Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
Sniperace
lazy
Thetaxpayer
ANNA2LINK
RedMentalCase
F.I.S.T
Infra
Secrist
KickTheRasist
formsvackan
Vercingetorix
berralarzon
SiP
DMustaine
Sossar ee lata
19 posters

Ja jisses, vad skall man säga.......

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Ja jisses, vad skall man säga....... - Sida 2 Empty Sv: Ja jisses, vad skall man säga.......

Inlägg  Infra 2011-09-17, 07:00

Sossar ee lata skrev:Det blir nog lugnt & skönt i Sverige framöver........

http://www.expressen.se/nyheter/1.2561242/sr-polisanmalt-efter-dodshot

Nu kommer vänstermupparna skrika rasist. Det enda jag vill är att vi i Sverige inte skall ha religiösa idioter som härjar. Vi normala vill inte ha det, tvärt emot Red C & Red V med bihang.

De e mycket gnäll, också.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Ja jisses, vad skall man säga....... - Sida 2 Empty Sv: Ja jisses, vad skall man säga.......

Inlägg  Vercingetorix 2011-09-17, 09:56

Secrist skrev:Religioner fördummar... "No exeptions whatsoever."

Religiösa har färre stressrelaterade sjukdomar och lider inte av samma dödsångets i livets slutskede. För övrigt så är det upp till var och en vad man vill tro på så länge man inte skadar någon annan. Religion har alltid följt människan så länge vi har existerat och kommer alltid att göra det. Sorry...

Det förtar inte det faktum att religion fördummar...
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 10:55

Vercingetorix skrev:Det ena utesluter ju inte det andra, rent åtgärdsmässigt... Att låta offren söka såväl upprättelse som hämnd i en och samma åtgärd, torde vara en upplyftande gärning för alla och envar. Smile
    Att få offren att acceptera att de verkligen är offer torde vara det absolut största problemet i detta. Mind Control bör först anses vara ett brott och därmed straffbeläggas. Lås in fanskapen och låt mig kasta bort nyckeln Very Happy

Ordet hjärntvätt används ofta synonymt med mind control, men det senare ordet har innebörden att den som utsätts för processen gör det frivilligt, som till exempel en medlem i en sekt eller ett MLM-företag.
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2011-09-17, 12:11

Har du sett Hitchens' lilla "hyllningstal" över TV-predikanten Jerry Donahue på dennes dödsdag? :-D
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-17, 12:32

Det har gått så långt utför med vissa delar av forumhögern nu, att de sitter och debatterar med sig själva, det vill säga kastar ur sig otydliga påståenden utan ryggrad, och svarar sedan vad forumvänstern kommer att svara och tycka.

Vad gäller religion så tycker jag att V-rix har delvis rätt när han säger att religion fördummar.
    Rent historiskt sett har många påstått att det är religion som stått för alla krig.
    Detta är dock inte sant. Det är och har alltid varit MAKT och girighet som har orsakat historiens och nutidens krig och diktaturer, och inte själva religionen.
    Det jag ger V-rix rätt i är att religiösa människor av kategorin bokstavsreligiösa, oavsett religion, är mer lättledda än andra, då man sluta tänka själv. Dock finns sådana lättledda människor även utanför religionen. Det ser man tydligt i hur lättledda en stor procent av Svenskarna blivit när förklädd nazism tagit sig in i riksdagen, och fått sort folkstöd genom den falska propagandan att det är Islam som är roten till allt ont i världen.

Religionen i sig ser jag inget fel i ... om man ser det som ett sätt att leva.
    Idag är det fortfarande så att i den muslimska världen du kan komma i maktposition som religiös ledare, som det var i kristna världen längre tillbaka.
    Den enda skillnaden är på vilket sätt, genom vilka kanaler de maktlystna genomdriver och skaffar sig sin makt. I muslimska världen finns ännu det religiösa makten kvar... i väst är det pengar som är vår "religion"

Så att religionen i sig skulle skapa motsättningar köper jag inte, det är snarare de maktlystna som använt sig av religionen för att få makt, på samma sätt som i väst används pengar och inflytande för att få makt.... och är redo att ta till vapen och kriga för att bibehålla sin maktposition
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 12:36

Vercingetorix skrev:Har du sett Hitchens' lilla "hyllningstal" över TV-predikanten Jerry Donahue på dennes dödsdag? :-D
    Nix
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Ja jisses, vad skall man säga....... - Sida 2 Empty Dumt?

Inlägg  Secrist 2011-09-17, 12:39

Det förtar inte det faktum att religion fördummar...

Precis som med allting annat så handlar det om omfattning. Att ta ett glas vin en fredagkväll kan man göra även om man är hjärnkirurg. Att dricka en 75:a om dagen steker hjärncellerna. Att gå till kyrkan för en stilla stund en gång i veckan är inte automatiskt fördummande.

