marxisten 2009-05-17, 18:10
fredrik rahm skrev: marxisten skrev: fredrik rahm skrev: Blåfront skrev: fredrik rahm skrev:Jag avskyr religion..all religion..men har ändå en ganska rak fråga i feminismens och pk tänkandets högkvarter Sverige:
Är en muslimskfödd kvinna mindre värd än en svenskfödd enligt vissa i vänsterfalangen.
att bli dödad av stenkastning för att man vill köra bil jobba och studera verkar inte riktigt...friskt
(citerar ett muslimskt ordspråk:
en kvinna skall lämna sitt hem 2 gånger i sitt liv, en gång för att flytta till sin mans hem..sedan när hon bärs ut som död)
hur man kalla sig feminist och samtidigt hylla vissa extrema muslimska motståndsgrupper?
Ja hur resonerar feminister när muslimska kvinnor
1. Ska ha egna tider i simhallen för de kan inte gå ut
2. Tvingas bära burkini
3. Inte kan svara på varför kvinnan måste bära slöja
4. Inte kan svara på varför kvinnan inte får visa kvinnliga former
Ni feminister alla punkter går emot er tolkning av jämnställdhet
I synnerhet punkt 1 och 2
lite mer än så..tvångsgifte..hedersmord..ej studera..ej få ha kamrater..inte leva som en svensktjej ha hand om hushållet vid unga år...osv...
förtryck är mera än kläder
FÖRTRYCK, bör det inte kunna definieras som: Något som drabbar en eller flera människor fysiskt eller psykiskt genom olika sorters tvång, hot eller våld.
De bör väl täcka in det mesta?
så igen där.. är svenska kvinnor mer värda än muslimska.. eftersom muslimska förtrycks lika mycket i sverige som ursprungsländerna..
Nej, nej och åter nej. Jag är antirasist och ser alla människor lika oavsett: nationalitet, \"ras\", religion eller något sådant. Om jag ser alla lika oavsett det, hur kan du få det till att jag skulle ha något mot muslimska kvinnor, eller ser de som mindre värda!
SKAFFA GLASÖGON eller något så du lär dig läsa! Ett förslag: läs hela meningar och allt som skrivs i ett inlägg, lättare att fatta vad personen menar då!
Senast ändrad av marxisten den 2009-05-17, 18:17, ändrad totalt 2 gånger