[quote="Regndrottning"]
Sniperace skrev: Regndrottning skrev: Sniperace skrev: Regndrottning skrev:
Roligt att höra att alliansen vill ha låg skatt.
Idag läste jag, att i min alliansstryda kommun, tänker de höja skatten med 50 öre, nästa år. Samt höja alla kommunala avgifter, samt höja kostnaderna för sjukvård, resor inom vården, patientavgifter, m.m.....
En del av kastnader ökar med 100%, (vårdresor).
Tack alliansen, säger jag bara....
och i skåne var det tvärtom innan, sossealliansen höjde och ställde till problem, och med handen på hjärtat, tror du själv att detta skulle vara något enbart allinsen gör, eller kan det vara så att de gör vad de anser vara tvunget för att driva det?
dvs på pin kiv eller för att de måste?
Enligt de pålästa vill oppositionen höja skatten med ytterligar en femöring. Men, inte höja några avgiftar alls. Särskild inte avgifter som främst drabbar gamla och sjuka.
Så, i detta, som allt annat, skulle sjuka vinna på oppositionens förslag.
Och du... Det finns ingen sossealliians. Det har aldrig funits sosseallianser. Det finns dock, koalitionsstyrning med SAP med flest mandat. D.v.s som största parti.
Alliansen är en påhitt av högern för att moderaterna skulle få komma till makten.
jodå, koalition alliaqns pakt osv är synonymer för samma sak, och sossaerna har regerat i allians med ex centern på en del ställen, så tyvärr.
men du gav inget ordentligt svar på frågan, en femöring löser inte alla de problem vi talart om, så berätta nu vad du vill göra för qtt fixa till skola vård och omsorg, samtidigt som du då fixar cproblemet med fastrearbetarna, den frågan undvek du smidigt, eller var det lite sådär osmidigt?
Är du dum på riktigt eller har du betalt för det?
nej jag är inte dum, varken på låtsas eller riktigt, och har ej betalt för det, hur är det med dig i det fallet?
Jodå, ytterligare femöres skattehöjning skulle räcka till för då är ALLA med och betalar. Det skulle täcka de utgifterna som alliansen vill ha in pengarna till. Det är fråga om fördelsningspolitik.
länk och källa till det?
och sedan då, hur mycket mer skulle vu behöva för att fixa vård skola och omsorg med?
och för att fixa alla andra utgiftskonton staten har?
eller är det enbart denna del vi ska se till at fixa och strunta i resten?
Och jag talar om, som du svar på, mitt inlägg om skattehöjningar. Inte frågor om skola, vård och omsorg. (Vilket pengarna i skattehöjningen skulle gå till).
se ovan, är det bara en sak som skulle fixas?
Och jag har börjat tröttna på att försöka diskutera något med dig. Du var bra, en gång i tiden. Numera slingrar du dig som en ål. Du försöker skjuta fokus från det jag säger, du hittar på annan innebörd till det jag säger för att sedan besvara din påhittade innebörd.
ok så du klarar54 inte av följdfrågor, skatten är en väldiugt komplex historia och den ska betala väldigt mycket olika saker, och jag har inte kommit med en enda påhittad sak, som jag ser det så verkar du bli arg för att du får frågor som du tydligen inte har annat än krav på utan reella lösningar.
Den slutsatsen jag drar, är att du inte an eller aboslut inte vill besvara och bemöta det jag säger. Alltså hittar du på egna tolkningar, som är så vanligt bland högern när de är svarslösa.
jasså, tycker du det, jag tror snarae att det är du som inte klarar av att svaren inte är dem DU vill ha.
Ett förfarande som gör dig till en respektslös och oseriös skribent. *Debatt' finns inte med i bilden.
jasså?
jag tycker mer du beskriver dig själv där du som sagt inte klarar av att inte få medhåll.....
och då nedvärderar och klassar du ner dina motdebattörer, det är inte fint RD, jag börjar undra om du inte fått någon typ livsproblem eftersom sådan var du inte innan