men det var kanske det som krävdes för att komma dit de kom.
Jag spottar inte alls på rättvisa med mer än jag, pragmatiskt nog, inser fördelen i att lejonparten i ett land får det bättre, än att inga alls får det.