Sniperace skrev:ANNA2LINK skrev:Sniperace skrev:F.I.S.T skrev:Sniperace skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:Det kanske inte är så stora förändringar men det kommer säkert mera...
Kanske det, men då krävs förmodligen att den rödgrönbruna röran fäller regeringen och bildar en egen.
Men, men, men,,,,, varför genomförde de inte något sådant medan DE satt i regeringen?
varför skulle det behövas en alliansregering för att ge sjukpensionärer och garantipensionärer en rejäl höjning?
detta ÄR ju de svaga i samhället som hela tiden ryckts ner av just sossarna
Undrar om tusentals sjuka utförsäkrade håller med dig i din analys om regeringens härjningar i sjukförsäkringen??
Jag tror tiotusentals sjuk och garantipensionärer håller med mig om att sossarna under sin tid sket på dem....
Övriga sjuka med?
de flesta gnäller INTE, ett relativt litet antal har trillat mellan stolarna där några framträtt i media och set ganska välmående ut.....
gått hemma "utbrända" i flera år frpån et vanligt kontorsjobb, men inom normal metallindustri borde det ju bli väldigt många fler, men så sker inte...
Jaha ok så du vet det??? Hur många känner du då? 200 000 som Eric skrev? Din bild stämmer inte överens över min bild. Det är som att vi lever i två olika världar...
Den tiden som jag har varit sjuk så har jag träffat på många som inte mått bra över sin situation. Hur tror du att många har mått efter att ha blivit utförsäkrade?
Nu tror ni säkert att jag pratar om mig själv här. Men i detta fall så gör jag det inte. Jag är inte sjuk idag som jag är mycket tacksam för. Däremot så vill jag att andra som är sjuka just nu och ibland inte orkar tala för sig av olika anledningar stå på deras sida och att de ska få vara sjuka så länge som de behöver vara det, tills de kan prövas på arbetsmarknaden igen(de som kan det). Att ha en tidsbegränsad sjukdomstid fungerar bara på "papper" men inte i realiteten.
Eric blir jag förbannad på när han säger att 200000 fuskar... Han har ingen blick i verkligheten verkar det som.
Som sagt jag pratar inte om min situation eftersom jag är redå för att arbetspröva, men långtifrån alla är det och deras rättigheter vill jag kämpa för.
Erics sätt att skriva på om 200000 fuskare är horribelt Sniper men att säga att medmänsklighet är horribelt när man känner för dessa sjuka är inte horribelt!!!
Om du visste att både Gud och Djävulen fanns, vem skulle du då stödja?
Det kanske var en hård beskrivning men tydlig...
Jag är för en human politik för alla invånare, en human, mänsklig,rättvis,jämställd, jämlik politik, där alla räknas in och den tycker flera av er på högersidan är horribel.