Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+12
RedCloud
redalert
Redvictory
F.I.S.T
Kakmonstret
Dao
marxisten
Sniperace
MartinLindgren
Thors
formsvackan
R.O.F.L
16 posters

    Riksdagen röstade för folkmord

    Omröstning

    Var det rätt att erkänna folkmordet?

    [ 8 ]
    Riksdagen röstade för folkmord Bar_left89%Riksdagen röstade för folkmord Bar_right [89%] 
    [ 1 ]
    Riksdagen röstade för folkmord Bar_left11%Riksdagen röstade för folkmord Bar_right [11%] 

    Totalt antal röster: 9
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  R.O.F.L 2010-03-11, 22:31

    Det var den rödgröna oppositionen som föreslagit att massakrerna på armenier, assyrier, syrianer, kaldéer och pontiska greker under första världskriget i det sönderfallande Ottomanska riket ska klassas som ett folkmord.

    De borgerliga partierna avvisade förslaget med hänvisning till att politiker inte ska skriva historia.

    Men ett antal borgerliga ledamöter röstade med oppositionen, vilket gjorde att förslaget gick igenom med en rösts övervikt.

    Enligt forskarna kan det ha handlat om upp mot 2,5 miljoner människor som miste livet.

    Tack rödgröna för detta beslut,
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  formsvackan 2010-03-11, 22:36

    R.O.F.L skrev:Det var den rödgröna oppositionen som föreslagit att massakrerna på armenier, assyrier, syrianer, kaldéer och pontiska greker under första världskriget i det sönderfallande Ottomanska riket ska klassas som ett folkmord.

    De borgerliga partierna avvisade förslaget med hänvisning till att politiker inte ska skriva historia.

    Men ett antal borgerliga ledamöter röstade med oppositionen, vilket gjorde att förslaget gick igenom med en rösts övervikt.

    Enligt forskarna kan det ha handlat om upp mot 2,5 miljoner människor som miste livet.

    Tack rödgröna för detta beslut,
    Jag anser faktiskt att borgarna har rätt. Politiker ska inte tillåtas skriva historia.
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Thors 2010-03-11, 22:39

    KOMMUNISTER STÖDJER FOLKMORD?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-11, 22:56

    Nu är det ju tvärtom, borgarna röstade mot, att det skulle ha varit ett folkmord 1915 i Turkiet!

    Vilket skulle kunna ses som att borgarna stödjer folkmord!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Sniperace 2010-03-11, 22:57

    formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Det var den rödgröna oppositionen som föreslagit att massakrerna på armenier, assyrier, syrianer, kaldéer och pontiska greker under första världskriget i det sönderfallande Ottomanska riket ska klassas som ett folkmord.

    De borgerliga partierna avvisade förslaget med hänvisning till att politiker inte ska skriva historia.

    Men ett antal borgerliga ledamöter röstade med oppositionen, vilket gjorde att förslaget gick igenom med en rösts övervikt.

    Enligt forskarna kan det ha handlat om upp mot 2,5 miljoner människor som miste livet.

    Tack rödgröna för detta beslut,
    Jag anser faktiskt att borgarna har rätt. Politiker ska inte tillåtas skriva historia.

    då ska alltså politiker INTE anse att nassarna begick folkmord?

    märkligt på min ära, märkligt

    Självfallet ska även detta anses som folkmord, liksom sovjets och andra sk "kommunistländers" utrensningar, dessa ska INTE han någon frisedel för vad de gjort
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  marxisten 2010-03-11, 23:08

    Thors skrev:KOMMUNISTER STÖDJER FOLKMORD?

    Är sossarna och mp kommunister nu också?

    F.ö. var det ju borgarna som var emot, rödgröna för.

    Personligen vet jag för lite om händelsen för att kunna säga var jag står. Men de lilla jag vet är enligt mig att beteckna som folkmord.


    Senast ändrad av marxisten den 2010-03-11, 23:12, ändrad totalt 2 gånger
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  marxisten 2010-03-11, 23:10

    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Det var den rödgröna oppositionen som föreslagit att massakrerna på armenier, assyrier, syrianer, kaldéer och pontiska greker under första världskriget i det sönderfallande Ottomanska riket ska klassas som ett folkmord.

