Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
Secrist
Thetaxpayer
RedCloud
MartinLindgren
lazy
redalert
Sniperace
R.O.F.L
Vercingetorix
ANNA2LINK
14 posters

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-04, 15:53

    Sniperace skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:Det kanske inte är så stora förändringar men det kommer säkert mera...


    Kanske det, men då krävs förmodligen att den rödgrönbruna röran fäller regeringen och bildar en egen.


    Men, men, men,,,,, varför genomförde de inte något sådant medan DE satt i regeringen?
    varför skulle det behövas en alliansregering för att ge sjukpensionärer och garantipensionärer en rejäl höjning?
    detta ÄR ju de svaga i samhället som hela tiden ryckts ner av just sossarna

    Undrar om tusentals sjuka utförsäkrade håller med dig i din analys om regeringens härjningar i sjukförsäkringen??

    Jag tror tiotusentals sjuk och garantipensionärer håller med mig om att sossarna under sin tid sket på dem....



    Övriga sjuka med?

    de flesta gnäller INTE, ett relativt litet antal har trillat mellan stolarna där några framträtt i media och set ganska välmående ut.....
    gått hemma "utbrända" i flera år frpån et vanligt kontorsjobb, men inom normal metallindustri borde det ju bli väldigt många fler, men så sker inte...


    Jaha ok så du vet det??? Hur många känner du då? 200 000 som Eric skrev? Din bild stämmer inte överens över min bild. Det är som att vi lever i två olika världar...

    Den tiden som jag har varit sjuk så har jag träffat på många som inte mått bra över sin situation. Hur tror du att många har mått efter att ha blivit utförsäkrade?

    Nu tror ni säkert att jag pratar om mig själv här. Men i detta fall så gör jag det inte. Jag är inte sjuk idag som jag är mycket tacksam för. Däremot så vill jag att andra som är sjuka just nu och ibland inte orkar tala för sig av olika anledningar stå på deras sida och att de ska få vara sjuka så länge som de behöver vara det, tills de kan prövas på arbetsmarknaden igen(de som kan det). Att ha en tidsbegränsad sjukdomstid fungerar bara på "papper" men inte i realiteten.

    Eric blir jag förbannad på när han säger att 200000 fuskar... Han har ingen blick i verkligheten verkar det som.

    Som sagt jag pratar inte om min situation eftersom jag är redå för att arbetspröva, men långtifrån alla är det och deras rättigheter vill jag kämpa för.

    Erics sätt att skriva på om 200000 fuskare är horribelt Sniper men att säga att medmänsklighet är horribelt när man känner för dessa sjuka är inte horribelt!!!


    Om du visste att både Gud och Djävulen fanns, vem skulle du då stödja?



    Det kanske var en hård beskrivning men tydlig...

    Jag är för en human politik för alla invånare, en human, mänsklig,rättvis,jämställd, jämlik politik, där alla räknas in och den tycker flera av er på högersidan är horribel.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  Sniperace 2011-07-04, 16:20


    Jaha ok så du vet det??? Hur många känner du då? 200 000 som Eric skrev? Din bild stämmer inte överens över min bild. Det är som att vi lever i två olika världar...
    självfallet känner jag inte 200.000 fuskare, men i den kommun jag bor vet jag ett antal fuskare, flera st sk utbrända som aldrig ser dåliga ut och som har väldigt skoj på olika krogar och tillställningar och som deltar i ett antal olika aktiviteter från ragarkorteger till bovlingspel osv osv.
    en dansk medborgare som i ett antal år bodde här och som lurade till sig sjukpernsion, idag jobbar han mer än heltid i danmark, men svenska myndigheter får inte enms kolla upp detta, allt enligt hans son.

    däremort känner jag också ett större antal sjuka, som är eniga om att det är helt överreklamerat om hur illa det skulle vara, de har inte upplevt några försämringar gentemot tidigare, här finns både synskadade, rullstolsbundna, diabetiker osv osv.

