Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+15
Sniperace
lazy
Thetaxpayer
ANNA2LINK
RedMentalCase
F.I.S.T
Infra
Secrist
KickTheRasist
formsvackan
Vercingetorix
berralarzon
SiP
DMustaine
Sossar ee lata
19 posters

Ja jisses, vad skall man säga.......

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Ja jisses, vad skall man säga....... - Sida 6 Empty Sv: Ja jisses, vad skall man säga.......

Inlägg  formsvackan 2011-09-18, 21:31

Sniperace skrev:

Förklara varför du tror att mångkulturen är ett hot mot demokratin.

om vi helt tolererar krav på sharialagar där imamen anser att avfällingar från islam ska dödas så är det ett hot mot demokratin eller hur?

ser vi och tolererar vettlösa religiösa krav från sådana bara för att det anses som mångkultur är vi illa ute, för det är väl knappaqst demokrati att påtvingas en religion och dess regler framför religionsfrihet och demokrati?

tycker du att man ska visa tolerans mot sådant?
    ska vi samtidigt visa tolerans mot extremhögern osv?
    Att förbjuda en religion lär knappast kunna kallas demokratiskt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Ja jisses, vad skall man säga....... - Sida 6 Empty Sv: Ja jisses, vad skall man säga.......

Inlägg  RedMentalCase 2011-09-18, 21:32

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du är en idiot om du försöker inbilla dig och andra att jag anser att mångkultur är ett hot mot demokratin som princip.
    För trettioelfte gången: Låt bli att skriva det du inte menar så hamnar du i trångmål mera sällan.

Är du efterbliven på riktigt eller du bara spelar väldigt bra?Smile

Jag skriver vad jag menar och står för mina inlägg, att du inte förstår skriven text är bara ditt fel.

Det enda trångmålet är ju att du är efterbliven, det är knappast mitt problem formsvackan.

När ska du försöka debattera seriöst , som du påstår dig kunna, men i själva verket inte kan.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2011-09-18, 21:39

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

om vi helt tolererar krav på sharialagar där imamen anser att avfällingar från islam ska dödas så är det ett hot mot demokratin eller hur?

ser vi och tolererar vettlösa religiösa krav från sådana bara för att det anses som mångkultur är vi illa ute, för det är väl knappaqst demokrati att påtvingas en religion och dess regler framför religionsfrihet och demokrati?

ok, så att förbjuda att uppmana till mördande av avfällingar är odemokratiskt?

är det odemokratiskt att förbjuda uppmaningar till mord av politiska motståndare med?

eller är det bara så att islamiter ska ha fritt fram att uppnama till mord baserat på religiösa skäl?

det är väl ingen som har talat om att förbjuda en religion, utan bara uppmaningar till lagbrott i en religions namn.

så frågan blir, anser du at vi ska vara toleranta mot sådana uttalanden från religiösa företrädare i mångkulturen?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2011-09-18, 21:56

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

är det odemokratiskt att förbjuda uppmaningar till mord av politiska motståndare med?

eller är det bara så att islamiter ska ha fritt fram att uppnama till mord baserat på religiösa skäl?

det är väl ingen som har talat om att förbjuda en religion, utan bara uppmaningar till lagbrott i en religions namn.

så frågan blir, anser du at vi ska vara toleranta mot sådana uttalanden från religiösa företrädare i mångkulturen?

Bara enkla raka svar formsvackan inget krusidullande och slingrande! Laughing
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-09-18, 22:10

redalert skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

Svackan krusidullar väl hur mycket han vill! Så de så!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-18, 22:32

Sniperace skrev:ok, så att förbjuda att uppmana till mördande av avfällingar är odemokratiskt?

Och jag som trodde att stämpling till mord redan hanterades i vår lagstiftning.
    Sniperace skrev:så frågan blir, anser du at vi ska vara toleranta mot sådana uttalanden från religiösa företrädare i mångkulturen?
    Oavsett vem som kommer med "sådana uttalanden" ska det hanteras av rättsväsendet. Lagen gäller dessutom alla, oavsett både hår och hudfärg. Är det svårt att förstå ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2011-09-19, 01:17

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:ok, så att förbjuda att uppmana till mördande av avfällingar är odemokratiskt?

