Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
RedCloud
Thors
6 posters

    Är kommunismens folkmord rumsrent?

    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Thors 2010-03-28, 13:20

    Kan nån vänsteranhängare förklara för mig varför kommunismens folkmord och etniska rensningar är rumsrent?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  RedCloud 2010-03-28, 13:32

    Kan någon på den här planeten förklara varför rasisten Thors/Mona Sahlin/Blåfront/Zaead/Mazon etc är så innihelvete korkad ?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  formsvackan 2010-03-28, 13:43

    RedCloud skrev:Kan någon på den här planeten förklara varför rasisten Thors/Mona Sahlin/Blåfront/Zaead/Mazon etc är så innihelvete korkad ?
    Olika falla ödets lotter. Svårare är det inte.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-28, 13:49

    Hmmm...? scratch

    Korkade LillThor kråkornas bästa vän, rasisten som elda åt kråkorna från morgon till kväll,
    Så enkelt kan det vara helt enkelt?

    Mors lilla kråka, skulle ut och åka, än slank han hit, än slank han dit, sen körde han ner i diket! rendeer
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Sniperace 2010-03-28, 13:56

    men ändå är den stora frågan, är det sanning att det dödats så många miljoner i kommunismens namn, eller är det lögner och förbannad dikt?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  RedCloud 2010-03-28, 14:06

    men ändå är den stora frågan, är det sanning att det dödats så många miljoner i kommunismens namn, eller är det lögner och förbannad dikt?

    Varje år dör två miljoner barn samma dag som de föds. Nio miljoner barn dör före sin femte födelsedag och det alltför ofta i sjukdomar som lätt går att bota. Det betyder att 25 000 barn varje dag − eller ett barn var tredje sekund − dör i onödan. (källa Rädda Barnen)

    Detta pga av det rådande ekonomiska systemet kapitalsim (eller nyliberalism om man så vill), det är ett ämne som aldrig någonsin debatteras, istället ska fokus läggas på något som dumhögern tror är kommunism.

    Det finns INGET i det kommunistiska manifestet av Marx som pläderar utrensningar eller folkmord. Om en galen diktator a´la Josef Stalin beodrar mord eller utrensningar, är det en handling av en galen diktator eller är det förankrat i den ideologi som han påstås förespråka ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Sniperace 2010-03-28, 14:15

    jo, men nu talar vi ju om dem som i namnet av kommunismen gjort detta, är det inte sanning alltihopa?

    utförde inte dessa detta i kommunismens namn?

    gulag existerade osv, varför försöker du nu fokusförsjkuta och tala om annat?
    du brukar ju vara noga att påpekat vad ämnet är, och att man ska hålla sig till detta....
    så frågan är om det är fel att vi tar med den slakt som utförts i kommunismens namn i historien?
    eller är det något som ska förtigas och förminskas för att barn dör av svält varje dag?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  MartinLindgren 2010-03-28, 14:16

    Till det kan vi lägga till att minst 3,5 miljoner dör av ren törst varje år, samt att en 1/3 del av jordens befolkning på ca 6 miljarder människor, saknar alltså 2 miljarder tillgång till rent vatten, och har nästan aldrig ens sett en dusch eller vattentoa,

    Vilka sjukdomar det för med sig vet inte jag, sjukdomar som sprider smitta och död varenda dag?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  RedCloud 2010-03-28, 14:25

    men nu talar vi ju om dem som i namnet av kommunismen gjort detta

    Du är lite rolig du sniper, när en moderat ertappas med fingrarna i syltburken och det kommer en tråd om detta på forumet så är du blixtsnabbt där och påpekar att det inte var i egenskap av moderat detta hände.

    Försök översätta detta (din sk argumenationsstil) till denna tråds topic, så kanske du ser ljuset i tunneln du också.

    eller är det något som ska förtigas och förminskas för att barn dör av svält varje dag?

    absolut inte, men saker kanske ska ses i rätt perspektiv...

    Var i det kommunistiska manifestet hittar du påbud om utrotningar ?
    När du kan påvisa det kanske debatten kan bli seriös.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Sniperace 2010-03-28, 14:33

    RedCloud skrev:
    men nu talar vi ju om dem som i namnet av kommunismen gjort detta

    Du är lite rolig du sniper, när en moderat ertappas med fingrarna i syltburken och det kommer en tråd om detta på forumet så är du blixtsnabbt där och påpekar att det inte var i egenskap av moderat detta hände.