    Den tiden som jag har varit sjuk så har jag träffat på många som inte mått bra över sin situation. Hur tror du att många har mått efter att ha blivit utförsäkrade?
    det är ingen som mår bra av att vara sjuk, däremot kan man bli sämre och sämre utan någon aktivitet och där man lämnas i sjukskrivningen utran någon rehabilitering eller försök att få ut i arbetslivet, och som sagt, det är tråkigt när någon blöir utförsäkrad, och en del av dessa återgår till sjukskrivning igen efter tre månader, och en hel del kommer åter i arbetslivet, det är väl bra?

    Nu tror ni säkert att jag pratar om mig själv här. Men i detta fall så gör jag det inte. Jag är inte sjuk idag som jag är mycket tacksam för. Däremot så vill jag att andra som är sjuka just nu och ibland inte orkar tala för sig av olika anledningar stå på deras sida och att de ska få vara sjuka så länge som de behöver vara det, tills de kan prövas på arbetsmarknaden igen(de som kan det). Att ha en tidsbegränsad sjukdomstid fungerar bara på "papper" men inte i realiteten.
    men att gå sjukskriven i tio år för "utbrändhet" är helt ok?
    att gå sjuskriven i många år fastän denne har en stor arbetsförmåga är helt ok?


    Eric blir jag förbannad på när han säger att 200000 fuskar... Han har ingen blick i verkligheten verkar det som.
    det är nog en överdriven siffra, men varje fuskare är en fuskare för mycket, och det är dessa som förstör för de ärliga.

    Som sagt jag pratar inte om min situation eftersom jag är redå för att arbetspröva, men långtifrån alla är det och deras rättigheter vill jag kämpa för.

    Hur går det med din arbetsprövning?
    en är på min frus arbete, hon sitter och sover stor del av dagen, hon kommer och går ungefär som hon vill, ex för att delta i raggarkortegen istället, sticker hem för att hon fått ett sms, när någon säger att i morgon ska vi göra det eller det så undrar hon VARFÖR DET? osv osv, och på marknaden till,mhelgen springer hon helt obehindrat runt mellan stånden, passande sitt barnbarn i ett tempo som många inte skulle orkat med.

    Erics sätt att skriva på om 200000 fuskare är horribelt Sniper men att säga att medmänsklighet är horribelt när man känner för dessa sjuka är inte horribelt!!!
    att överdriva gagnar ingen, men en sak är säker, fuskare MÅSTE avslöjas och stoppas, och jag känner igen som helt medmänsklihet för dem som verkligen fuskar, det är DE som saknar denna känsla när de utnyttjar andra och förstör för de som verkligen är sjuka.


    Om du visste att både Gud och Djävulen fanns, vem skulle du då stödja?
    swjälvfallet skulle jag då södja nya testamentets gud, men inte gamla testamentets eller islams gud vilka var onda och hämndgiriga mot allt som inte var med dem, vill dui med dettqa påstå at vänstern skulle vara gud och högern vara djävulen? *asg*

    de är nog båda djäulens hantlangare som mest kämpar för egen vinning


    Det kanske var en hård beskrivning men tydlig...
    det tycker jag inte....

    Jag är för en human politik för alla invånare, en human, mänsklig,rättvis,jämställd, jämlik politik, där alla räknas in.

    det är jag med, men dit räknar jag inte att försörja arbetsovilliga snyltare som har möjligheten men inte vill,utan istället låsas vara sämre än vad de är
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  redalert 2011-07-04, 16:46

    ANNA2LINK skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Typiskt svar ifrån er...

    Och typiskt svar från er är förenklade verklighetsbilder. Man löser alla problem med gränslösa sjukskrivningstider och ordentliga bidrag.



    Är det någon av oss då som hävdar att vi vill ha det?

    Men är det inte konsekvensen och kontentan av vänsterpopulistisk politik? Rolling Eyes



    Ingen vill tillbaka till det gamla systemet RedA.





    Shocked



    Nej men alla vill ha en sjukförsäkring som fungerar.