    De borgerliga partierna avvisade förslaget med hänvisning till att politiker inte ska skriva historia.

    Men ett antal borgerliga ledamöter röstade med oppositionen, vilket gjorde att förslaget gick igenom med en rösts övervikt.

    Enligt forskarna kan det ha handlat om upp mot 2,5 miljoner människor som miste livet.

    Tack rödgröna för detta beslut,
    Jag anser faktiskt att borgarna har rätt. Politiker ska inte tillåtas skriva historia.

    då ska alltså politiker INTE anse att nassarna begick folkmord?

    märkligt på min ära, märkligt

    Självfallet ska även detta anses som folkmord, liksom sovjets och andra sk "kommunistländers" utrensningar, dessa ska INTE han någon frisedel för vad de gjort

    Har inte turkarna nån lag som säger man inte får nämna folkmordet?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  formsvackan 2010-03-11, 23:35

    Sniperace skrev:då ska alltså politiker INTE anse att nassarna begick folkmord?
    Anse och anse, de får väl anse vad de vill, men historia ska de f*n inte skriva, i synnerhet inte sin egen.

    En omröstning i riksdagen bestämde alltså med några få rösters övervikt att detta var ett folkmord. Känner du inte själv hur förbaskat sjukt det är ?

    Om vi får en annan sammansättning i riksdagen efter valet, ska historien då skivas om ?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Dao 2010-03-11, 23:50

    Om man väljer att INTE erkänna folkmordet så skriver politikerna historia!

    Genom att erkänna folkmordet släpper de historien fri från politiska spel!

    Men det är fascinerande att borgarna ogillade detta, men är väldigt ihärdiga att låta politikerna styra historien när det handlar om kommunismens historia och tolkningar!

    Är inte det dubbelmoral?
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 47

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Kakmonstret 2010-03-12, 00:05

    En försmak av vad som kommer att ske med en rödgrön majoritet i riksdagen. Dåliga relationer med omvärlden.

    Parlament ska inte skriva historia. Historiker ska skriva historia. Hur ska vi reagera om Turkiet slår fast att Sveriges politik gentemot samerna på 1600- och 1700-talet var ett folkmord?

    Som historiker bl.a. så är det dock ställt utom allt tvivel att det var ett folkmord.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-12, 00:08

    Kakmonstret skrev:En försmak av vad som kommer att ske med en rödgrön majoritet i riksdagen. Dåliga relationer med omvärlden.

    Parlament ska inte skriva historia. Historiker ska skriva historia. Hur ska vi reagera om Turkiet slår fast att Sveriges politik gentemot samerna på 1600- och 1700-talet var ett folkmord?

    Som historiker bl.a. så är det dock ställt utom allt tvivel att det var ett folkmord.

    Och du tror att historiker är opartiska, och inte har ekonomisk eller politisk agenda ???... i övrigt håller jag med om att i detta fall det var ett folkmord
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  R.O.F.L 2010-03-12, 00:17

    Försoning är möjlig bara om Turkiet erkänner sin skuld. Som tyskarna gjorde.

    Bra gjort, ledamöter.

    (I Turkiet är det olagligt att ens erkänna/påstå folkmordet)
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Dao 2010-03-12, 01:36

    Kakmonstret skrev:En försmak av vad som kommer att ske med en rödgrön majoritet i riksdagen. Dåliga relationer med omvärlden.

    Parlament ska inte skriva historia. Historiker ska skriva historia. Hur ska vi reagera om Turkiet slår fast att Sveriges politik gentemot samerna på 1600- och 1700-talet var ett folkmord?

    Som historiker bl.a. så är det dock ställt utom allt tvivel att det var ett folkmord.

    Historiker HAR skrivit historien i detta fallet. Beslutet i riksdagen innebär att historikernas version skall gälla. Alltså - man TAR BORT den politiska styrningen av denna del av historien!

    Frågan är när samma sak skall ske när det gäller efterkrigstiden...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 09:45

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:då ska alltså politiker INTE anse att nassarna begick folkmord?
    Anse och anse, de får väl anse vad de vill, men historia ska de f*n inte skriva, i synnerhet inte sin egen.

