RedMentalCase skrev:ANNA2LINK skrev:RedMentalCase skrev:
Jo det är precis så Thetaxpayer. Jag är utbildad undersköterska som inte vill sätta min fot i vården idag pga dessa effektiviseringar ( Anna)
Hur du kan ynka dig när man undrar varför du inte bidrar är sanslöst, du vill inte jobba för du tycker det är för jobbigt???
Arbetslinjen måste bara fortsätta tills vissa individer inser att de faktiskt måste bidra till samhället om de vill ha alla förmånerna.
Jag vill bidra till samhället som alla andra RMC men är på väg att sadla om ifrån vården pga att jag inte klarar pressen att jobba varken fysiskt eller fysiskt. Det är så som det är. Jag har inte lust att bli sjuk lätt igen, derför är inte vården något som passar mig. Om du inte förstår detta så struntyar jag i det men så är det i alla fall.
Ok. men du kan väl ändå inte förvänta dig att nån större skara stödjer dig i ditt snack om solidaritet och högre skatter och mer bidrag när du själv inte verkar prioritera din egen insats.
?Jag tror att de flesta här inne stödjer mig i detta förrutom du och dina vänner. Arbetsförmedlingen, F-kassan och vården som jag har kontakt med står på min sida, skulle de också ha fel RMC?