Sniperace skrev:så frågan blir, anser du at vi ska vara toleranta mot sådana uttalanden från religiösa företrädare i mångkulturen?
    Oavsett vem som kommer med "sådana uttalanden" ska det hanteras av rättsväsendet. Lagen gäller dessutom alla, oavsett både hår och hudfärg. Är det svårt att förstå ?

En diktafon och en tolk fixar biffen!
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-09-19, 09:01

formsvackan skrev:

Men skulle vi inte vara "toleranta" när det gäller sådant?

protesterar man mot dessa galna imamer stämplas man ju genast som rasist osv osv.

Så återigen, tycker du man ska vara tolerant mot dem som har dessa åsikter och dessa religiösa mål?

Eller ska man bekämpa sådant?
    tror du helt ärligt att denne imam kommer åtalas för sitt uttalande?

vilka andra har kommit med sådant att människor ska dödas pga sin religiösa åsikt eller sexuella läggning?
    RedclownIII
    RedclownIII

Antal inlägg : 2772

Inlägg  RedclownIII 2011-09-19, 09:32

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Men skulle vi inte vara "toleranta" när det gäller sådant?

protesterar man mot dessa galna imamer stämplas man ju genast som rasist osv osv.

Så återigen, tycker du man ska vara tolerant mot dem som har dessa åsikter och dessa religiösa mål?

Eller ska man bekämpa sådant?
    tror du helt ärligt att denne imam kommer åtalas för sitt uttalande?

vilka andra har kommit med sådant att människor ska dödas pga sin religiösa åsikt eller sexuella läggning?

Man slutar aldrig att förvånas av hur stupid denne formsvackan är, ett barn i en vuxen mans kropp som sitter på kammaren och drömmer om en röd revolution. Shocked
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2011-09-19, 09:32

SiP skrev:
    Infra skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    SiP skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    SiP skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    SiP skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    SiP skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    SiP skrev:Rekommederar att se denna, tyvärr (av förståelig anledning) så har TV4 gjort den till betaltv, men där får man se islam i all sin prakt, anmaningar att döda homosexuella, att ge barn stryk från tio års ålder, att ha sex med barn, att piska muslimer som har kontakt med "kaaffar" att kvinnor är otillräckliga o.s.v o.s.v, allt detta som Infra med anhang så ömt vårdar och försvarar..

http://www.tv4play.se/dokumentarer/dokumentarfilm?title=inifran_mosken_med_dold_kamera&videoid=1665256

Finns det någon här inne som försvarar sånt här?

Det är vad SIP och de andra borgarna vill hävda, att om man inte kategorisk fördömer all invandring, alla muslimer osv ..... så godtar man våld och förtryck

Ja tyvärr så verkar det vara så...

Tyvärr verkar det som du är en lydig nickedocka som måste hålla med fisten i hans fantasier Anna..

Nej det är jag inte jag läser det folk här inne skriver ifrån båda sidor och bildar mig en egen uppfattning SIP! Bara för att FIST är vänster så får han mycket skit pga det!

Aha, det är för han är vänster, jag anser att han får skit för han är helt dum i huvudet..

Man sitter inte och skriver till folk att de är dumma i huvudet trotts att man tycker det!

Varför inte, eller tycker du att endast ni har den förmånen att behandla andra hur ni själva blir behandlade??
    Är det någon sort fribula som du sitter och tror att just ni har, tyvärr Anna det funkar inte så, Fisten får exakt de svar han gjort sig förtjänt av...

Ja jag skriver inte det till folk i alla fall men "som man bäddar får man ligga..." SIP!

Japp, och just det får din polare Fisten göra...

Ok men slutar ingen av er så fortsätter pajkastningen!