    En omröstning i riksdagen bestämde alltså med några få rösters övervikt att detta var ett folkmord. Känner du inte själv hur förbaskat sjukt det är ?

    Om vi får en annan sammansättning i riksdagen efter valet, ska historien då skivas om ?

    Men vet du VARFÖR det var så då?

    Jo POLITISKA HÄNSYN, inte verkligheten, det enda moderaterna hade för ögonen var att INTE förarga Turkiet, en verkligt fin syn eller hur?

    Men nu blev det ju lite fel på ett sätt, för samtidigt blir det en känga mot Muslimerna, så kanske ligger orsaken DÄR att detta är TABU.

    och skriva SIN EGEN HISTORIA?

    är svenska riksdagen assyrisk?
    tillhör vi Turkiet?

    med din logik ska Sverige eller något annat land INT ta ställning till om Hiters agerande var folkmord osv, och förstås inte heller bry sig om "kommunismens" brott mot mänskligheten eller hur?

    tillåt mig småle åt detta trots hemskheten i folkmord, detta vill du sopa under mattan?

    är det för att det är något som passar in i dina åsikter, att det var just assyrier som drabbades och inte muslimer, eller att det inte var vänster som drabbades?

    hur tänker du egentligen

    I stort sett HELA världen är överens om att detta VAR folkmord, utom just Turkiet, och så du förstås
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Thors 2010-03-12, 10:39

    Tänk att ACBLADET vänsterkommunister har gemensamt med SD

    http://www.sverigedemokraterna.net/index.php?action=fullnews&id=1237

    lol! lol! flower lol! lol! flower lol! lol!

    Att de borgerliga partierna, i sin iver att få med Turkiet i den europeiska unionen, fortsätter att förneka folkmordets offer upprättelse är ingenting annat än en stor skam.


    Håller ni med den gode Jimmie Åkesson? Att ska Turkiet med i EU ska de erkänna folkmordet?

    lol! lol! flower lol! lol! flower lol! lol!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  formsvackan 2010-03-12, 11:03

    Dao skrev:Historiker HAR skrivit historien i detta fallet. Beslutet i riksdagen innebär att historikernas version skall gälla. Alltså - man TAR BORT den politiska styrningen av denna del av historien!
    Och om politikerna röstat för motsatsen ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  formsvackan 2010-03-12, 11:11

    Sniperace skrev: Jo POLITISKA HÄNSYN, inte verkligheten, det enda moderaterna hade för ögonen var att INTE förarga Turkiet, en verkligt fin syn eller hur?
    Samtidigt som du beklagar dig över detta, verkar du ändå anse att politiker ska ha denna möjlighet.
    Sniperace skrev:Men nu blev det ju lite fel på ett sätt, för samtidigt blir det en känga mot Muslimerna, så kanske ligger orsaken DÄR att detta är TABU.
    Struntprat.
    Sniperace skrev: med din logik ska Sverige eller något annat land INT ta ställning till om Hiters agerande var folkmord osv, och förstås inte heller bry sig om "kommunismens" brott mot mänskligheten eller hur?
    Du behöver på intet sätt forma om världen utifrån "min logik".
    Sniperace skrev: tillåt mig småle åt detta trots hemskheten i folkmord, detta vill du sopa under mattan?
    Småle bäst du vill. Jag vill bara att politiker inte ska få sköta städningen.
    Sniperace skrev: är det för att det är något som passar in i dina åsikter, att det var just assyrier som drabbades och inte muslimer, eller att det inte var vänster som drabbades?
    Struntprat igen.
    Sniperace skrev:hur tänker du egentligen
    Jag vill minska poltikers möjligheter att ställa till med elände. Du brukar vara den som ivrigast hävdar att politikers makt och förmåner ska begränsas. Varför inte nu ?
    Sniperace skrev: I stort sett HELA världen är överens om att detta VAR folkmord, utom just Turkiet, och så du förstås
    Struntprat en gång till.

    Jag har överhuvudtaget inte yttrat mig om denna händelse, så du kan absolut inte veta vad jag tycker.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 11:20

    Samtidigt som du beklagar dig över detta, verkar du ändå anse att politiker ska ha denna möjlighet.

