ANNA2LINK skrev:formsvackan skrev:Det är du själv som avgör vad du kan och vill, inte några dumskallar på ett forum. Alla kan inte göra allt, även om personal på FK och AF ibland tycks tro det. Jag håller på med en avveckling av mig själv ur mitt företag, enbart beroende på att "jag fått nog". Funderar på att söka jobb som kärnfysiker iställetANNA2LINK skrev:DU KÄNNER INTE MIG RMC. JAG VILL JOBBA MEN KAN INTE JOBBA I VÅRDEN PGA SÅ SOM DET ÄR IDAG! DET HAR INTE MED ATT GÖRA ATT JAG INTE VILL JOBBA. JAG VILL INTE HÖRA DET MER IFRÅN NÅGON AV ER ATT JAG INTE VILL, FÖR ATT JAG VILL JOBBA MEN MED NÅGOT ANNAT ÄN JUST VÅRD!
Ja vi är alla olika och olika stresskänsliga. En del klarar stress bättre än andra. Men alla i Sverige ska vara stöpta i "samma fack" tydligen och ingen får vara annorlunda än någon annan.
Ja alla har olika stresströskel, men om man nu går in i väggen (ett modernt påfund) så kan man väl inte sätta sig och vänta på att samhället skall lösa allt åt en??
Varför sätts det egna ansvaret ur spel så fort det går en emot??
Alla människor har väl upp och nergångar, att det skulle vara någon fribula att slippa jobba är väl ändå inte riktigt rätt..