Kanske kunde du vara den som slutar att vara så enögd och inte hålla med dina vänner oavsett vilken djävla smörja de skriver, tror du att du kan det Anna?

Om inte får du nog finna dig att få igen av de som faktiskt begriper bättre. Rolling Eyes

Du ingen är bättre än någon annan här inne!
    Redalert verkar anse sig veta bäst. Men nån kvinna att härska över får du nog aldrig alerten.

, att "härska" över kvinnor som Infra tycker man bör göra låter inte så lite islamskt..
    "Själv ser jag kvinnan som jämlik mannen i allt.. bla bla...bla....bla..."
    Tja - det vet jag inte, men det gör inte Alerten iaf.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-19, 09:34

Sniperace skrev:Men skulle vi inte vara "toleranta" när det gäller sådant?
    Varför accepterar du inte att lagar och förordningar i vårt land ska gälla lika för alla ?

Att kräva negativ särbehandling av dem man själv ogillar är kanske förståelgt, men inte förenligt med demokrati. Du får gärna sätta dig i en skrubb och vara så intolerant du bara kan, men du kan inte kräva att andra ska göra detsamma.

Alla som gör sig skyldiga till stämpling till mord ska naturligtvis lagföras. Några speciella lagar gällande bekännande muslimer är definitivt inte förenligt med demokrati och mänskliga rättigheter.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-19, 09:36

RedclownIII skrev:Man slutar aldrig att förvånas av hur stupid denne formsvackan är, ett barn i en vuxen mans kropp som sitter på kammaren och drömmer om en röd revolution.
    Skaffa dig ett arbete.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-09-19, 09:46

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Men skulle vi inte vara "toleranta" när det gäller sådant?
    Varför accepterar du inte att lagar och förordningar i vårt land ska gälla lika för alla ?

Att kräva negativ särbehandling av dem man själv ogillar är kanske förståelgt, men inte förenligt med demokrati. Du får gärna sätta dig i en skrubb och vara så intolerant du bara kan, men du kan inte kräva att andra ska göra detsamma.

Alla som gör sig skyldiga till stämpling till mord ska naturligtvis lagföras. Några speciella lagar gällande bekännande muslimer är definitivt inte förenligt med demokrati och mänskliga rättigheter.

Vem har sagt att jag vill ha speciella lagar för dessa?
    värtom, jag vill att även dessa ska omfattas av det, som jag sa, tror du att denne imam kommer åtalas för sitt uttalande, om inte varför?
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-09-19, 10:23

formsvackan skrev:
    RedclownIII skrev:Man slutar aldrig att förvånas av hur stupid denne formsvackan är, ett barn i en vuxen mans kropp som sitter på kammaren och drömmer om en röd revolution.
    Skaffa dig ett arbete.

Hurså behöver du någon som skall försörja dig? Basketball
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-19, 10:34

RedclownIII skrev:
    formsvackan skrev:
    Skaffa dig ett arbete.

Hurså behöver du någon som skall försörja dig? Basketball
    Ja, fr.o.m. kommande årsskifte, men det är i och för sig min egen sak att fixa. Försök du sköta din egen försörjning istf att bara sitta och yla över andra.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-19, 10:41

Sniperace skrev:Vem har sagt att jag vill ha speciella lagar för dessa?
    Ditt eviga ylande över dessa personer väcker misstanken.
    Sniperace skrev:tror du att denne imam kommer åtalas för sitt uttalande, om inte varför?
    Jag vet i och för sig inte vilken person du syftar på, men repeterar att alla ska hanteras av rättsväsendet i det land de begår eventuella gärningar.

På vilket sätt är dessa ett hot mot vår demokrati, annat än att deras uttalanden/handlingar kan förorsaka att ett antal obetänksamma individer börjar ställa krav på odemokratiska åtgärder ?

Min fråga var egentligen hur tolerans för mångkultur kan vara ett hot mot demokratin. Hittills har jag endast fått från GA att han inte menar det han skriver samt från dig att det finns illasinnade imamer. Inget av detta är ett svar på frågan.