    Beklagar? Jag ser det som BRA att de tog ställning till att det utförts ett folkmord.

    och jag tycker det hade varit tråkigt om de låtit politiska hänsyn ta över för att dölja sanningen, skulle du uppskattat om man förnekade förintelsen?

    Struntprat.
    nej, en helt befogad undran, det kan du inte sopa undan med att kalla det struntprat, har du något konkret som motsäger detta?

    Du behöver på intet sätt forma om världen utifrån "min logik".
    nej, jag behöver inte det klarar du ju så bra själv eller hur?

    Småle bäst du vill. Jag vill bara att politiker inte ska få sköta städningen.

    så politiker ska inte ta ställning till något som är politik, och historia, speciellt inte om de för en gångs skulle följer sanningen?

    Struntprat en gång till.

    det verkar var din favorittes, men JO, mer än tjugo länder har från regeringehåll uttalat denna ståndpunkt och en majoritet av historiker över hela världen säger samma, utom i just Turkiet där det är straffbelagt att knysta om att detta var ett folkmord.

    men nå, VAD är din egen uppfattning, var det ett folkmord eller inte? Twisted Evil
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  formsvackan 2010-03-12, 11:35

    Sniperace skrev:Men nu blev det ju lite fel på ett sätt, för samtidigt blir det en känga mot Muslimerna, så kanske ligger orsaken DÄR att detta är TABU.

    är det för att det är något som passar in i dina åsikter, att det var just assyrier som drabbades och inte muslimer, eller att det inte var vänster som drabbades?
    Dessa antydningar om muslimers betydelse i sammanhanget är struntprat.

    Sniperace skrev:men nå, VAD är din egen uppfattning, var det ett folkmord eller inte? Twisted Evil
    Historikerna säger mig att så var fallet. Jag vill inte att politikerna ska ha möjlighet att "bestämma" annorlunda. Inte heller uppskattar jag att någon annan "bestämmer" vad jag tycker.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 12:22

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Men nu blev det ju lite fel på ett sätt, för samtidigt blir det en känga mot Muslimerna, så kanske ligger orsaken DÄR att detta är TABU.

    är det för att det är något som passar in i dina åsikter, att det var just assyrier som drabbades och inte muslimer, eller att det inte var vänster som drabbades?
    Dessa antydningar om muslimers betydelse i sammanhanget är struntprat.

    Sniperace skrev:men nå, VAD är din egen uppfattning, var det ett folkmord eller inte? Twisted Evil
    Historikerna säger mig att så var fallet. Jag vill inte att politikerna ska ha möjlighet att "bestämma" annorlunda. Inte heller uppskattar jag att någon annan "bestämmer" vad jag tycker.

    Och om historikerna säger så, vad är då felet att regeringar antar detta som sin ståndpunkt?


    sedan ser jag ditt svar som undvikande, du säger att HISTORIKERNA SÄGER DIG.....

    men det var liksom inte frågan, vilken är din EGEN ståndpunkt, anser DU att det var ett folkmord, eller vill du inte ta EGEN ställning?

    För mig är det självklart att länder genom sina regeringar tar ställning, som jag tidigare skrev, det vore väl otroligt om bara historiker säger att hitlers välde var folkmord och brott mot mänskligheten, och att sedan regeringar och länders offisciella ståndpunkt var att inte ta ställninge eller kommentera av "politiska" skäl...

    Och NEJ, det behöver INTE vara struntprat om att det skulle kunna vara så att det ska tystas ner pga att det rör sig om muslimer mot kristna i det fallet...

    för det var det väl eller hur? Att påstå annat är ju ganska befängt.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Riksdagen röstade för folkmord Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2010-03-12, 12:41

    formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Det var den rödgröna oppositionen som föreslagit att massakrerna på armenier, assyrier, syrianer, kaldéer och pontiska greker under första världskriget i det sönderfallande Ottomanska riket ska klassas som ett folkmord.

    De borgerliga partierna avvisade förslaget med hänvisning till att politiker inte ska skriva historia.

    Men ett antal borgerliga ledamöter röstade med oppositionen, vilket gjorde att förslaget gick igenom med en rösts övervikt.