    Men finns det någon som vill betala vad det kostar? Rolling Eyes


    Senast ändrad av redalert den 2011-07-04, 16:51, ändrad totalt 1 gång
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  redalert 2011-07-04, 16:48

    ericTheDog skrev:Sjukförsäkringen är till för de sjuka. Därmed är det inget konstigt att prövning mot arbetsmarknaden måste ske regelbundet. Detta är ju inget problem eftersom alla eg. vill jobba (asgarv).

    Så j-a trött på dessa "utbrända" miffon som ständigt ojar sig över att de ej får vara sjuka i åratal.

    Äntligen någon som vågar ta bladet från munnen! cheers
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-04, 17:02

    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Typiskt svar ifrån er...

    Och typiskt svar från er är förenklade verklighetsbilder. Man löser alla problem med gränslösa sjukskrivningstider och ordentliga bidrag.



    Är det någon av oss då som hävdar att vi vill ha det?

    Men är det inte konsekvensen och kontentan av vänsterpopulistisk politik? Rolling Eyes



    Ingen vill tillbaka till det gamla systemet RedA.





    Shocked



    Nej men alla vill ha en sjukförsäkring som fungerar.

    Men finns det någon som vill betala vad det kostar? Rolling Eyes



    Vad tror du?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  redalert 2011-07-04, 17:16

    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    redalert skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Typiskt svar ifrån er...

    Och typiskt svar från er är förenklade verklighetsbilder. Man löser alla problem med gränslösa sjukskrivningstider och ordentliga bidrag.



    Är det någon av oss då som hävdar att vi vill ha det?

    Men är det inte konsekvensen och kontentan av vänsterpopulistisk politik? Rolling Eyes



    Ingen vill tillbaka till det gamla systemet RedA.





    Shocked



    Nej men alla vill ha en sjukförsäkring som fungerar.

    Men finns det någon som vill betala vad det kostar? Rolling Eyes



    Vad tror du?

    Finns det någon var frågan?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ericTheDog 2011-07-04, 21:03

    200000 fuskare är inte vad vi har idag. Det är vad vi skulle få med Annas förslag till nya regler (att låta folk få bidrag så länge de anser sig sjuka).

    Vi såg ju bara häromdagen hur Anna länkade till en artikel om en stackars kvinna som gått sjukskriven i 5 år och ansåg sig utbränd av ett enklare kontorsjobb. Get real. En välfärdsstat ska inte lägga resurser på sådana latmaskar. Resurser ska läggas på de som har det svårast. Skämmes tamigfan.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  Sniperace 2011-07-04, 21:23

    som den utbrända varelsen på frugans jobb som siter och sover titt som tätt, leker med telefonen dagarna i ända, som inte lyckas göra något ordentligt arbete, som tur är är hon placerad där för arbetsprövning, tar sig fritt när hon så önskar osv, men sedan på fritiden, då svänger det rejält.

    är det sådana man ska få förtroende för och som ger de verkligt sjuka ett fint ansikte?

    en annan har vaqrit likadan, så snart något gick emopt henne satt hon sig ochg stortjöt, nu har hon varit från jobbet i 4 år, hela tiden sjukskriven för psykiska problem, men skaffat ett par ungar med olika fäder under tiden.är det sådna som hårt arbetande ska försörja?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ericTheDog 2011-07-04, 22:20

    Sniperace skrev:som den utbrända varelsen på frugans jobb som siter och sover titt som tätt, leker med telefonen dagarna i ända, som inte lyckas göra något ordentligt arbete, som tur är är hon placerad där för arbetsprövning, tar sig fritt när hon så önskar osv, men sedan på fritiden, då svänger det rejält.

    är det sådana man ska få förtroende för och som ger de verkligt sjuka ett fint ansikte?

    en annan har vaqrit likadan, så snart något gick emopt henne satt hon sig ochg stortjöt, nu har hon varit från jobbet i 4 år, hela tiden sjukskriven för psykiska problem, men skaffat ett par ungar med olika fäder under tiden.är det sådna som hårt arbetande ska försörja?


    Dina exempel visar hur viktigt det är att individen måste ta konsekvensen av sina egna handlingar. Breda bidragssytem hjälper inte dessa hopplösa fall. Den saken är säker.