Det är inte toleransen som är ett hot mot demokratin, det är intoleransen !
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-09-19, 12:34

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Vem har sagt att jag vill ha speciella lagar för dessa?
    Ditt eviga ylande över dessa personer väcker misstanken.
    Sniperace skrev:tror du att denne imam kommer åtalas för sitt uttalande, om inte varför?
    Jag vet i och för sig inte vilken person du syftar på, men repeterar att alla ska hanteras av rättsväsendet i det land de begår eventuella gärningar.

På vilket sätt är dessa ett hot mot vår demokrati, annat än att deras uttalanden/handlingar kan förorsaka att ett antal obetänksamma individer börjar ställa krav på odemokratiska åtgärder ?

Min fråga var egentligen hur tolerans för mångkultur kan vara ett hot mot demokratin. Hittills har jag endast fått från GA att han inte menar det han skriver samt från dig att det finns illasinnade imamer. Inget av detta är ett svar på frågan.

Det är inte toleransen som är ett hot mot demokratin, det är intoleransen !

Jag anser att det är svar på frågan, att inte tolerera imamer i svenska moskéer som sprider hatpropaganda och sådant som att straffa avfällingar på det sättet är inte acceptabelt, men som sagt, så snart någon ens yttrar sig mot sådant så blir man stämplad som rasist och islamofob.

och som sagt, tror du att det kommer gå till åtal? jag ställer mig ytterst tvivlande, då var det lättare att åtala Åke Green för hans där han inte dödshotade utan bara gav sin uppfattning om vad han ansåg om homosexualitet, tyvärr skulle våra myndigheter inte ingripammot samma sak från islamistsidan osv, det är lite av pk-mentalitet, dvs inte samma lagar för alla eller hur?

tolernas för mångkultur ska inte behöva vara tolerans för allt i denna eller hur?
    eller innebär tolerans mot mångkultur att svlja altt bere4dvilligt, bara för att det är " mångkultur"?
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-19, 13:06

redalert skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:

Formis du måste ta enkla ord, och inte så många, annars förstår inte Redalert, ... gärna med bilder från pekböcker
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2011-09-19, 13:11

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du är en idiot om du försöker inbilla dig och andra att jag anser att mångkultur är ett hot mot demokratin som princip.
    För trettioelfte gången: Låt bli att skriva det du inte menar så hamnar du i trångmål mera sällan.

Är du efterbliven på riktigt eller du bara spelar väldigt bra?Smile

Jag skriver vad jag menar och står för mina inlägg, att du inte förstår skriven text är bara ditt fel.

Det enda trångmålet är ju att du är efterbliven, det är knappast mitt problem formsvackan.

När ska du försöka debattera seriöst , som du påstår dig kunna, men i själva verket inte kan.

Formsvackan har tolkat dina inlägg helt rätt. Det är precis detta som du nu gör RMC, som ger grund för rasism som du inte vågar stå för. Först sätter du demokrati i motsats till mångkultur, sedan få du chansen att förtydliga utifall du det skulle vara ett meningsbyggnadsfel från din sida som ger upphov till tolkningen att du skulle anse att mångkultur inte är förenligt med demokrati. Den chansen tar du inte utan dumförklarar allt omkring dig.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-19, 13:14

F.I.S.T skrev:
    Formis du måste ta enkla ord, och inte så många, annars förstår inte Redalert, ... gärna med bilder från pekböcker
    Nu tycker jag i och för sig att uppmaningen "skaffa dig ett arbete" borde varit begriplig även för BH, men OK då, jag ska göra vad jag kan.

BH, skaffa dig ett arbete.