    Enligt forskarna kan det ha handlat om upp mot 2,5 miljoner människor som miste livet.

    Tack rödgröna för detta beslut,
    Jag anser faktiskt att borgarna har rätt. Politiker ska inte tillåtas skriva historia.

    Märkligt inlägg och ställningstagande, att inte göra politik av historien.
    Judeutrotningen är väl fortfarande politiskt känsligt? Israel vs palestina likaså? Vem väljer i så fall vilken historia som man får göra politik om och vilken som är tabu?
    Ytterst viktigt ställningstagande mot Turkiet som idag har ihjäl Kurder och utesluter kurdiska partier.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Redvictory 2010-03-12, 12:51

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bildt-beklagar-riksdagens-beslut_4411617.svd

    Utrikesminister Carl Bildt ”beklagar starkt” riksdagens beslut på torsdagen.
    – Det är fel att politisera historien på detta sätt och det kommer därmed att försvåra Sveriges möjlighet att verka för försoning, säger Carl Bildt, till TT.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 12:52

    R.O.F.L skrev:
    formsvackan skrev:
    R.O.F.L skrev:Det var den rödgröna oppositionen som föreslagit att massakrerna på armenier, assyrier, syrianer, kaldéer och pontiska greker under första världskriget i det sönderfallande Ottomanska riket ska klassas som ett folkmord.

    De borgerliga partierna avvisade förslaget med hänvisning till att politiker inte ska skriva historia.

    Men ett antal borgerliga ledamöter röstade med oppositionen, vilket gjorde att förslaget gick igenom med en rösts övervikt.

    Enligt forskarna kan det ha handlat om upp mot 2,5 miljoner människor som miste livet.

    Tack rödgröna för detta beslut,
    Jag anser faktiskt att borgarna har rätt. Politiker ska inte tillåtas skriva historia.

    Märkligt inlägg och ställningstagande, att inte göra politik av historien.
    Judeutrotningen är väl fortfarande politiskt känsligt? Israel vs palestina likaså? Vem väljer i så fall vilken historia som man får göra politik om och vilken som är tabu?
    Ytterst viktigt ställningstagande mot Turkiet som idag har ihjäl Kurder och utesluter kurdiska partier.

    Detta innebär ju samtidigt att Sveriges riksdag INTE ska säga något om Israels göranden och låtanden, de ska INTE ha någon åsikt om afghanistan, Irak eller om andra länder alls....

    sedan får man ju höra hur kraftfullt Sverige SKA reagera mot ex Israel.....

    näää, jag förstår inte riktigt poängen med att vi INTE skulle reagera, det enda orsaken jag kan se är att vissa anser detta ska sopas under mattan istället kanske pga vilka som är förövarna....
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Sniperace 2010-03-12, 12:54

    Redvictory skrev:http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bildt-beklagar-riksdagens-beslut_4411617.svd

    Utrikesminister Carl Bildt ”beklagar starkt” riksdagens beslut på torsdagen.
    – Det är fel att politisera historien på detta sätt och det kommer därmed att försvåra Sveriges möjlighet att verka för försoning, säger Carl Bildt, till TT.

    Som jag sa, POLITISKA hänsyn, det är inte rent spel....
    han har INTE mitt förtroende detta och alla som röstade NEJ borde skämmas....
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  R.O.F.L 2010-03-12, 12:56

    Sniperace skrev:
    Redvictory skrev:http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bildt-beklagar-riksdagens-beslut_4411617.svd

    Utrikesminister Carl Bildt ”beklagar starkt” riksdagens beslut på torsdagen.
    – Det är fel att politisera historien på detta sätt och det kommer därmed att försvåra Sveriges möjlighet att verka för försoning, säger Carl Bildt, till TT.

    Som jag sa, POLITISKA hänsyn, det är inte rent spel....
    han har INTE mitt förtroende detta och alla som röstade NEJ borde skämmas....

    Carl Bildt är snö insnöad av ett Stor-EU att han blivit en idiot!!!

    Sponsored content


    Riksdagen röstade för folkmord Empty Sv: Riksdagen röstade för folkmord

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 05:35