marxisten 2011-10-07, 21:02
RedMentalCase skrev:Din källkritik är 0 marxisten, det är ju redan klarlagt att Juholt blev informerad om reglerna i somras och LIKVÄL ansökte återigen om fullt bidrag.
Noterat: har ni märkt att rc inte ens bryr sig om att skriva som fyllberra längre när han loggar in med sitt dubbelnick.
Om han ville fuska, varför skicka in AVI:er med både hans och sambons namn. Det är helt ologiskt, vid fusk och bedrägeri så försöker man undanhålla information, det har faktiskt inte Juholt gjort. Det står klart och tydligt på räkningen att de är två som bor där. På något sätt känns det hela som ett omedvetet misstag från Juholts sida, annars bör han ha försökt undanhålla informationen att han faktiskt inte bor ensam.
Och jag undrar dessutom vem/vilka det är som godkänner utbetalningarna. Jag menar, bör inte de kolla upp AVI:erna? Och när de kollar på AVI:erna bör de faktiskt se två är skrivna på adressen och att han ska ha mindre än vad han begärt...
Det känns som det är bristande kontroll av räkningarna politiker skickar in, ifall de kontrollerat hade förmodligen hela situationen aldrig kunnat uppstå. Tror de bör kolla igenom sitt arkiv lite, finns det en finns det flera. Speciellt som Juholt fått ut dubbel ersättning trots att Åsas namn finns med på papperna och han inte stuckit under stolen med att de är sambos, och ändå har ingen reagerat. Det tycker jag är mer upprörande än att Juholt gör ett mänskligt misstag, att ingen reagerar, och att ingen kontrollerar upp räkningarna politikerna skickar in. Ifall de kontrollerat dem så borde de faktiskt ha upptäckt Åsas namn för länge sedan.