Vill poängtera att jag inte pratar om mig själv, om någon skulle tro det.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 12:50

F.I.S.T skrev:Så att religionen i sig skulle skapa motsättningar köper jag inte, det är snarare de maktlystna som använt sig av religionen för att få makt, på samma sätt som i väst används pengar och inflytande för att få makt....
    Oavsett om du köper det eller inte används även i väst religion i syfte att få makt över andra människor. Den kristna ultrahögern i USA är dessutom ett bra exempel på hur man lyckats.

Hur många religiösa propagandaskrifter mot Sovjet som gavs ut under det kalla kriget vet jag naturligtvis inte, men måååånga var det. Här har du en

http://www.gospelcenter.se/shop/catalog/product_info.php?products_id=13222&osCsid=7qore25juq8tnohuuf7bpsgtt4

Läs och spy.

Tror du att Randolph Hearst lyfte fram Billy Graham i rampljuset pga sin gudstro ? I så fall beklagar jag dig.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-17, 12:55

Det är väl typ 1000 ljusårs skillnad mellan att använda religion i viss maktsyfte ,
    som man gör i väst,
    eller att använda den som rättesnöre och grund för stater, som man gör i vissa muslimska länder, och i lilla vatikanstaten...

bara en fåntratt och dumskalle liknar dessa förhållanden med varandra, eller en usa-nojad vänster.Smile
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 12:57

RedMentalCase skrev:bara en fåntratt och dumskalle liknar dessa förhållanden med varandra, eller en usa-nojad vänster.Smile
    Endast en komplett idiot klarar av att fantisera ihop liknelser där sådana inte finns Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-17, 13:01

Ingen liknelse?, så frasen " används även i väst.." är inte en liknelse?

Du vet inte ens vad du själv skriver, där du sitter fast i din USA-noja och din aversion mot allt som luktar väst.
    Hela tiden försöker du ursäkta och släta över förtryck och extremism i dag med huvudlösa liknelser och jämförelser med en svunnen tid.
    Om du nån gång skulle få tid över i din förvirrade värld av felslut, försök ta en kurs i språk och uttryck och deras betydelse.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2011-09-17, 13:07, ändrad totalt 1 gång
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-17, 13:05

formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:Så att religionen i sig skulle skapa motsättningar köper jag inte, det är snarare de maktlystna som använt sig av religionen för att få makt, på samma sätt som i väst används pengar och inflytande för att få makt....
    Oavsett om du köper det eller inte används även i väst religion i syfte att få makt över andra människor. Den kristna ultrahögern i USA är dessutom ett bra exempel på hur man lyckats.

Hur många religiösa propagandaskrifter mot Sovjet som gavs ut under det kalla kriget vet jag naturligtvis inte, men måååånga var det. Här har du en

http://www.gospelcenter.se/shop/catalog/product_info.php?products_id=13222&osCsid=7qore25juq8tnohuuf7bpsgtt4

Läs och spy.

Tror du att Randolph Hearst lyfte fram Billy Graham i rampljuset pga sin gudstro ? I så fall beklagar jag dig.

Hmm..... på tonen låter det som du opponerar dig mot mitt påstående, men i text skriver vi samma sak..... även om det var en generalisering från min sida att det BARA skulle vara pengar som styr i väst och BARA religion i muslimska länder... givetvis förekommer båda sorterna i båda lägren. Men huvudtesen är dock den samma att det inte är själva religionen som är orsaken till krig , utan människor som utnyttjar/utnyttjat den för att få makt, precis som pengar.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 13:06

RedMentalCase skrev:Ingen liknelse?, så frasen " används även i väst.." är inte en liknelse?

Du vet inte ens vad du själv skriver, där du sitter fast i din USA-noja och din aversion mot allt som luktar väst.
    Hela tiden försöker du ursäkta och släta över förtryck och extremism i dag med huvudlösa liknelser och jämförelser med en svunnen tid.
    Frasen "rättesnöre och grund för stater, som man gör i vissa muslimska länder" har du fantiserat ihop alldeles själv. Ingen annan har ens varit i närheten att påstå något liknande.

Skärp dig, du kan bättre Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-17, 13:09

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Ingen liknelse?, så frasen " används även i väst.." är inte en liknelse?

Frasen "rättesnöre och grund för stater, som man gör i vissa muslimska länder" har du fantiserat ihop alldeles själv. Ingen annan har ens varit i närheten att påstå något liknande.

Skärp dig, du kan bättre Very Happy

???? Jag bara påpekade att du gör en liknelse, du förstod inte ens vad du själv skrev utan kallade den som påpekade det för fåntratt och dumskalle,
    som sagt, din trovärdighet är 0.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 13:12

F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:

Läs och spy.

Hmm..... på tonen låter det som du opponerar dig mot mitt påstående, men i text skriver vi samma sak..... även om det var en generalisering från min sida att det BARA skulle vara pengar som styr i väst och BARA religion i muslimska länder... givetvis förekommer båda sorterna i båda lägren. Men huvudtesen är dock den samma att det inte är själva religionen som är orsaken till krig , utan människor som utnyttjar/utnyttjat den för att få makt, precis som pengar.
    Vi är förmodligen helt överens. Jag ville bara påpeka att vi i väst inte alls gjort upp räkningen med religionens maktutövande, i synnerhet inte på det mera personliga planet. Det dräller av frilansande frälsare som använder sig av "guds ord" för att tillskansa sig makt över andra människor och deras pengar. Livets Ord är förmodligen den mest framträdande rörelsen i Sverige, men det finns väldigt många fler i periferin.