    Försök översätta detta (din sk argumenationsstil) till denna tråds topic, så kanske du ser ljuset i tunneln du också.

    eller är det något som ska förtigas och förminskas för att barn dör av svält varje dag?

    absolut inte, men saker kanske ska ses i rätt perspektiv...

    Var i det kommunistiska manifestet hittar du påbud om utrotningar ?
    När du kan påvisa det kanske debatten kan bli seriös.


    Men nu var detta HELA länder som under namnet KOMMUNISTER gjorde detta, och påhejade av även de Svenska kommunistpartierna, vad vill du vi ska kalla dessa då istället?

    var det ett enda sk kommunistland som INTE missbrukade det du kallar det kommunistiska manifestet? och orsakade död och våld för oliktänkande och sådana som inte ansågs passa in?

    här gör du själv misstaget att när en enskild moderat gör något, men det var just en ENSKILD, då eller hur, inte ett helt lands moderater osv...

    vill du skydda dessa svin och deras ideologier, att detta SKA förtigas?

    VAr ex LENIN en fin människa eller var han en förtryckare och ett monster?

    vilka länder som safts vara kommuniststyrda har INTE varit förtryckare och gjort fruktansvärda utrensningar?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  RedCloud 2010-03-28, 14:43

    Men nu var detta HELA länder som under namnet KOMMUNISTER gjorde detta,

    Säger du det ?
    Själv tror jag det var eliten runt diktatorn som genomförde det.


    vill du skydda dessa svin och deras ideologier, att detta SKA förtigas?

    ge dig nu Sniper, du tappar respekt här.
    Ingenstans hittar du att jag stödjer diktaturer eller utrensningar.
    Men jag köper inte "Stalin var stygg-det ursäktar allt" som argument.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  formsvackan 2010-03-28, 14:48

    Sniperace skrev:Men nu var detta HELA länder som under namnet KOMMUNISTER gjorde detta
    För att för ett kort ögonblick använda din debatteknik till att glida undan. Hur många människor har genom historien dödats i länder som inte kallat sig kommunistiska ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Sniperace 2010-03-28, 14:53

    RedCloud skrev:
    Men nu var detta HELA länder som under namnet KOMMUNISTER gjorde detta,

    Säger du det ?
    Själv tror jag det var eliten runt diktatorn som genomförde det.


    vill du skydda dessa svin och deras ideologier, att detta SKA förtigas?

    ge dig nu Sniper, du tappar respekt här.
    Ingenstans hittar du att jag stödjer diktaturer eller utrensningar.
    Men jag köper inte "Stalin var stygg-det ursäktar allt" som argument.


    Nej, RC, nu drar du iväg lite, jag STÄLLDE EN RAK FRÅGA, jag påstod inget.

    men om vi istället säger så här.

    Vad tycker du om det som Sovjetunionen och andra länder gjort under täckmantel av att var kommunister, vi VET ju att gör de något illa så ÄR DE INTE KOMMUNISTER....

    så fråga få istället då bli vad anser du om att detta våld och förtryck som utövats av sådana länder?

    är det försvarbart att det var något som måste göras för att komma rätt, eller är det någotr som skartp ska fördömas?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Sniperace 2010-03-28, 14:56

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Men nu var detta HELA länder som under namnet KOMMUNISTER gjorde detta
    För att för ett kort ögonblick använda din debatteknik till att glida undan. Hur många människor har genom historien dödats i länder som inte kallat sig kommunistiska ?

    hur många länder som INTE kallat sig kommunistiska har haft hermetiskt stängda gränser där deras egen befolkning INTE tillåtits lämna landet?

    Hur många länder som INTE kallat sig kommunistiska har haft så stora utrensningar av oliktänkande som dessa?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  RedCloud 2010-03-28, 14:58


    så fråga få istället då bli vad anser du om att detta våld och förtryck som utövats av sådana länder?

    men herre jösses, vad tror du att jag svarar på en sådan fråga ?