    Rätt lustigt att dumvänstern vägrar acceptera tanken på 200000 fuskare, men sväljer rädda barnens påstående att 220000 barn är så fattiga att de inte har mat på bordet.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2011-07-04, 23:26

    Är det någon av oss då som hävdar att vi vill ha det?

    Nä, ni tenderar att köra med mer luddiga argument som att man ska få vara sjukskriven tills man blir frisk och att man ska ha pengar så man klarar sig. Vad det nu betyder.... scratch
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-05, 19:37

    ericTheDog skrev:200000 fuskare är inte vad vi har idag. Det är vad vi skulle få med Annas förslag till nya regler (att låta folk få bidrag så länge de anser sig sjuka).

    Vi såg ju bara häromdagen hur Anna länkade till en artikel om en stackars kvinna som gått sjukskriven i 5 år och ansåg sig utbränd av ett enklare kontorsjobb. Get real. En välfärdsstat ska inte lägga resurser på sådana latmaskar. Resurser ska läggas på de som har det svårast. Skämmes tamigfan.


    Ja Eric det är bara de som är sjuka som ska vara sjuka, det tycker jag med.
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-05, 19:38

    Secrist skrev:Är det någon av oss då som hävdar att vi vill ha det?

    Nä, ni tenderar att köra med mer luddiga argument som att man ska få vara sjukskriven tills man blir frisk och att man ska ha pengar så man klarar sig. Vad det nu betyder.... scratch



    Ja så pass frisk så man kan jobba och pengar till mat, kläder,hyra, sjukvård är det för mycket begärt Secrist?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  Sniperace 2011-07-05, 20:27

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Är det någon av oss då som hävdar att vi vill ha det?

    Nä, ni tenderar att köra med mer luddiga argument som att man ska få vara sjukskriven tills man blir frisk och att man ska ha pengar så man klarar sig. Vad det nu betyder.... scratch



    Ja så pass frisk så man kan jobba och pengar till mat, kläder,hyra, sjukvård är det för mycket begärt Secrist?

    Nej, Inte OM vederbörande ÄR sjuk, ä det latmasken så bör inget betalas ut, varken för mat kläder eller hyra.

    Vad säger du om ex zlatan drabbas av ett trasigt knä som aldrig läker så han kan spela fotboll igen, bör han då av fk få livstids sjukskrivning, eller bör ha då istället arbeta med något som hans knä klarar av?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2011-07-05, 23:28

    Ja så pass frisk så man kan jobba och pengar till mat, kläder,hyra, sjukvård är det för mycket begärt Secrist?

    Det kallas försörjningsstöd och finns redan.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ericTheDog 2011-07-06, 00:10

    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:200000 fuskare är inte vad vi har idag. Det är vad vi skulle få med Annas förslag till nya regler (att låta folk få bidrag så länge de anser sig sjuka).

    Vi såg ju bara häromdagen hur Anna länkade till en artikel om en stackars kvinna som gått sjukskriven i 5 år och ansåg sig utbränd av ett enklare kontorsjobb. Get real. En välfärdsstat ska inte lägga resurser på sådana latmaskar. Resurser ska läggas på de som har det svårast. Skämmes tamigfan.


    Ja Eric det är bara de som är sjuka som ska vara sjuka, det tycker jag med.


    Den stora frågan är hur du vill säkerställa detta. Att prövas mot arbetsmarknaden gillas ju uppenbarligen inte.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2011-07-06, 07:43

    Ja så pass frisk så man kan jobba

    Även om det tar 30 år? 40 år? 50 år? Det är 80% som gäller hela tiden och inga som helst krav får ställas på den sjukskrivne?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  redalert 2011-07-06, 08:11

    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:200000 fuskare är inte vad vi har idag. Det är vad vi skulle få med Annas förslag till nya regler (att låta folk få bidrag så länge de anser sig sjuka).

    Vi såg ju bara häromdagen hur Anna länkade till en artikel om en stackars kvinna som gått sjukskriven i 5 år och ansåg sig utbränd av ett enklare kontorsjobb. Get real. En välfärdsstat ska inte lägga resurser på sådana latmaskar. Resurser ska läggas på de som har det svårast. Skämmes tamigfan.


