F.I.S.T 2011-09-17, 12:32
Det har gått så långt utför med vissa delar av forumhögern nu, att de sitter och debatterar med sig själva, det vill säga kastar ur sig otydliga påståenden utan ryggrad, och svarar sedan vad forumvänstern kommer att svara och tycka.
Vad gäller religion så tycker jag att V-rix har delvis rätt när han säger att religion fördummar.
Rent historiskt sett har många påstått att det är religion som stått för alla krig.
Detta är dock inte sant. Det är och har alltid varit MAKT och girighet som har orsakat historiens och nutidens krig och diktaturer, och inte själva religionen.
Det jag ger V-rix rätt i är att religiösa människor av kategorin bokstavsreligiösa, oavsett religion, är mer lättledda än andra, då man sluta tänka själv. Dock finns sådana lättledda människor även utanför religionen. Det ser man tydligt i hur lättledda en stor procent av Svenskarna blivit när förklädd nazism tagit sig in i riksdagen, och fått sort folkstöd genom den falska propagandan att det är Islam som är roten till allt ont i världen.
Religionen i sig ser jag inget fel i ... om man ser det som ett sätt att leva.
Idag är det fortfarande så att i den muslimska världen du kan komma i maktposition som religiös ledare, som det var i kristna världen längre tillbaka.
Den enda skillnaden är på vilket sätt, genom vilka kanaler de maktlystna genomdriver och skaffar sig sin makt. I muslimska världen finns ännu det religiösa makten kvar... i väst är det pengar som är vår "religion"
Så att religionen i sig skulle skapa motsättningar köper jag inte, det är snarare de maktlystna som använt sig av religionen för att få makt, på samma sätt som i väst används pengar och inflytande för att få makt.... och är redo att ta till vapen och kriga för att bibehålla sin maktposition