    1) Ja jag gillar våld och förtryck av andra människor
    2) Nej jag tar avstånd från allt våld och förtryck
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  RedCloud 2010-03-28, 15:02

    hur många länder som INTE kallat sig kommunistiska har haft hermetiskt stängda gränser där deras egen befolkning INTE tillåtits lämna landet?

    Är det ett kriterium för att kunna utplåna och förfölja ?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Sniperace 2010-03-28, 15:03

    RedCloud skrev:

    så fråga få istället då bli vad anser du om att detta våld och förtryck som utövats av sådana länder?

    men herre jösses, vad tror du att jag svarar på en sådan fråga ?

    1) Ja jag gillar våld och förtryck av andra människor
    2) Nej jag tar avstånd från allt våld och förtryck


    nu är det ju inte fråga om vad jag tror, utan vad du vill SVARA.

    hur ser du på dessa öststaters behandling av kommunsmens lära, är de värda förakt för detta, eller gjorde de vad de var tvungna att gör osv......
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Sniperace 2010-03-28, 15:05

    RedCloud skrev:
    hur många länder som INTE kallat sig kommunistiska har haft hermetiskt stängda gränser där deras egen befolkning INTE tillåtits lämna landet?

    Är det ett kriterium för att kunna utplåna och förfölja ?

    är det rätt att göra så, eller är det förtryck?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  RedCloud 2010-03-28, 15:08

    Har vi inte haft den här debatten förut ?

    Idisslande av lögner, myter och halvsanningar ?

    I motsatts till delar av forumhögern som är de enda som förespråkat inskränkningar i våra fri och rättigheter så står jag upp för demokrati och alla likas värde.

    Jag tror jag avstår fortsatt idisslande, du har mitt svar ovan här.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-28, 15:17

    Jo vi har haft den här debatten förut Cool

    Det är den enda debatt forumhögern vill ha.....
    Med ett enda syfte, att lur, förvränga, felaktigt förknippa med svensk politik...

    Hurrudu Snipe.....allvarligt talat. Detta är bara löjligt.

    ALLA här på forumet tar avstånd till ALLA folkmord. Svarar det på din fråga ?

    Sedan huruvida alla forumhöger el forumvänster är pacifister, det vet jag inte.
    Troligtvis inte när man läser en del av inläggen vad gäller USAs rättfärdigande av statsterrorism mm.

    Och då är det inte mer än rätt att komma med en fråga,
    om varför du frågar denna fråga ????

    Varför frågar du denna fråga Snipe ?? .... är det något dolt politiskt syfte, med att koppla samman dessa folkmord med ett svenskt politiskt parti ??
    ... och i sånna fall..... beskriv gärna hur dom ell nån av oss skulle vara medskyldiga till detta ...

    Eller oxå har jag ett annat förslag !!

    Vi skulle kunna diskutera nutidspolitik !?? ...eller blir det för svårt ?
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Thors 2010-03-28, 19:24

    RedCloud skrev:Kan någon på den här planeten förklara varför rasisten Thors/Mona Sahlin/Blåfront/Zaead/Mazon etc är så innihelvete korkad ?

    Det här svaret bekräftar kommunistfittan stödjer kommunisters folkmord som pol pot

    FYFAN!!
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Thors 2010-03-28, 19:25

    MartinLindgren skrev:Hmmm...? scratch

    Korkade LillThor kråkornas bästa vän, rasisten som elda åt kråkorna från morgon till kväll,
    Så enkelt kan det vara helt enkelt?

    Mors lilla kråka, skulle ut och åka, än slank han hit, än slank han dit, sen körde han ner i diket! rendeer

    Martins imbecilla svar bevisar han stödjer kommunistisk folkmord

    fyfan!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  RedCloud 2010-03-28, 19:32

    pajasNazze skrev:Det här svaret bekräftar kommunistfittan stödjer kommunisters folkmord som pol pot

    pajasNazze skrev:Martins imbecilla svar bevisar han stödjer kommunistisk folkmord

    pajasNazze skrev:
    Man blir fan äcklad av er rödjävlar som gör era automatiska tolkningar av något man inte skrivit!
    Här


    Sponsored content


    Är kommunismens folkmord rumsrent? Empty Sv: Är kommunismens folkmord rumsrent?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 19:11