    Ja Eric det är bara de som är sjuka som ska vara sjuka, det tycker jag med.


    Den stora frågan är hur du vill säkerställa detta. Att prövas mot arbetsmarknaden gillas ju uppenbarligen inte.

    Det är nog inget någon vänsterpopulist kan svara på en slank hon dit och en en slank hon ner i diket! Laughing
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-06, 15:21

    ericTheDog skrev:
    ANNA2LINK skrev:
    ericTheDog skrev:200000 fuskare är inte vad vi har idag. Det är vad vi skulle få med Annas förslag till nya regler (att låta folk få bidrag så länge de anser sig sjuka).

    Vi såg ju bara häromdagen hur Anna länkade till en artikel om en stackars kvinna som gått sjukskriven i 5 år och ansåg sig utbränd av ett enklare kontorsjobb. Get real. En välfärdsstat ska inte lägga resurser på sådana latmaskar. Resurser ska läggas på de som har det svårast. Skämmes tamigfan.


    Ja Eric det är bara de som är sjuka som ska vara sjuka, det tycker jag med.


    Den stora frågan är hur du vill säkerställa detta. Att prövas mot arbetsmarknaden gillas ju uppenbarligen inte.



    Det är väl klart att när man är redo för att prövas så ska man ju göra det. Det är nog få som är emot det.


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2011-07-06, 15:23, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-06, 15:22

    Secrist skrev:Ja så pass frisk så man kan jobba

    Även om det tar 30 år? 40 år? 50 år? Det är 80% som gäller hela tiden och inga som helst krav får ställas på den sjukskrivne?


    Om det tar så läng tid så behöver säkert personen en förtidspensionering, eller hur?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2011-07-06, 16:00

    Om det tar så läng tid så behöver säkert personen en förtidspensionering, eller hur?

    Ok, var går gränsen då? När ska det övergå i förtidspension? När ska man tvingas övergå från 80% till 60%?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  ANNA2LINK 2011-07-06, 16:40

    Secrist skrev:Om det tar så läng tid så behöver säkert personen en förtidspensionering, eller hur?

    Ok, var går gränsen då? När ska det övergå i förtidspension? När ska man tvingas övergå från 80% till 60%?



    Vet ej gränsen men det där borde läkare veta. Måste någon tvingas leva på 60% av sin lön? Alla har långt ifrån topplöner direkt?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  Sniperace 2011-07-06, 16:45

    ANNA2LINK skrev:
    Secrist skrev:Om det tar så läng tid så behöver säkert personen en förtidspensionering, eller hur?

    Ok, var går gränsen då? När ska det övergå i förtidspension? När ska man tvingas övergå från 80% till 60%?



    Vet ej gränsen men det där borde läkare veta. Måste någon tvingas leva på 60% av sin lön? Alla har långt ifrån topplöner direkt?

    Men vad säger du om det jag frågade om ett hypotetiskt fall med Zlatan?

    Om han kvaddar sitt knä, och bedöms att aldrig mer kunna spela fotboll, ska han då sjukpensioneras för att uppbära sjuklön resten av sitt liv och inte behöva arbeta med något annat?

    tror du han mår illa av 60% av sin lön? Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2011-07-07, 00:12

    Måste någon tvingas leva på 60% av sin lön?

    För att vara exakt så är ersättningen vid förtidspension 64%. Samma som under vänsterregeringen.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  Vercingetorix 2011-07-07, 00:17

    Secrist skrev:Måste någon tvingas leva på 60% av sin lön?

    För att vara exakt så är ersättningen vid förtidspension 64%. Samma som under vänsterregeringen.

    Tänk, det talas det tyst om...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Money

    Inlägg  Secrist 2011-07-07, 00:25

    Tänk, det talas det tyst om...

    Ibland sviker minnet när vänstern drömmer sig tillbaka till tiden när sossarna styrde.

    Sponsored content


    Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler. - Sida 4 Empty Sv: Riksdagen röstade ja till ändrade sjukregler.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 19:22