ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:
Sniper jag blir mest fb på hur de sjuka behandlas idag. Idag är inte jag sjuk och jag har en bra tillvaro idag som bara blir bättre och bättre.
Jag har kommit till insikt med vad som är viktigt i livet och det har jag säkert gjort under den tiden som jag varit sjuk.
Jag har förklarat min situation för att jag vill berätta hur det kan vara att vara sjuk när det ifrån ni ifrån erat håll tror att de flesta sjuka fuskar. Det har varit ett av mina syften till att berätta öppet om mig själv.
Men att ni tror att jag pratar om detta för egen vinnings skull så kan jag säga det att de flesta utgår ifrån sin situation här inne, men om jag vill att jag bara ska få det bra själv är inte syftet.
Syftet är att vi alla ska få ett så bra samhälle som möjligt. Det är så det är
Men nu är det ju så att jag själv varit sjukm i många år, och jag har inte upplevt NÅGON försämring med alliansen, jag har heller inte anklagat dig för att fuska, men väl ha för höga krav på hur mycket pengar du ska ha, självfallet ska man som sjuk inte kräva att få lika mycket eller mer än de som arbetar, som jag så tydligt besker, anser du att 1.100 är något som verkligen sporrar till arbete? när detta blev enda skillnaden mellan att gå hemma eller arbeta? Och med detta mista hela dagar med barnen att mista hela dagar där han kunnat renovera huset istället, eller lägga tiden på at såga och hugga ved inför vintern istället för på kvällarna efter jobbet och helgerna?
Nej det är klart att inte det sporrar. Sen är du och jag inte samma människa. Du står på högerns sida och jag står på vänsterns sida. Du har din uppfattning om saker och ting och jag min.
Jag vill ha ett humant samhälle för alla att leva i oavsett situation som man är i.
men nu är det ju så att jag jobbade mycket längre än vad fk och läkare ville, men till slut tvingade de mig sluta genom olika hot om min framtida försörjning och att hamna utanför deras hjälp...
men, du ska veta att jag vet ett flertal just vänsterpartister som resonerar pricis som jag skrev, att varför jobba om det inte lönar sig, varför göda en arbetsgivare med hårt arbete för relativt låg lön osv osv...
säg är du indoktrinerad av vänsterns ungdomrörese osv sedan barnsben så det är därför du ser allt i svartvitt med en ondskefull höger och en änglalik vänster i rosenröda drömmar?
men en fråga vad är det för utanförskap jag drabbas av pga alliansen? det är ju eg tvärtom, men alliansen har jag fått chansen till extrainkomst, jag har fått chansen till helt nnan arbetsprövning osv osv ALLT UTAN TVÅNG
Nej min familj är Socialdemokrater men behandlingen av fattiga och sjuka gör ju att man formas av det och tänker mer och mer åt vänster...
Du säger att jag är egoistisk och talar om mig, vad är du då själv Sniper när du hela tiden hävdar att du har fått det bättre, andra då?(O då menar jag inte mig själv utan de som är fattiga)...
det vore väl konstigt om jag vore den enda sjukpensionären som fått en rejäl höjning med alliansens intåg, du förstår, detta gäller ALLA sjukpensionärer och garantipensionärer.
vi ÄR de sjuka och svaga eller hur?
och som jag och majoriteten av de i samma situation upplever det så har vi inte fått det sämre, samma sak har jag märkt när det gäller dem med socialbdrag, där har jag i dagarna till och med upplevt att en sådan inte tvingats sälja sin bil pga att detta skulle sabba chanser att få jobb...
DET lyckades inte under sossetiden.
Säkert att du inte varit med i ssu och vargungarna och kanske rku? sedan umgåtts väldigt mycket med riktigt inbitna vänstermänniskor och där fullständiogt indoktrinerats att aldrig ifrågasätta vänstern och alltid se på högern med nattsvarta ögon?
själv har jag iallafall kvar förmågan att se det bästa hos bådas sidor och dras ner på det negativa hos båda, så borde du också kunna göra om du inte var så förblindad