Ja jisses, vad skall man säga....... - Sida 6 1265419427807108007road

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-19, 13:25

Sniperace skrev:Jag anser att det är svar på frågan, att inte tolerera imamer i svenska moskéer som sprider hatpropaganda och sådant som att straffa avfällingar på det sättet är inte acceptabelt
    Begår imamen en straffbar handling ska han ställas inför rätta och straffas enlig lagen. Detta torde inte innebära något hot mot demokratin.
    Sniperace skrev:tolernas för mångkultur ska inte behöva vara tolerans för allt i denna eller hur?
    Allt som inte är straffbart måste vi acceptera, även om vi ogillar det. Vi har själva valt våra lagstiftare och därmed lagen.
    Sniperace skrev:eller innebär tolerans mot mångkultur att svlja altt bere4dvilligt, bara för att det är " mångkultur"?
    Nej, men intolerans kommer ofta ur okunskap, inskränkthet och motvillighet att acceptera att andra faktiskt har rätt att vara annorlunda. Denna intolerans kan om den levs ut vara ett hot mot demokratin !
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2011-09-19, 13:35

[quote="formsvackan"]
    Sniperace skrev:Jag anser att det är svar på frågan, att inte tolerera imamer i svenska moskéer som sprider hatpropaganda och sådant som att straffa avfällingar på det sättet är inte acceptabelt

Begår imamen en straffbar handling ska han ställas inför rätta och straffas enlig lagen. Detta torde inte innebära något hot mot demokratin.
    men om det inte åtalas fastän det är straffbart är det då inte fel någonstans, att inte åtala baserat på att det är en annan kulturyttring blir en fara för demokratin.

Sniperace skrev:tolernas för mångkultur ska inte behöva vara tolerans för allt i denna eller hur?

Allt som inte är straffbart måste vi acceptera, även om vi ogillar det. Vi har själva valt våra lagstiftare och därmed lagen.
    ok, med andra ord ska vi även tolerera sd och nassars mötesfrihet och inte vara intoleranta mot dessa genom att störa dem?
    Sniperace skrev:eller innebär tolerans mot mångkultur att svlja altt bere4dvilligt, bara för att det är " mångkultur"?

Nej, men intolerans kommer ofta ur okunskap, inskränkthet och motvillighet att acceptera att andra faktiskt har rätt att vara annorlunda. Denna intolerans kan om den levs ut vara ett hot mot demokratin !

ok,m så intolerans mot uttalanden som att homosexuella ska eller bör avrättas, att avfällingar från islam bör eller ska avrättas är sådant vi ska ha tolerans för?

ska vi även känna tolerans för Åke Greens uttalanden om att homosexuella är en cancerböld i samhället?

hur hög är ex vänsterns "tolerans" mot ex extremisthögern eller åsikter de anser rasistiska?
    gäller toleransen bara åt ett håll?
    RedclownIII
    RedclownIII

Inlägg  RedclownIII 2011-09-19, 14:19

[quote="Sniperace"]
    formsvackan skrev:

men om det inte åtalas fastän det är straffbart är det då inte fel någonstans, att inte åtala baserat på att det är en annan kulturyttring blir en fara för demokratin.

ok, med andra ord ska vi även tolerera sd och nassars mötesfrihet och inte vara intoleranta mot dessa genom att störa dem?

ok,m så intolerans mot uttalanden som att homosexuella ska eller bör avrättas, att avfällingar från islam bör eller ska avrättas är sådant vi ska ha tolerans för?

ska vi även känna tolerans för Åke Greens uttalanden om att homosexuella är en cancerböld i samhället?

hur hög är ex vänsterns "tolerans" mot ex extremisthögern eller åsikter de anser rasistiska?
    gäller toleransen bara åt ett håll?

Bara raka snabba svar utan jidder och krusiduller formis. Laughing bounce bounce
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-19, 16:16

RedclownIII skrev:Bara raka snabba svar utan jidder och krusiduller formis.
    Du menar förmodligen att jag ska anpassa mig till din nivå, ASSHOLE alltså Very Happy
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2011-09-19, 16:19

Sniperace skrev:gäller toleransen bara åt ett håll?
    Tolerans är inte en höger/vänsterfråga. Individer i bägge lägren har svårt att acceptera annat än sina egna fördomar och fantasier.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 01:08