Vart är vi på väg med det hela samhället? Vi som jobbade för jämställdhet och jämlikhet för inte så länge sen men nu hör man inte mycket om dessa ord, väldigt sällan i alla fall...
Jämställdhet och jämlikhet är två av de viktigaste frågorna som vi har att komma i ordning med. Men idag så är det en lång uppförsbacke att ta oss upp för att få det samhälle som vi alla behöver.
Vinstintressen tar över när det gäller skola,vård och omsorg där ofta pengar inte hamnar i den gemensamma stadskassan utan på utländska konton samt hos aktieägarna...
Mycket skrämmande utveckling som faktiskt är på väg åt alldeles fel håll...
Vi behöver sträva mot ett rättvist, jämställt och jämlikt samhälle i stället för att få det som i USA där avståndet mellan fattig och rik är stor och där de har rika och fattiga områden samt stora problem som följer med detta.
Var inte det, det viktigaste i det som skedde av upbyggnaden av folkhemmet just att minska på skillnaderna i stället för att öka för att få ett bra land för alla att leva i.
Vad vill högern idag? Splittra detta, splittra Sverige? Det verkar så!
Kom inte att klaga på att Sverige kommer att bli mer och mer oroligt att leva i, brottligheten kommer öka,rasism kommer att öka,barnfattigdomen kommer att öka pga att man inte ifrån högerhåll tar ansvar över sin politik... Alla dessa problem ökar i Sverige i dag.
Fritidsgårdar för våra ungdomar är snart ett minne blått, snart tar säkert högerregeringen bort all hjälp som man kan få till sina handikappade barn(jag har ett) man ser tendenser till det redan.
De äldre på hemmen har sämre mat än de som sitter i fängelser hör man ofta, de äldre får inte komma ut så ofta ifrån hemmen och vanvårdas ibland pga för lite resurser - Pga att aktieägarna ska få ut sin vinst... Det är viktigare...
Jag vart detta ska sluta kan vi alla påverka. Ja jag vill inte ha detta samhälle så som det ser ut idag i alla fall, vem vill det???