Att somliga fantiserar om liknelser mellan väst och öst kan vi dock strunta i Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 13:14

RedMentalCase skrev:som sagt, din trovärdighet är 0.
    Varken du eller BH avgör andras trovärdighet på detta forum. Att ni ens kan inbilla er något sådant !

Var det fåntratt du skrev ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-17, 13:15

Att somliga fantiserar om liknelser mellan väst och öst kan vi dock strunta i....form

" används även i väst....." form

Kan trovärdighet mätas i minus?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-17, 13:17

formsvackan skrev:
    Var det fåntratt du skrev ?

Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 13:25

RedMentalCase skrev:" används även i väst....." form
    Och detta kan du med fantasins hjälp få till precis vad som helst. Snart påstår du väl att det betyder att vi kastar sten på fula kärringar också Very Happy
    RedMentalCase skrev:Kan trovärdighet mätas i minus?
    Ingen aning, ditt skolbetyg kanske kan ge dig ett tips.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 13:31

Secrist skrev:Att dricka en 75:a om dagen steker hjärncellerna.
    Det är de slöaste cellerna som stryker med först. Förmodligen är detta anledningen till att man känner sig smart och oemotståndlig av alkohol Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-17, 13:45

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:" används även i väst....." form
    Och detta kan du med fantasins hjälp få till precis vad som helst. Snart påstår du väl att det betyder att vi kastar sten på fula kärringar också Very Happy
    RedMentalCase skrev:Kan trovärdighet mätas i minus?
    Ingen aning, ditt skolbetyg kanske kan ge dig ett tips.

Istället för att bära dig åt som en pajas, vore det inte enklare att erkänna att du inte vet vad en liknelse är, och att du inte själv begriper hur du utrycker dig och vad du egentligen skriver.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-17, 14:01

RedMentalCase skrev:Istället för att bära dig åt som en pajas, vore det inte enklare att erkänna att du inte vet vad en liknelse är, och att du inte själv begriper hur du utrycker dig och vad du egentligen skriver.
    De "likhetstecken" du tror dig se existerar inte i verkligheten. Ingen kan dessutom begripa vilka vägar dina fantasier lurar ut dig på, inte ens du själv vad jag kan se.
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2011-09-17, 14:25

SiP skrev:Rekommederar att se denna, tyvärr (av förståelig anledning) så har TV4 gjort den till betaltv, men där får man se islam i all sin prakt, anmaningar att döda homosexuella, att ge barn stryk från tio års ålder, att ha sex med barn, att piska muslimer som har kontakt med "kaaffar" att kvinnor är otillräckliga o.s.v o.s.v, allt detta som Infra med anhang så ömt vårdar och försvarar..

http://www.tv4play.se/dokumentarer/dokumentarfilm?title=inifran_mosken_med_dold_kamera&videoid=1665256

Finns det någon här inne som försvarar sånt här?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-09-17, 14:33

Vercingetorix skrev:Såväl höger som vänster borde säkert kunna enas om att imamens påstådda uttalande knappast överensstämmer med den demokratiska värdegrund Sverige som nation enats kring.

Skulle uttalandet visa sig vara korrekt refererat återstår enligt min mening endast utvisning tillbaka till sin ursprungsort för nämnda patrask.

Att ifrån en maktposition, samt i egenskap av moralisk vägledare, stämpla till (mass?-)mord torde rendera en utvisning utan att passera gå... Persona non grata är ett uttryck som i detta fall inte räcker särskilt långt.

Håller med Vercingetorix här... Vi kan inte på något sätt accptera sånt här i Averige där vi har religionsfrihet! Alla människor oavsett religion får byta religion hur som helst i vårat land utan att det ska behöva hända något.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2011-09-17, 14:35

formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Såväl höger som vänster borde säkert kunna enas om att imamens påstådda uttalande knappast överensstämmer med den demokratiska värdegrund Sverige som nation enats kring.

Skulle uttalandet visa sig vara korrekt refererat återstår enligt min mening endast utvisning tillbaka till sin ursprungsort för nämnda patrask.

Att ifrån en maktposition, samt i egenskap av moralisk vägledare, stämpla till (mass?-)mord torde rendera en utvisning utan att passera gå... Persona non grata är ett uttryck som i detta fall inte räcker särskilt långt.
    Agree...
    Det finns dock anledning att granska även andra "förkunnelser". Skulle jag få bestämma över vårt land för en liten kort stund skulle det bli straffbart att baserat på egen religiös tro och/eller uppfattning försöka påverka andra människors handlingar. No exeptions whatsoever.

Nej detta accepterar vi inte!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 00:47